آبشار شیرآباد

شیرآباد جایی که آب به رقص درمی آید

به نظرتون یه جایی رو میشناسین که بتونید در دل طبیعت کنار آبشار خروشان و پر از شور و هیجان یه روز فراموش نشدنی رو تجربه کنید؟ اگر جوابتون "نه" است با من همراه باشید تا سفری به شیرآباد داشته باشیم.

این سفر برای من خیلی اتفاقی بود یه روز که داشتم برای سفر به شمال برنامه ریزی می کردم اسم شیرآباد رو دیدم. علاوه بر اینکه اسمش عجیب و جالب بود عکس هایی که از آبشارش دیدم من رو مجذوب خودش کرد. یه آبشار مرتفع و قدرتمند که انگار از دل کوه ها به زمین ریخته بود و با صدای خروشان و زیبایی خیره کننده به انسان آرامش و طراوت می بخشید.

در دل طبیعت بکر

با یه شور و هیجان وصف ناشدنی با ماشین راه افتادم به سمت شیرآباد. مسیر از سمت جاده فیروزکوه به شهرستان مازندران می رفت و از منظره های زیبا و سرسبز عبور می کرد. کوه ها با پوشش گیاهی انبوه رودخانه های خروشان و هوای پاک و مطبوع حس آرامش و رفاه را به من هدیه می دادند.

با اینکه این منطقه در محدوده جنگل هیرکانی قرار گرفته بود ولی خوشبختانه آثار تخریب و جنگل تراشی در مسیر چشمم را نمی زد و این موضوع من را خوشحال میکرد.

همینطور که به سمت مقصد حرکت می کردم با خود فکر میکردم که در دنیای امروز که به طور مداوم با سرعت و شلوغی مواجه هستیم تجربه زندگی در محیطی آرام و طبیعی چقدر میتونه ارزشمند باشه.

بهشت گمشده در دامنه کوه

بعد از حدود چهار ساعت رانندگی به دهکده کوچک و زیبای شیرآباد رسیدم. دهکده با خانه های کوچک و قدیمی باغ های سرسبز و فضایی آرام و دوستانه جذابیت خاصی داشت.

حرف اول رو مردم محلی می زدند مهمان نوازی آنها چشمگیر بود و با گرمی و صمیمیت از من استقبال کردند.

با احساس خستگی از رانندگی توی یکی از خانه های محلی استراحت کردم. با صدای آبشار که از فاصله دور به گوش می رسید خواب آرامی در برم گرفت.

راز جذابیت آبشار

صبح بیدار شدم و به سمت آبشار رفتم. طبیعت با تمام زیبایی و شکوه خود در مقابل چشمم نمایان شد. هوای پاک و مطبوع درختان سرسبز و صدای خروشان آبشار من را در خود غرق کرده بود.

آبشار با ارتفاعی حدود 60 متر از بالای کوه به پایین سرازیر می شد. آب با سرعت و قدرتی عجیب از صخره ها پایین می ریخت و با صدای بلند و بسیار محکم هوای اطراف را لرزانده بود.

آبشار با رنگ آبی زیبای خود رنگین کمان کوچکی را در فضا به وجود آورده بود که زیبایی آن را دو چندان کرده بود.

در محوطه پایین آبشار استخر طبیعی کوچکی تشکیل شده بود که برای شنا و آبتنی مناسب بود. آبتنی در آن آب خنک و گوارا خستگی را از تنم دور کرد.

من یک ساعت را در کنار آبشار گذراندم و از زیبایی آن لذت بردم. با صدای آب با منظره زیبا با طبیعت با خود با هر چیزی که وجود داشت همراه شدم و احساس آرامش و شادی داشتم.

حرف آخر

سفر من به شیرآباد یکی از بهترین سفرهای زندگیم بود. من در این سفر با طبیعت بکر و زیبا با مردم گرم و مهمان نواز با خودم و با ارزش واقعی زندگی آشنا شدم.

من مطمئنم که هر کسی که به شیرآباد سفر کند از این مکان زیبا لذت خواهد برد.

توصیه هایی برای سفر به شیرآباد

  • بهترین زمان برای سفر به شیرآباد فصل بهار و پاییز است.
  • مسیر دسترسی به شیرآباد از جاده فیروزکوه به شهرستان مازندران است.
  • در مسیر امکان اتراق و چادر زدن وجود دارد.
  • از آلوده کردن محیط زیست خودداری کنید.
  • حتما لباس و وسایل مناسب برای طبیعت گردی را همراه خود داشته باشید.
  • برای رفتن به آبشار احتیاط کنید و از محدوده ایمن خارج نشوید.
  • در صورت بارندگی و طوفان به هیچ وجه به آبشار نزدیک نروید.

پرسش و پاسخ

1. مسافت شیرآباد تا تهران چقدر است؟

مسافت تهران تا شیرآباد حدود 160 کیلومتر است.

2. امکان اتراق در محوطه آبشار وجود دارد؟

خیر امکان اتراق در محوطه آبشار وجود ندارد.

3. آبشار شیرآباد در چه فصلی زیبایی بیشتر دارد؟

آبشار شیرآباد در تمام فصل ها زیبایی خاص خود را دارد. اما در فصل بهار و پاییز با وجود گیاهان سرسبز و رنگارنگ زیبایی آن دو چندان می شود.

دکمه بازگشت به بالا