لوازم خانگی

12 کاربرد خانگی لاک پاک‌کن که باید بلد باشید


همه ما می دانیم که پاک کننده لاک ناخن (استون) بوی خوبی ندارد. اما این ماده شیمیایی با بوی نامطبوع همان چیزی است که برای تمیز کردن بیشتر کثیفی ها و لکه ها از سطح خانه خود به آن نیاز دارید. این مایع بی رنگ و قابل اشتعال به عنوان یک حلال عمل می کند و موادی مانند رنگ، لاک یا روغن را در خود حل می کند. اما توصیه می شود برای کار با آن از دستکش استفاده کنید و از قرار دادن استون در نزدیکی شعله یا حرارت اجتناب کنید.

در ادامه این مقاله از ای بی سی مگ مگ با برخی از کاربردهای ناخن پاک کن و کاربردهای آن آشنا می شویم.

1. لکه را با لاک پاک کن از روی زمین پاک کنید

برای همه ما پیش می آید که به دلیل پیاده روی های زیاد، پاشیدن رنگ، چرخ های ویلچر روی زمین و … کف خانه مان کثیف است. در این صورت می توانیم یک دستمال پارچه ای را به لاک پاک کن آغشته کنیم و کثیفی و لکه های باقی مانده روی زمین را پاک کنیم. همچنین بهتر است از استون روی چوب استفاده نکنید زیرا باعث آسیب به پوشش محافظ می شود

2. چینی لکه دار را با استون بشویید

البته با توجه به هزینه خرید چینی، نگهداری از آنها نیز برای ما مهم است. بنابراین اگر می خواهید دوباره از تازگی اولیه آنها لذت ببرید، می توانید با استفاده از روش زیر این کار را انجام دهید.

ابتدا پارچه را به لاک پاک کن خیس کنید و به آرامی روی لکه های قهوه ای روی چینی بمالید. سپس طبق معمول آنها را با آب و صابون بشویید تا به تمیزی اولیه خود برگردند. (از تمیز کردن نقوش طلا یا تزئینات چینی با استفاده از استون خودداری کنید).

3. تخته را با لاک پاک کن تمیز کنید

استفاده از پاک کننده لاک ناخن

در دوران مدرسه همیشه با تخته سیاه هایی روبرو می شدیم که نوشته های قبلی ما بود و هر بار سعی می کردیم با فشار زیاد پاک کن روی تخته آن لکه ها را پاک کنیم که باز هم تلاش ناموفق بود. امروزه بهترین راه برای داشتن مطب تمیز استفاده از لاک پاک کن است. استون را روی یک پنبه بمالید و به آرامی تخته را با آن تمیز کنید.

4. چکه های رزین را با استون از بین ببرید

در حالی که برداشتن چسب از دست شما در کودکی سرگرم کننده است، اما در بزرگسالی داستان کاملاً متفاوتی است. اگر در موقعیتی قرار گرفتید که انگشتانتان در چسب گیر کرده و نمی توانند از هم جدا شوند، نگران نباشید. با استفاده از پاک کننده ناخن و ریختن چند قطره استون روی آن، فضای حرکت انگشتان باز می شود و می توانید آنها را از هم جدا کنید. در واقع استون به دلیل خاصیت حلال بودن، چسب را به سرعت حل می کند. همچنین اگر درب چسب به سختی باز می شود، می توانید با این ترفند به راحتی آن را باز کنید.

5. آرایش خود را با پاک کردن لاک ناخن ضد عفونی کنید

اگر الکل شما تمام شده و نیاز به پاک کردن آرایش دارید، می توانید از پاک کننده ناخن استفاده کنید. لوازم آرایشی (سوزن، لاک ناخن، تیغ، سنجاق و غیره) را روی یک پد پنبه ای آغشته به استون بمالید یا به مدت 5 دقیقه در محلول استون خیس کنید. با این کار علاوه بر تمیز کردن وسایل، لکه های چسبیده به آنها را نیز پاک می کند. همچنین می توانید از این روش برای از بین بردن لکه های سشوار و اتو مو استفاده کنید.

6. ساعت خود را با پاک کننده لاک ناخن بردارید

استفاده از پاک کننده لاک ناخن

اگر ساعت شما دارای صفحه پلاستیکی با خراش های کوچک است، می توانید از پاک کننده ناخن برای پاک کردن برخی از آن ها استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک تکه پنبه را به استون آغشته کرده و به آرامی روی صفحه ساعت خود بمالید. فراموش نکنید که ساعت را به سختی بشویید.

