آشپزی

طرز تهیه 5 اسموتی تابستانی لذیذ و مقوی برای روزهای گرم

نوشیدن آبمیوه خنک تابستانی بهترین راه برای فرار از گرمای تابستان است. در این فصل که میوه ها بسیار متنوع هستند ، با همان میوه در خانه ، می توانید بهترین اسموتی های خوشمزه را برای روزهای گرم تابستان تهیه کنید. منتظر ای بی سی مگمگ باشید.

آب میوه چیست؟

آب توت فرنگی

اگر لیست کافه ها را دیده اید ، نام نوشیدنی های مختلف در آنها دیده می شود و آب میوه یکی از این نوع نوشیدنی ها است. شاید برایتان سوال باشد که آب میوه چیست و چه تفاوتی با سایر نوشیدنی های میوه ای دارد.

آب میوه یک نوشیدنی است که از میوه های پخته شده یا سبزیجات با مخلوط کن تهیه می شود. آب میوه معمولاً حاوی پایه مایع مانند آب میوه و محصولات لبنی مانند شیر ، ماست ، بستنی و پنیر است. برای تهیه اسموتی می توانید از مواد مختلفی مانند شیرهای غیر لبنی مانند شیر بادام ، یخ خرد شده ، شیرین کننده ها مانند عسل یا شکر ، سرکه ، پودر پروتئین ، شکلات و مکمل های غذایی استفاده کنید. بسته به فصل و طعم و ویژگی هایی که از آب میوه ها انتظار دارید، می توانید از ترکیب های مختلفی برای تهیه آب میوه ها استفاده کنید.

بهترین مایع برای استفاده در اسموتی چیست؟

از ماست ، شیر ، شیر بادام ، شیر نارگیل ، آب میوه ها ، آب سبزیجات ، آب نارگیل ، قهوه سرد و چای سرد می توان برای تهیه اسموتی استفاده کرد.

چگونه می توانیم آب میوه سالم تری دریافت کنیم؟

آب تابستان

برای تهیه آب سالم تر ، از شیرین کننده های مصنوعی مانند شکر استفاده نکنید و میزان آب مصرفی خود را کاهش دهید. مقداری پروتئین آب پنیر و دانه های چیا را به یک اسموتی اضافه کنید. اگر می خواهید آب نارگیل را رقیق کنید ، از آن استفاده کنید. سبزیجات سبز برگ مانند اسفناج تازه می توانند رنگ و مواد مغذی را به اسموتی شما اضافه کنند. برای افزودن پروتئین به نوشیدنی خود می توانید از آووکادو ، کره بادام زمینی و توفو استفاده کنید.

5 عدد آب میوه تابستانی با میوه های فصل

تهیه اسموتی تابستانی آسان است. برای تهیه آن به مخلوط کن نیاز دارید. در تابستان به دلیل تنوع میوه ها می توانید انواع آب میوه تهیه کنید. برای تابستانی تر شدن نوشیدنی خود ، می توانید از تکه های یخ در تهیه این نوشیدنی ها نیز استفاده کنید.

آب میوه ها انواع مختلفی دارند و برخی از آنها به دلیل داشتن ترکیبات خاص می توانند به کاهش وزن کمک کنند. اگر از رژیم گیاهخواری استفاده می کنید ، می توانید شیر را در هر دستور اسموتی تابستانی با شیر بادام ، شیر سویا یا هر آب میوه ای که دوست دارید جایگزین کنید.

در اینجا چند پیشنهاد در مورد نحوه تحقیق یا گرفتن تاریخ عتیقه ها وجود دارد.

1. آب توت فرنگی

آب توت فرنگی

توت فرنگی و دیگر انواع توت ها بهترین هدیه های طبیعت هستند که این فصل گرم را برای ما آسان تر و قابل تحمل تر می کنند. این میوه زیبا و رنگارنگ با رنگ منحصر به فرد و طعم خاص هر آب میوه و نوشیدنی را خوش طعم و مطلوب می کند.

عناصر

  • توت فرنگی منجمد: 2 فنجان
  • آب تمشک: نصف فنجان
  • آب پرتقال: یک چهارم فنجان
  • ماست وانیلی: نصف پیمانه
  • توت فرنگی بزرگ بزرگ ، برای تزئین: 2 عدد

طرز تهیه

مواد آبمیوه را آماده کنید. توت فرنگی های یخ زده را در ته مخلوط کن یا غذاساز بریزید. آب میوه و ماست را اضافه کنید. این مخلوط را مخلوط کنید تا کاملا یکدست و یکدست شود. اگر می خواهید میکسر را بردارید ، ماده را از کناره های کوزه به وسط کوزه منتقل کنید و دوباره برای چند دقیقه مخلوط کنید. آب میوه را در لیوان های مناسب بریزید و با توت فرنگی تازه تزئین کنید. این آب میوه باید بلافاصله پس از آماده سازی سرو شود.

جایگزین، گزینه ها

  • می توانید نیمی از توت فرنگی یخ زده را با توت یا گیلاس منجمد جایگزین کنید.
  • می توانید قسمتی از توت فرنگی را با موز له شده جایگزین کنید و یک اسموتی کلاسیک توت فرنگی-موز درست کنید.
  • اگر آب زغال اخته ندارید ، می توانید آب پرتقال یا شیر را جایگزین یک اسموتی خامه ای کنید.
  • می توانید از ماست معمولی استفاده کنید تا اسموتی شما کمتر شیرین شود. به جای ماست وانیلی می توانید از ماست میوه ای استفاده کنید.

خواص آب توت فرنگی

توت فرنگی سرشار از فیبر و ویتامین C است. این دو ماده مغذی در کاهش استرس اکسیداتیو مفید هستند و می توانند خطر بیماری قلبی و سرطان را کاهش دهند. علاوه بر این ، توت فرنگی منبع خوبی از پتاسیم است و پتاسیم برای پیشگیری از بیماری های قلبی مفید است. به همین دلیل ، خوردن توت فرنگی می تواند خطر حمله قلبی را کاهش دهد.

فیبر با ایجاد باکتری های خوب در دستگاه گوارش نقش مهمی در سلامت روده دارد. توت فرنگی منبع غنی فیبر است. ویتامین C یکی از مهمترین ویتامین های بدن برای تقویت سیستم ایمنی بدن است. وقتی صحبت از ویتامین C به میان می‌آید، اکثر مردم مرکبات را منبع غنی از این ویتامین می‌دانند، اما جالب است بدانید که توت‌فرنگی علاوه بر اینکه منبع غنی از آنتی‌اکسیدان است، تقریباً یک فنجان از این میوه می‌تواند 100 درصد این ویتامین را تامین کند. نیاز روزانه بدن به ویتامین C به آرامی

2 آب هلو ، توت و آجیل

آب هلو

اگر فرزندانی دارید که میوه نمی خورند و آجیل و آجیل نمی خورند ، می توانید با این آب میوه آنها را خوشحال کنید.

عناصر

  • آب زردآلو یا هلو: نصف فنجان
  • هلو ورقه شده یا هلو منجمد: ½ فنجان
  • ماست وانیلی: یک چهارم فنجان
  • پودر بادام ، گردو ، پسته یا کره بادام زمینی: به میزان دلخواه
  • 2 تکه یخ

طرز تهیه

همه مواد را در مخلوط کن بریزید و مخلوط کنید تا یکدست شود. این آب میوه باید بلافاصله پس از آماده سازی سرو شود.

جایگزین، گزینه ها

  • به جای آب زردآلو یا هلو، می توانید آب میوه های دیگر را جایگزین کنید.
  • می توانید آجیل ها را از دستور تهیه اسموتی حذف کنید.
  • به جای ماست یونانی ، می توانید از ماست ساده و غیر ترش استفاده کنید.

