آشپزی

طرز تهیه کیک تولد چند لایه با قهوه و کارامل


درست کردن کیک تولد خانگی یکی از مهارت های درجه یک سرآشپز است که با تجربه و حوصله زیاد به انجام می رسد. ما طرز تهیه کیک تولد قهوه و کاراملی را به شما آموزش می دهیم و راز پخت کیک تولد حرفه ای را به ما می گوییم.

ترکیب قهوه و کارامل یکی از ترکیبات همیشه موفق در صنعت شیرینی پزی است. طعم تلخ قهوه با شیرینی دلخواه کارامل به بهترین نحو مکمل یکدیگر هستند و البته استفاده از موز و گردو با کارامل و قهوه این مخلوط فوق العاده را خوشمزه تر می کند.

این کیک خوشمزه برای تولد و مناسبت های خاص انتخاب خوبی خواهد بود و با تزیین زیبا روی خامه کیک می توانید یک کیک جذاب تهیه کنید.

در زیر طرز تهیه کیک قهوه، کاراملی و خامه ای را مشاهده می کنید و پس از آن می توانید آرشیو آموزش تصویری آشپزی ای بی سی مگرا مرور کنید تا دستور تهیه کیک و سایر دسرهای خوشمزه را در آنجا ببینید.

طرز تهیه کیک تولد

1.5 کیلوگرم مواد کیک

  • آرد دسر: سه چهارم کیسه
  • شکر: سه چهارم فنجان
  • تخم مرغ: 4 عدد
  • بکینگ پودر: 1 قاشق چایخوری
  • روغن مایع: یک سوم پیمانه
  • اسپرسو (یا قهوه مورد علاقه شما): 50 میلی لیتر
  • وانیل: نصف قاشق چایخوری

دستور تهیه کیک کارامل و قهوه

مواد تشکیل دهنده کرم کیک

  • موز: 3 عدد
  • گردو: به میزان لازم
  • خامه دسر: 1 کیلو
  • سس کارامل: یک سوم فنجان
  • کاپوچینو یا قهوه با شیر: نصف فنجان
  • اسپرسو (یا قهوه مورد علاقه شما): 50 میلی لیتر
  • سس کارامل: یک سوم فنجان

خرید مواد لازم برای کیک تولد قهوه و کارامل در ای بی سی مگ

طرز تهیه کیک تولد با قهوه و کارامل

طرز تهیه کیک قهوه و کارامل

1.
تخم مرغ ها را از یخچال خارج کنید و کنار بگذارید تا در دمای اتاق گرم شوند. سپس آن را با شکر و وانیل به مدت 10 دقیقه مخلوط کنید تا غلیظ شود و مانند یک تصویر خامه ای کشیده شود. حالا روغن و یک سوم اسپرسو را به مایه اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شوند.

طرز تهیه کیک کرم کاراملی

2.
آرد و بکینگ پودر را روی پایه کیک الک کرده و با همزن دستی به آرامی هم می زنیم تا آرد و بکینگ پودر را کاملا به مایه کیک جذب کند و گلوله نشود. حالا خامه تزیینی را در قالبی به قطر 18-20 سانتی متر و ارتفاع 15 سانتی متر بریزید و در طبقه وسط فر از قبل گرم شده قرار دهید. دمای فر را روی 180 درجه سانتیگراد تنظیم کنید و بگذارید 45 دقیقه بپزد.

اشاره: دیواره های قالب را رنگ نکنید.

طرز تهیه کیک قهوه و کارامل

3.
برای تهیه خامه کیک خامه قنادی را به مدت 2 ساعت از فریزر خارج کرده تا یخ زدایی شود سپس در ظرف مورد نظر بریزید و با همزن هم بزنید تا فرم بگیرد. حالا سس کارامل و قهوه خنک شده را به خامه اضافه کنید و هم بزنید تا خوب مخلوط شوند. نیمی از خامه را بین کیک ها در قیف بریزید و بقیه را در یخچال نگهداری کنید.

اشاره: اگر خامه را زیاد هم بزنید، خامه می شکند.

طرز تهیه کیک تولد چند طبقه

4.
وقتی کیک شما پخته شد و با چاقوی تیز کاملا خنک شد، مطابق تصویر آن را به چهار قسمت افقی که کیک را نگه دارید تقسیم کنید و هر بار آن را بچرخانید و از وسط کیک ببرید.

حالا با قلم مو کاپوچینوی خنک شده (مخلوط قهوه و شیر) را روی کیک قرار دهید، سپس با استفاده از قیف و خامه، لایه ای را که نه خیلی ضخیم و نه نازک باشد، بمالید. موز، گردو، مقداری سس کارامل و خامه را دوباره روی هر لایه خامه زده شده قرار دهید.

طرز تهیه کیک کارامل و قهوه

5.
لایه بعدی کیک را بگذارید و به همین ترتیب به لایه آخر بروید. در نهایت یک لایه خامه نازک دور کیک بمالید. برای این کار دست خامه و قاشق را محکم گرفته و کیک را بچرخانید تا به طور یکنواخت روی تمام سطوح پخش شود. حالا کیک را به مدت یک ساعت در فریزر بگذارید تا خامه کمی سفت شود و برای چرب شدن نهایی آماده شود.

تزیین کیک با کارامل و قهوه

6.
وقتی کیک از فریزر خارج شد بقیه خامه ای را که در یخچال گذاشتید داخل قیف بریزید و مطابق تصویر دور کیک را دور کیک بریزید و با پارو صاف کنید. اگر خامه کمی شل شد دوباره هم بزنید تا غلیظ شود. بعد از هم زدن کیک را 30 دقیقه دیگر در فریزر قرار دهید و سپس با مواد دلخواه تزئین کنید.

طرز تهیه کیک تولد با قهوه و کارامل

7.
نوش جان.

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا