ترمینال پروازهای خروجی فرودگاه مهرآباد

پرواز به سوی خاطرات: داستان من از ترمینال پروازهای خروجی فرودگاه مهرآباد

هوای صبح تهران با نسیمی خنک و مملو از دود ماشین ها حسی از هیجان و کمی اضطراب را در وجودم انعکاس می داد. امروز قرار بود سفری به یاد ماندنی را در ترمینال پروازهای خروجی فرودگاه مهرآباد آغاز کنم. لحظه ای که وارد این ترمینال شلوغ شدم با اتفاقاتی غیرمنتظره و جذاب روبرو شدم که احساس می کردم من را به مقصد دلخواه نزدیکتر می کند.

دریچه ای به دنیای سفر

با قدم گذاشتن در ترمینال مهرآباد چشم انداز شلوغ و پر از انرژی یعنی لبخند مسافران صدای اذان و همهمه اطرافیان در گوشم پیچید. لحظه ای که چمدان سنگین را روی نوار نقاله قرار دادم و گذرنامه و بلیط را در دست گرفتم حس شادی از آغاز یک ماجراجویی نو وجودم را در بر گرفت.

ترمینال مهرآباد همانند دریچه ای به دنیای سفر و کاوش است. با گذشتن از در ورودی و حركت به سمت بخش تفتيش امنيتي رنگ و بو و اتفاقات جدیدی در انتظار من بود. چشم انتظار مشتاق من بر تابلو اطلاعات پرواز ایستاده بود. هر لحظه با تغيير رقم و حرف بر روی تابلو هیجان شروع سفر دوباره تجدید شد.

رازهای یک ترمینال شلوغ

در ترمینال مهرآباد افراد با شخصیت و سلیقه های مختلف زیادی به چشم می خورد. مادری با چشم انتظار که با دلتنگی به بچه اش نگاه می کرد پسر جوانی که با هیجان برای تحصیل در خارج از کشور آماده می شد و زوج مسنی که با عشق به هم نگاه می کردند . هر فرد داستان منحصر به فرد خود را در چشمان و حرکات خود به نمایش گذاشته بود.

در ترمینال مهرآباد صرافی ها و دکه های فروش مواد غذایی با رنگ و بو و طعمی خاص چشم انتظار مشتاق من را جلب می کردند. در هوای گرم تابستان قهوه سرد ترش و شیرین و چای داغ و معطر که با سرعت و علاقه فروخته می شد تضاد جذابی را به نمایش می گذاشتند. بو و طعم نان و پنیر و سبزی خوراکی های سفر مانند کیک و شکلات و فست فود و بو و طعم عطر و ادکلن من را به خود جذب می کردند.

سفری به دنیای خاطرات

با رسیدن به گیت مخصوص با صدای اعلان آغاز پرواز نزدیک بود. در صف با افراد جدیدی که از نقاط مختلف کشور به این ترمینال رسیده بودند صحبت می کردم و داستان سفر و مقصد آنها را می شنیدم.

با گذشت از گیت مخصوص فضای پرواز با رنگ و بوی خاص خود به صورت کاملا مشهود حس شادی و هیجان سفر را در وجود من و سایر مسافران تقویت می کرد.

با پرواز در آسمان و با نگاه کردن به شهر و مناظر زیبا خاطرات زیبایی از مهرآباد ترمینال خروجی و همه چيزهاي جالب و حسی که در آن تجربه کرده بودم در ذهنم من و سایر مسافران جاودانه شد.

توصیه های برای سفر بهتر:

قبل از سفر از اطلاعات پرواز خود اطمینان حاصل کنید و زمان حضور در ترمینال مهرآباد را با مدت زمان تفتيش امنيتي و مدت زمان رسیدن به گیت پرواز محاسبه کنید.
با خود چمدان سبک و کفش راحتی ببرید و لباس های راحت و مناسب با آب و هوای مقصد انتخاب کنید.
قبل از سفر اطلاعات مورد نیاز در مورد مقصد سفر و مقررات و قوانین مخصوص آن کشور را مطالعه کنید.
با اطمینان به کارکنان ترمینال مهرآباد و پرسنل شرکت هواپیمایی در صورت نیاز کمک بگیرید.
از مکان های تعیین شده برای سیگار کشیدن در ترمینال مهرآباد استفاده کنید.
با احترام و صبر و حوصله با سایر مسافران برخورد کنید.
به قوانین و مقررات امنيتي در ترمینال مهرآباد و در هواپیما رعایت کنید.
از امکانات و خدمات ترمینال مهرآباد مانند صرافی کافی شاپ رستوران فروشگاه و … بهره مند شوید.

نتیجه گیری:

ترمینال پروازهای خروجی فرودگاه مهرآباد در دنیای امروز محل تلاقی رویاها و امیدهاست. در این ترمینال هر روز داستان جدیدی به صورت ذهن انگیز و با تمامی جزئیات و احساسات خود شروع می شود. ترمینال مهرآباد همیشه محل خاطرات و لحظات قشنگ است.

پرسش و پاسخ:

1. در ترمینال مهرآباد چه امکانات و خدماتی وجود دارد؟

در ترمینال مهرآباد صرافی کافی شاپ رستوران فروشگاه ATM تلفن عمومی و … وجود دارد.

2. آیا در ترمینال مهرآباد فضای بازی برای کودکان وجود دارد؟

بله در ترمینال مهرآباد فضای بازی برای کودکان وجود دارد.

3. آیا امکان حمل و نقل خودرو از ترمینال مهرآباد به مقصد سفر وجود دارد؟

بله در ترمینال مهرآباد سرویس حمل و نقل به مقصد سفر و تاکسی و آژانس و … وجود دارد.

دکمه بازگشت به بالا