خواص آب هلو

هلو به دلیل داشتن سه خاصیت بهترین تقویت کننده سیستم ایمنی است. یک هلو متوسط ​​بیش از 15 درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین C را تامین می کند. ویتامین A موجود در آلو (متوسط ​​آلو 10٪ از نیاز روزانه شما را تأمین می کند) به تشکیل غشاهای مخاطی دستگاه تنفسی کمک می کند. این غشاها موانع حفاظتی بهتری برای جلوگیری از میکروب ها در جریان خون ایجاد می کنند. هلو همچنین به دلیل خاصیت ضد میکروبی طبیعی از سیستم ایمنی بدن محافظت می کند.

هلو علاوه بر آنتی اکسیدان های ضد التهابی حاوی بتاکاروتن و ویتامین C برای سلامت پوست است. بتاکاروتن، پیش ساز ویتامین A، به محافظت از پوست در برابر اشعه های خورشید، جلوگیری از تغییر رنگ پوست و ایجاد درخشش طبیعی کمک می کند. ویتامین C برای ساخت کلاژن ، بهبود خاصیت ارتجاعی پوست و جلوگیری از افتادگی پوست ضروری است. هلو همچنین رطوبت مورد نیاز پوست را تامین می کند زیرا بیش از 85 درصد هلوهای تازه را آب تشکیل می دهد.

3. آب انبه تازه

آب انبه

انبه یکی از میوه های خوشمزه تابستانی است که با رنگ زیبای خود شیره تابستانی شما را جذاب و جذاب می کند.

عناصر

  • کرم نازک: 100 میلی لیتر
  • شیر خامه کامل: 200 میلی لیتر
  • ماست: 400 میلی لیتر
  • تفاله انبه: 400 میلی لیتر
  • شکر قنادی: 4 قاشق غذاخوری

طرز تهیه

همه مواد را در مخلوط کن بریزید و مخلوط کنید تا یکدست شود. به جای تفاله انبه ، می توانید از تکه های تازه انبه نیز استفاده کنید. می توانید این آب میوه را با یخ سرو کنید.

جایگزین، گزینه ها

  • می توانید کرم رقیق شده را بردارید.
  • اگر نمی خواهید نوشیدنی شما حاوی شیرین کننده های مصنوعی باشد ، قند شیرینی پزی را کنار بگذارید.
  • برای شیرین کردن نوشیدنی می توانید از کمی عسل استفاده کنید.

ویژگی های آب انبه

انبه سرشار از آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان ها از سلول های بدن در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کنند. علاوه بر این ، انبه مواد مغذی بسیار مفیدی برای تقویت سیستم ایمنی بدن است. یک فنجان 165 گرم انبه 10 درصد نیاز روزانه شما به ویتامین A را تامین می کند. این ویتامین برای یک سیستم ایمنی سالم و مبارزه با عفونت ها ضروری است. اگر ویتامین A کافی دریافت نکنید ، احتمال ابتلا به انواع عفونت ها بیشتر است.

انبه سرشار از پلی فنول هایی است که خواص ضد سرطانی دارند. پلی فنول ها می توانند بدن را در برابر استرس اکسیداتیو مرتبط با انواع مختلف سرطان محافظت کنند.

4. آب طالبی و کیوی

آب طالبی

طالبی یکی از محبوب ترین میوه های تابستانی است. این میوه به تنهایی می تواند بهترین غذا برای روزهای گرم تابستان باشد. علاوه بر این ، می توانید آن را با سایر مواد مخلوط کنید تا یک اسموتی متفاوت و جذاب تابستانی تهیه کنید.

عناصر

  • کیوی: یک عدد
  • خربزه خرد شده: 1 فنجان
  • شیر: یک فنجان
  • عسل: 1.5 قاشق غذاخوری
  • بلغور جو دوسر: نصف فنجان

طرز تهیه

همه مواد را در مخلوط کن بریزید و هم بزنید تا خوب مخلوط شوند و آب یکدستی به دست آید. می توانید بلغور جو را از قبل در شیر خیس کنید. این نوشیدنی را سرد سرو کنید.

جایگزین، گزینه ها

  • می توانید به جای طالبی از هندوانه استفاده کنید.
  • اگر کیوی در دسترس نیست ، می توانید آلو یا هر میوه دیگری را به سلیقه خود اضافه کنید.

