علمی و پزشکی

علت پریدن دست و پا در خواب

تلفن های تماس:
021-44032674-5
88770746 – 021

………………………………………………………

شماره های همراه:
09032154969
09032154979

به گزارش ایمنا، حمید نورالهی مقدم فوق تخصص پارکینسون و اختلالات حرکتی با بیان اینکه این بیماری نوعی اختلال حرکتی و اختلال خواب است، افزود: این افراد به سختی می توانند مشکل حسی مبهم در عمق پاهای خود را توصیف کنند، این بیماران نیاز مبرمی به حرکت دادن پاهای خود دارند.
وی با اشاره به اینکه احساس کشیدگی، سوزش، گزگز، احساس کاذب حرکت مایع یا حرکت مورچه در ساق پا مواردی است که این دسته از بیماران ذکر می کنند تعداد زیادی از این بیماران نمی توانند به خواب روند و دچار نوعی اختلال خواب هستند.
این فوق تخصص پارکینسون و اختلالات حرکتی با بیان اینکه اوج این بیماری بعدازظهرها و شبها است، تصریح کرد: در برخی مواقع پرش پا بلافاصله پس از بخواب رفتن یا در طی خواب ایجاد می شود که آن را به نام حرکات دوره ای اندام در خواب می نامند.
وی با اشاره به اینکه علت این بیماری معلوم نیست اما برخی آن را به ماده دوپامین مربوط می دانند، خاطرنشان کرد: این ماده در بدن تولید شده و برای ارتباط بین برخی سلول ها در مغز لازم است، با توجه به ارتباط این ماده شیمیایی با آهن کمبود آهن در بدن نیز ترشح این ماده را دچار اختلال می کند.
دکتر نورالهی مقدم ادامه داد: مصرف داروهای سرماخوردگی، داروهای ضدافسردگی و استفاده از شکلات، نیکوتین، الکل، قهوه، چای و کولاها موجب تشدید سندرم پاهای بیقرار می شود.
وی با بیان اینکه در برخی مواد این بیماری با علت ژنتیکی بروز می کند، اظهار داشت: وجود این بیماری در پدر، مادر و حتی دیگر اقوام دلیلی بر موروثی بودن آن در بین اقوام است این حالات از سنین 50 سالگی به بعد خود را نشان می دهد.
این فوق تخصص پارکینسون و اختلالات حرکتی در مورد روش های مبارزه با این سندرم گفت: ترک قهوه و الکل، ترک سیگار، ورزش روزانه، قبل از اینکه زیاد خسته شوید بخوابید و در نهایت برای تنظیم آهن بدن از قرص آهن استفاده کنید.

کد خبر 60943

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا