هتل یزد

هتل یزد: یه سفر به گذشته و حال یزد با یه طعم شیرین

یه وقتایی یه حس عجیبی به آدم دست میده. یه حس مبهم که میگه باید یه سفر برم. یه سفر به یه جای دنج و باصفا یه جای که بشه از هیاهوی زندگی دور شد و یه نفس عمیق کشید. خب من این حسو داشتم و یزد هم مقصد سفر من بود.

از کوچه پس کوچه های یزد تا هتل

یزد با اون کوچه های تنگ و باریک و خونه های کاهگلی و بادگیرهای بلندش آدمو میبره به یه دنیای دیگه. یه دنیای آروم و صلح آمیز که به آدم آرامش میبخشه. اولین چیزی که تو یزد جذبم کرد خونه های قدیمی و سنتی بود. هر خونه یه داستان داشت یه تاریخ که تو دیوارهاش حک شده بود. یزد پر بود از این خونه های قدیمی و سنتی که به هتل تبدیل شده بودن. من هم تصمیم گرفتم یه شب رو تو یکی از این هتل ها بگذرونم و یه طعم واقعی از یزد رو بچشم.

خانه تاریخی و هتل سنتی : یه انتخاب جذاب

انتخاب هتل تو یزد یه تصمیم مهمه. چون یه هتل سنتی میتونه تجربه ی سفرتو یه درجه بالاتر ببره. من یه هتل سنتی با معماری قدیمی انتخاب کردم. ساختمونش از خشت و چوب بود و حیاطش با گلدان های گل رنگارنگ و حوض آبی تزیین شده بود. اتاقم هم همون احساس قدیمی رو داشت و یه فضای با صفا رو ایجاد کرده بود. با منبت کاری روی درب اتاق و مبل های سنتی و کف پوش موزاییکی انگار من به چند صد سال قبل سفر کرده بودم!

یه طعم واقعی از یزد

صبح که از خواب بیدار شدم با بوی مطبوع نان تازه و چای صبحانه از حیاط هتل بیدار شدم. حیاط هتل تو صبح یه جای خاص و آروم بود. با صدا نشستن پرنده ها روی درخت و نسیم خنک صبحگاهی انگار تو بهشت بودم. صبحانه رو هم تو حیاط خوردم و از طعم واقعی یزد لذت بردم.

از هتل تا کوچه پس کوچه ها

بعد از صبحانه هم یه گشت تو کوچه پس کوچه های یزد زدم. کوچه ها تنگ و باریک بودن و یه جو قدیمی و با صفا رو ایجاد کرده بودن. حالا هم می تونستم با چشم خودم تاریخ یزد رو ببینم. هر خانه با بادگیر بلندش هر کوره آجرپزی و هر مسجد با گنبد فیروزه ای رنگش یه داستان برای گفتن داشت.

تجربه غذا تو یزد

طعم غذا تو یزد رو هم نمی شه از دست داد. من هم یه ناهار تو یه رستوران سنتی یزد خوردم. یه کباب یزد با برنج و ماست که با یه طعم خاص و بسیار خوشمزه بود.

یه شب رمانتیک تو یزد

غروب که شد تو حیاط هتل یه قلیان یزد کشیدم و از منظره شهر لذت بردم. آسمان یزد تو غروب یه رنگ ارغوانی زیبا رو به خودش گرفته بود و اتفاقا منظره رو به تر کرده بود.
شب هم تو هتل میموندم و از فضای آروم و با صفا هتل لذت بردم.

نکاتی که باید به خاطر داشته باشید :

  • انتخاب هتل : انتخاب هتل تو یزد خیلی مهمه.
  • موقعیت : هتل رو تو یه مکان نزدیک به مکان های دیدنی انتخاب کنید.
  • قیمت: قیمت هتل ها تو یزد متفاوت هست. قبل از رزرو قیمت ها رو مقایسه کنید.
  • ظرفیت : قبل از رزرو ظرفیت اتاق ها رو مقایسه کنید.
  • امکانات: امکانات هتل مثل اینترنت صبحانه حیاط و … رو هم بررسی کنید.

سوال و جواب

1. کدام نوع هتل برای سفر به یزد مناسب تر هست ؟
هتل های سنتی تو یزد تجربه سفر رو خیلی زیبا تر و جذاب تر می کنن.
2. بهترین زمان برای سفر به یزد چه زمانی هست ؟
بهتر هست تو فصل بهار یا پاییز به یزد سفر کنید. چون هوا مناسب تر هست.
3. بهترین راه برای گرفتن اطلاعات در مورد هتل ها چی هست ؟
سایت های رزرو هتل سایت های توریستی و همچنین مطالب تو اینترنت رو مطالعه کنید.

نتیجه گیری

سفر من به یزد یه تجربه فراموش نشدنی بود. هتل سنتی هم تو این سفر خیلی مهم بود و حس واقعی یزد رو به من داد. من به همه کسایی که دنبال یه سفر با صفا و آروم هستن سفر به یزد رو پیشنهاد می دم.

دکمه بازگشت به بالا