خواص آب طالبی

به طور کلی، رژیم غذایی سرشار از میوه ها و سبزیجات با کاهش خطر ابتلا به فشار خون بالا و بیماری های قلبی مرتبط است. به طور خاص ، به خوبی ثابت شده است که رژیم غذایی کم سدیم و مصرف کافی پتاسیم می تواند تأثیر مثبتی بر تنظیم فشار خون داشته باشد. از آنجایی که طالبی میوه ای غنی از پتاسیم و سدیم کم است، به حفظ سطح فشار خون کمک می کند.

طالبی حاوی بسیاری از مواد مغذی مورد نیاز برای ترمیم و حفظ استخوان های قوی از جمله اسید فولیک ، ویتامین K و منیزیم است. طالبی منبع خوبی از اسید فولیک است و یک فنجان از این میوه (177 گرم) حدود 8 درصد از نیاز روزانه شما را تامین می کند.

5. آب هندوانه و توت فرنگی

آب هندوانه

هندوانه میوه تابستانی است و بهترین انتخاب برای آبرسانی بدن در روزهای گرم تابستان است. راه های زیادی برای تهیه آب هندوانه تابستانی وجود دارد. با افزودن دانه های چیا به این اسموتی ، می توانید ارزش غذایی آن را دو برابر کنید. این اسموتی خوشمزه و لذیذ که بین بچه ها و بزرگسالان محبوب است، نه تنها در یک بعد از ظهر تابستانی شما را خنک می کند، بلکه به دلیل داشتن مواد مغذی، یک میان وعده خوشمزه و کامل است.

عناصر

  • توت فرنگی تازه: 100 گرم
  • عسل: یک قاشق غذاخوری
  • ماست کم چرب: 150 گرم
  • هندوانه ورقه شده: 50 گرم
  • دانه های چیا: ¼ فنجان

طرز تهیه

همه مواد به جز دانه های چیا را در مخلوط کن بریزید. مواد را هم بزنید تا یکدست شود و مخلوط به دست آمده را در یک لیوان بریزید. برای تهیه اسموتی ، دانه های چیا را روی اسموتی ها بریزید. قبل از مصرف آب میوه ، آن را هم بزنید تا دانه های چیا با بقیه نوشیدنی مخلوط شود.

جایگزین، گزینه ها

  • می توانید دانه های چیا را برداشته و دانه ها را به نوشیدنی اضافه کنید.
  • به جای عسل ، می توانید از پودر قند برای شیرین کردن آب میوه استفاده کنید.

خواص آب هندوانه

مهمترین ویژگی هندوانه در روزهای گرم تابستان ، آبرسانی است. در تابستان که تعریق زیاد است، نوشیدن مایعات کافی بسیار مهم است. هندوانه علاوه بر آبرسانی به بدن، حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد مغذی است که برای سلامت بدن ضروری است. محققان لیکوپن و سایر ترکیبات موجود در هندوانه را برای اثرات ضد سرطانی مورد مطالعه قرار دادند و به این نتیجه رسیدند که مصرف لیکوپن با کاهش خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان ارتباط دارد.

بسیاری از مواد مغذی موجود در هندوانه فواید زیادی برای سلامت قلب دارند. مطالعات نشان می دهد که لیکوپن ممکن است به کاهش کلسترول و فشار خون کمک کند. همچنین می تواند از آسیب اکسیداتیو جلوگیری کند.

نتیجه

اسموتی ها بهترین نوشیدنی ها برای روزهای گرم تابستان هستند. اگر می خواهید از خواص میوه ها ، سبزیجات ، آجیل و محصولات لبنی به طور همزمان استفاده کنید ، انواع آب میوه های تابستانی را در رژیم غذایی خود قرار دهید. هر فصل ، بسته به میوه ای که در خانه دارید ، می توانید از انواع ویتامین ها و مواد مغذی آب میوه های خوشمزه ای تهیه کنید که نیاز بدن را برآورده می کند.

کدام آب میوه تابستانی را بیشتر دوست دارید؟

منبع: Food.Ndtv

به

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا