بندر ترکمن

بندر ترکمن جایی که دریای خزر با دل شما حرف می زند

همیشه عاشق سفر به شهرهای ساحلی هستم جایی که صدای امواج آوای پرندگان دریایی و بوی نمک آرامش را به جانم تزریق می کنند. چند هفته پیش بود که تصمیم گرفتم سفری به بندر ترکمن یکی از شهرهای ساحلی استان گلستان داشته باشم.

بندر ترکمن با تاریخچه ای غنی و مردمی مهربان برای من تجربه ای فراموش نشدنی بود. سفری که از همان لحظه ورود به بندر و مشاهده ی قایق های رنگارنگ و بازار ماهی فروشان حسابی هیجان انگیز شده بود.

اولین نگاه به بندر ترکمن

هوای مطبوع و مرطوب رایحه ی دریا و صدای مرغ های دریایی که در آسمان پرواز می کردند اولین حس های من از بندر ترکمن بود. خیابان های بندر با ساختمان های قدیمی و رنگارنگ حکایت از گذشته ای پر از خاطرات شیرین داشتند.

وقتی از کنار بازار ماهی فروشان عبور می کردم بوی ماهی تازه و شور دریا اشتهایم را برای خوردن یک غذای دریایی تازه تحریک می کرد. صیادان با لبخند ماهی های تازه صید شده را به مشتریان پیشنهاد می دادند و حرف هایشان مملو از عشق به دریا و زندگی ساده در کنار ساحل بود.

گشت و گذار در بندر ترکمن

از جاذبه های اصلی بندر ترکمن که نباید از دست داد موزه مردم شناسی است. این موزه به نمایش زندگی و فرهنگ مردم ترکمن با لباس های محلی ابزار کشاورزی و آداب و رسوم آن ها می پردازد. در کنار این موزه پل چوبی بندر ترکمن و حوضچه های پرورش ماهی هم از جاذبه های دیدنی این بندر هستند.

خاطره ای دلچسب با غذاهای بندر ترکمن

غذاهای محلی بندر ترکمن مثل اشکنه و خورش قیمه با گوشت ماهی مزه های جدیدی را به شما معرفی می کنند. کباب ماهی و قلیه ماهی هم از غذاهای معروف این منطقه هستند. فراموش نکنید که نوشیدن یک لیوان چای ترکمنی در کنار ساحل دریا و تماشای غروب آفتاب حرف دیگری است.

تجربه منحصر به فرد در بندر ترکمن

شاید برای شما هم مثل من سوار شدن بر قایق و گشت زدن در آب های دریای خزر تجربه ای فراموش نشدنی باشد. یا می توانید در ساحل شنی و خنک بندر ترکمن آفتاب بگیرید و در کنار دریا استراحت کنید.

توصیه هایی برای سفر به بندر ترکمن

اگر می خواهید سفر شما به بندر ترکمن بهترین باشد نکاتی را به یاد داشته باشید:

  • بهترین زمان برای سفر به بندر ترکمن بهار و تابستان است زیرا آب و هوا در این فصل ها مطبوع است.
  • لباس های راحت و نسبتاً سبک به همراه داشته باشید.
  • سفر خود را با اتوبوس یا ماشین شخصی انجام دهید زیرا مسیر راه آهن به بندر ترکمن فعلاً وجود ندارد.
  • غذا های محلی را حتماً طعم کنید و از صنایع دستی محلی مثل قالی بافی و جاجیم بافی هدیه بخرید.
  • از غروب آفتاب در کنار ساحل لذت ببرید و عکس های به یاد ماندنی بگیرید.

پرسش و پاسخ

1. بهترین زمان برای سفر به بندر ترکمن چه زمانی است؟

بهترین زمان برای سفر به بندر ترکمن فصل بهار و تابستان است که آب و هوا مطبوع و مناسب برای تفریح و گشت و گذار در کنار ساحل است.

2. چه غذاهایی در بندر ترکمن می توان طعم کرد؟

در بندر ترکمن می توان از غذاهای محلی و دریایی مثل اشکنه خورش قیمه با گوشت ماهی کباب ماهی و قلیه ماهی لذت برد.

3. چگونه می توان به بندر ترکمن سفر کرد؟

برای سفر به بندر ترکمن می توان از اتوبوس یا ماشین شخصی استفاده کرد. مسیر راه آهن به بندر ترکمن فعلاً وجود ندارد.

نتیجه گیری

سفر من به بندر ترکمن تجربه ای فراموش نشدنی بود. من از طبیعت زیبا مردم مهربان و فرهنگ غنی این منطقه لذت بردم. اگر به دنبال یک سفر آرام و دلچسب کنار دریا هستید بندر ترکمن انتخاب مناسبی برای شما است.

دکمه بازگشت به بالا