7. کفش های چرمی را با پاک کننده ناخن لهستانی کنید

زمانی که آب و صابون لکه های کفش چرمی شما را پاک نمی کند، وقت آن است که از کمی لاک پاک کن ناخن استفاده کنید. یک پارچه حاوی استون بردارید و آن را با حرکات دایره ای ملایم روی کفش خود بمالید تا لکه از بین برود. سپس با استفاده از یک پارچه مرطوب آثار استون را از روی پوست پاک کنید. با این حال، قبل از انجام این کار، بهتر است یک منطقه کوچک و نامحسوس را آزمایش کنید تا مطمئن شوید که پاک کننده به آن آسیب نمی رساند.

8. از استون برای پاک کردن آدامس از لباس استفاده کنید

اگر مشکل چسبیدن آدامس به لباستان دارید و راه حلی برای آن پیدا نمی کنید، می توانید با برداشتن ناخن آن را برطرف کنید. برای این کار ابتدا استون را روی لباس اسپری کنید و بگذارید چند دقیقه خیس بخورد. سپس با استفاده از اسفنج یا برس آن را به آرامی از روی لباس جدا کنید. (همیشه برای جلوگیری از آسیب رساندن به پارچه، ابتدا پاک کننده را روی یک ناحیه نامحسوس تست کنید).

9. رنگ را با لاک پاک کن از روی پنجره پاک کنید

تقریباً همه ما با این واقعیت مواجه شده ایم که پس از اتمام کار رنگ آمیزی، چند قطره رنگ بد روی پنجره های اطراف ریزش کرده و در تلاش هستیم تا آن را اصلاح کنیم. در این موارد موثرترین و ساده ترین راه برای از بین بردن این لکه ها استفاده از محلول استون است.

10. صفحه کلید خود را با پاک کننده لاک ناخن تمیز کنید

استفاده از پاک کننده لاک ناخن

هنگامی که صفحه کلید شما گرد و غبار می شود، استفاده از مقدار کمی لاک پاک کن یک راه موثر برای از بین بردن سریع لکه ها و گرد و غبار از کناره های صفحه کلید است. ابتدا آن را با آب رقیق کنید تا بوی استون کاهش یابد.

11. لکه های جوهر را با استون پاک کنید

وقتی یکی از لباس هایمان جوهر می گیریم ما را گیج می کند. تمیز کردن کار زیادی نیست و به راحتی با برداشتن پارچه و ناخن پاک می شود.

برای این کار فقط باید مراقب باشیم که از بین بردن لکه از روی لباس نیاز به مراقبت بیشتری دارد و از آنجایی که استون می تواند روی لباس تاثیر بگذارد، بهتر است پاک کننده را با مقدار کمی پارچه امتحان کنید. .با کمی آب مخلوط کنید تا حل شود و به آرامی روی لباس بمالید.

12. ناخن ها را با استون تازه کنید

هنگامی که لاک مورد علاقه شما خشک شد، می توانید مانند متخصصان ناخن عمل کنید و از یک قطره پاک کننده ناخن برای پاک کردن آن استفاده کنید. از آنجایی که لاک پاک کن سنتی می تواند با مواد اولیه ناخن واکنش نشان دهد، بهتر است از استون خالص برای نرم کردن آن و اجازه استفاده مجدد از لاک استفاده شود. اگر بعد از افزودن استون لاک هنوز غلیظ است، یک قطره دیگر به آن اضافه کنید و بطری را خوب تکان دهید.

نکته آخر

استفاده از پاک کننده لاک ناخن

پاک کننده ناخن یکی از وسایلی است که در هر خانه ای یافت می شود، بنابراین اگر آن را ندارید، می توانید آن را با کمترین قیمت خریداری کنید. این ابزار ارزان قیمت بسیار کاربردی است و بسیاری از مشکلاتی را که نمی دانید چگونه با استفاده از آن حل کنید را حل می کند.

در پایان مجددا توصیه می شود توصیه های مصرف استون را به دقت رعایت کنید تا به لباس و وسایل خود آسیبی وارد نشود.

منبع: Lifehacker

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا