فرودگاه اهواز

فرودگاه اهواز: سفری به قلب خوزستان

به اهواز رسیدم شهری پر از هیاهو و شور زندگی. آسمان آبی و آفتابی هوا گرم و دلچسب و بوی خاک و عطر نخل ها همه و همه خبر از حضور در جنوب غربی ایران می دادند.

اولین چیزی که توجه من را به خود جلب کرد فرودگاه اهواز بود جایی که سفر به این دیار جذاب از آن آغاز می شود. میدانم شاید اسمش “فرودگاه” باشد ولی من با حس و حالی مثل وارد شدن به یک خانه ی مشتاق به استقبال مهمان خود وارد آن شدم.

فرودگاه اهواز نه فقط یک فضای انتظار بلکه یک تجربه است. حس شروع یک ماجراجویی جدید.

قدم در دل تاریخ

فرودگاه در سال ۱۳۳۸ تاسیس شد و اولین فرودگاه در ایران بود که به وسیله ی شرکت نفت ایران و انگلستان (AIOC) ساخت شد. معماری قدیمی آن با آجر و سنگ حس انرژی و تاریخ را به شما انتقال می دهد.

در سال ۱۳۶۹ با بازسازی فرودگاه یک سالن جدید برای مسافران بین المللی اضافه شد. در حال حاضر این فرودگاه میزبان پروازهای داخلی و بین المللی است.

تجربه سفر با حسی خاص

بعد از عبور از گیت کنترل امنیت فضایی با حس شادی و نشاط شما را در آغوش می گیرد. دکور و نورپردازی مناسب فضای دلنشینی را ایجاد می کند و بوی خاک و گیاهان معطر که از خارج فرودگاه به داخل نفوذ می کنند بلافاصله شما را با احساس طبیعت زیبا و آرامش مواجه می کند.

رستوران ها و غذاهایی با طعم جنوب

در فرودگاه اهواز تنوعی از غذاها و نوشیدنی های خوشمزه منتظر شما هستند. از رستوران های فست فود تا کافه های چای و قهوه مطمئناً می توانید مطابق با سلیقه خود انتخاب کنید.

من به شخصه طعم قلیه ماهی اهواز را در رستوران فرودگاه فراموش نمی کنم. طعم لذیذ ماهی و عطر زیره و گشنیز تجربه ای فراموش نشدنی بود.

نکات مهم برای سفر به اهواز

  • بهتر است برای خرید بلیط هواپیما پیش تر اقدام کنید خصوصا در فصل های پرتردد.
  • در فصل های گرم سال لباس نخی و راحتی به پوشید.
  • در فرودگاه از امکانات ارائه شده مثل اتاق انتظار اتاق بازی برای کودکان و واحد خدمات مسافرتی استفاده کنید.
  • فراموش نکنید که در شهر اهواز از غذاهای محلی و خوشمزه مثل قلیه ماهی عدس پلویی و قیمه نثار لذت ببرید.

پرسش و پاسخ

۱. آیا فرودگاه اهواز از امکانات ویژه برای مسافران معلول برخوردار است؟
بله. فرودگاه اهواز دارای امکانات خاص برای مسافران معلول مانند رمپ های عبور و مرور توالت های ویژه و خدمات کمک به مسافران معلول است.

۲. برای رسیدن به مرکز شهر اهواز از فرودگاه چه راه هایی وجود دارد؟
از فرودگاه تا مرکز شهر اهواز می توانید از تاکسی یا اتوبوس استفاده کنید. البته می توانید از خدمات ترانسفر فرودگاه نیز استفاده کنید.

۳. آیا در فرودگاه اهواز امکان اجاره خودرو وجود دارد؟
بله. در فرودگاه اهواز چند شرکت اجاره خودرو وجود دارد که می توانید با ارائه مدارک لازم خودرو اجاره کنید.

نتیجه گیری

فرودگاه اهواز در حقیقت یک دروازه به یک جهان جدید است. با حس انرژی و هیجان شما را به قلب خوزستان می برد و شما را برای تجربه ی زیبایی ها و طعم واقعی جنوب آماده می کند.

پس اگر به دنبال یک سفر فراموش نشدنی هستید فرودگاه اهواز انتظار شما را می کشد.

دکمه بازگشت به بالا