آبشار شلماش

آبشار شلماش جایی که طبیعت به رقص در می آید

همیشه یه چیزهایی هست که تو دنیا باعث میشه آدم دلش بخواد یه سفر دیگه یه تجربه جدید یه نگاه تازه به دنیا داشته باشه. واسه من یکی از این چیزها آبشارها هستند مخصوصا اونایی که تو دل طبیعت بکر و دست نخورده یه گوشه از دنیای خشن و شلوغ با آرامش خاصی وجود دارند. یه جوری که انگار یه رازِ خاص تو دل خودشون پنهان کرده اند یه چیزی که فقط با دیدن و لمس کردنشون میشه حسش کرد.

حالا تصور کنین یه آبشار که از دل کوه های سرسبز و جنگلی شمال ایران با یه صدای خروشان و طبیعت زیبا به زمین می ریزه. اونجا یه دنیای سبز و خنک در انتظارته که بوی نم و عطر جنگل با تمام وجودت میشه حس کرد. این تصویری که تو ذهنتون شکل گرفت همون آبشار شلماش هست یه مکانی که قلب هر طبیعت گردی رو میتونه تسخیر کنه.

سفر به دل طبیعت

با یه ماشین کوچیک و با همراهی یه دوست صمیمی راهی جاده چابکسر شدیم. هوا خنک و بوی جنگل تو ماشین پیچیده بود. هر چقدر به چابکسر نزدیک تر میشدیم جاده کوهستانی تر و منظره ها زیباتر میشد. در نهایت به روستای شلماش رسیدیم روستای زیبا و ساده ای که در آغوش کوه های سرسبز قرار گرفته بود.

از ماشین پیاده شدیم و یه هوای مطبوع و مرطوب به استقبال ما آمد. به طرف آبشار راه افتادیم راه با یه شیب ملایم از میان جنگل عبور میکرد. بوی گیاهان وحشی و صدای پرندگان تو هوا پیچیده بود و هر لحظه با عطر و رنگ جدیدی روبرو میشدیم.

بهشت در دل جنگل

بعد از حدود نیم ساعت پیاده روی به آبشار رسیدیم. منظره ای باورنکردنی و شگفت انگیز بود. آبشار با قدرتی باورنکردنی از ارتفاع بالایی به پایین می ریخت و در حوضچه ای زیبا با آب زلال و خنک جریان داشت. صدای خروشان آب صدای طبیعت رو به یه موسیقی آرامش بخش تبدیل کرده بود.

دور و بر آبشار گیاهان سبز و درختان قد بلند قرار داشتند که تو آینه آب منعکس میشدند و یه منظره خواب آلود و رویا گونه رو ایجاد کرده بودند. حوضچه آب هم خیلی خنک و دلچسب بود. اونقدر شفاف که مثل یه آینه به تصویر آسمان و کوه ها نگاه میکرد.

یه لحظه رو تو اون جنگل یه گوشه از دنیا بود و ما فقط یه قسمت کوچیک از اون دنیای جادویی رو تجربه میکردیم. دنیایی که از سرعت و شلوغی دنیای امروز دور بود. یه دنیای آرامش و طبیعت زیبا.

نکاتی که قبل از سفر به آبشار شلماش باید بدانید

  • فصل بهترین سفر به آبشار شلماش اوایل بهار و اواخر تابستان است. در این فصل هوا مطبوع و آبشار در اوج زیبایی خودشه.
  • راه دسترسی به آبشار شلماش از طریق روستای شلماش است. برای رسیدن به روستا می توانید از جاده چابکسر به سمت رامسر حرکت کنید.
  • مسیر پیاده روی به آبشار حدود نیم ساعت طول می کشد. راه آسان و ملایم است و برای همه سنین مناسب است.
  • برای پیاده روی کفش راحتی و لباس مناسب به همراه داشته باشید.
  • قبل از سفر به آبشار شلماش هوا شناسی رو چک کنید. در صورت بارندگی مسیر پیاده روی ممکن است خطرناک باشد.
  • توصیه میشه که با خودتون آب و تنقلات به همراه داشته باشید.
  • در هنگام پیاده روی و در کنار آبشار از دوربین برای ثبت لحظات زیبا استفاده کنید.
  • از رها کردن زباله در محیط طبیعت خودداری کنید.

سوالات و پاسخ ها

1- آیا امکان چادر زدن در کنار آبشار شلماش وجود دارد؟

خیر در کنار آبشار شلماش امکان چادر زدن وجود ندارد. برای چادر زدن می توانید به روستای شلماش یا اطراف اون بروید.

2- آیا امکان شنا در حوضچه آبشار وجود دارد؟

بله امکان شنا در حوضچه آبشار وجود دارد اما قبل از شنا عمق آب رو چک کنید. همچنین در هنگام شنا مراقب سنگ های بستر رودخانه باشید.

3- آیا در کنار آبشار شلماش امکان تهیه غذا وجود دارد؟

خیر در کنار آبشار امکان تهیه غذا وجود ندارد. می توانید غذا رو از روستای شلماش تهیه کنید یا با خودتون غذا به همراه داشته باشید.

نتیجه گیری

آبشار شلماش یه جای مخصوص و دلنشینه یه محل برای اتصال با طبیعت با خودتون و با آرامش واقعی. مکانی که تو دل جنگل سرسبز شمال ایران قرار گرفته و هر سال میزبان کسانی هست که دنبال یه تجربه جدید و مملو از آرامش هستند. اگر دنبال یه فرار از زندگی شلوغ و یه لحظه آرامش تو دل طبیعت هستید آبشار شلماش انتظار شما رو میکشه.

دکمه بازگشت به بالا