پایتخت اسپانیا

مادريد: قلب تپنده اسپانيا

هميشه به اسپانيا به چشم يك كشور پرشور و پرانرژي نگاه كردم. اما از وقتي مادريد رو ديدم به نظرم بايد به اسم "قلب تپنده اسپانيا" تغييرش بدن.

مادريد به محض ورود با شور و حرارتش به سمتت مياد. يه شهر پر از گالري هاي هنري موزه هاي غني ساختمان هاي تاريخي و كافه هاي دنجه كه هر كدومشون یه قصه با طعم قهوه و نان باگت داغ داره.

يه روز معمولي در مادريد

اولين روز من در مادريد با يه قدم زدن در خيابون Gran Via شروع شد. يه خيابون پر از ساختمان هاي قديمي و نمايشي كه مثل يه فيلم هاليوودي حس نوستالژي رو بهت القا ميكنن. تو هر گوشه مغازه هاي رنگارنگ رستوران هاي پر سروصدا و فروشنده هاي كوچولو منتظرن تا باهاشون آشنا بشي و يه چي بخري يا يه چايي داغ رو يه صندلي سنگي داخل يه كافه باصفاي تو گوشه خيابون بنوشي.

موزه پرادو: يكي از اون موزه هايي كه هيچوقت نميشه ازش خسته شد. با تابلوس "باغ عدن" اثر بوتيشل و تابلوهاي رنگارنگ ديگه از گوييا و گويو موزه پرادو تو هر گوشه يه دنيا داستان داره.

پلازا مايور: يه ميدان بزرگ با ساختمان هاي قديمي و باغچه هاي زيبا و فواره هاي منحصر به فرد. يه مكان ايده آل براي يه چاي داغ و تماشاي كوچه هاي باهم intertwined و باغچه هاي گل و بوته و صدای نوازنده هاي خيابوني .

خوراکي هاي لذيذ مادريد

مادريد بهشت غذاست! يه سفر به مادريد بدون يه غذاي خوشمزه مثل يه "تاپا" يا "پائلا" يا "چوريزو" يه سفر ناقصه.

تاپا: يك از معروف ترين خوراكي هاي مادريد كه با نان باگت داغ و يك نوع گوشت معطر و سس طعم دار آماده ميشه و تو هر گوشه مادريد مي توني پيدا كردش.

پائلا: يه غذاي مشهور اسپانيايي كه از برنج و گوشت و ميگو و سبزيجات تهيه ميشه و با يك سس طعم دار سرو ميشه.

چوريزو: يه نوع سوسیس اسپانيايي كه معمولا با فلفل چيلي طعم دار ميشه و تو غذاهاي اسپانيايي به عنوان يه چاشني به كار مياد.

بازار Rastro و تجربه هاي جديد

بازار Rastro یه مکانی برای يادگاری خریدنه. يه بازار بزرگ و شلوغ که هر نوع وسيله و لباس و ی یادگاری و دست ساز رو مي توني تو اون پيدا کني.

نکاتی برای سفر به مادريد:

  • يه بارش چتر تو كوله تون بگذاريد! مادريد آب و هواي متغيري داره و هوا مي تونه به سرعت تغيير كنه.
  • از هر فرصتي براي سوار شدن به مترو مادريد استفاده كنين. مادريد يه سيستم مترو عالی داره و سفر رو براي تون آسون و راحت مي کنه.
  • حتما يه بليط شهري تهيه كنيد. با اين بليط مي تونيد به هر جاي مادريد بدون مشكل برید.
  • يادتون نره كه از كافه هاي مادريد بازديد كنيد. كافه هاي مادريد بسيار دنج و صميمي هستند و معمولا براي ناهار و شام و يا يه قهوه و شيريني مناسب هستند.

سه سوال و پاسخ

1. بهترین فصل برای سفر به مادريد چه وقتي است؟
بهترين زمان برای سفر به مادريد بهار و پاییز است. در اين دو فصل هوا مطلوب و مناسب برای گشت و گذار و ديدن جاذبه هاي گردشگري است.

2. چگونه مي توان به مادريد سفر کرد؟
میتونید از طریق پرواز مستقيم به مادريد سفر کنید یا به یکی از کشورهای اروپایی پرواز کنید و از آنجا با قطار یا اتوبوس به مادريد برید.

3. چه چيزي مادريد رو از سایر شهرهای اروپایی متفاوت می کنه؟

مادريد با طبیعت پر شور و انرژي خودش و جاذبه هاي تاريخي و هنري و غذاهاي لذيذش از دیگر شهرهای اروپایی متفاوت است.

نتیجه گیری

مادريد يه شهر پر شور و انرژي است كه مطمئنا تو رو با خودش همراه مي كنه و يه سفر فراموش نشدني رو براي تو به ارمغان می آورد.

دکمه بازگشت به بالا