عمومیبرترین های کسب وکار ایرانی

زمان چک این و چک اوت هتل چه ساعتی است؟

چک این هتل چیست؟

اصطلاح چک این به معنی ورود به هتل و تحویل اتاق است؛ اتاقی که بعد از ، رزرو شده است. همه مسافران با این روند آشنا هستند؛ بعد از ورود به هتل مسئول پذیرش فرمی به مسافران می دهد تا اطلاعات خود را در آن بنویسند و در پایان فرم را به همراه مدارک شناسایی به پذیرش تحویل می دهند؛ پس از آن کلید اتاق به مسافران تحویل داده می شود. بعضی هتل ها در هنگام رزرو، هزینه را به صورت کامل دریافت می کنند و بعضی دیگرمثل هتل آپارتمان لبخند مشهد پس از تخلیه و تحویل اتاق توسط مسافر، تسویه می کنند.

چک اوت هتل چیست؟

این اصطلاح زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که مسافر اتاق خود را در ساعت مشخصی تحویل دهد و از هتل خارج شود. اگر اتاق توسط مسافر دیر تحویل داده شود باید جریمه یا هزینه اضافه پرداخت کند؛ در هنگام چک اوت یکی از پرسنل هتل اتاقی را که مسافر تحویل داده به صورت کامل بررسی می کند تا اگر خسارتی از جانب مسافر به هتل وارد شده است، قبل از چک اوت پرداخت و سپس مدارک شناسایی به او تحویل داده شود. معمولاً نظافت اتاق ها، تعویض ملحفه ها و… در فاصله بین چک این و چک اوت صورت می گیرد.

زمان چک این و چک اوت در هتل ها چه ساعتی است؟

زمان چک این هتل رأس ساعت 14 انجام می گیرد مگر آنکه اتاقی که رزرو کردید آماده باشد یا در مورد پرداخت نیم شارژ با مسئول پذیرش هتل هماهنگ کرده باشید. زمان چک اوت هم ساعت 12 ظهر صورت می گیرد. ساعت 12 تا 14 زمانی است که برای نظافت و تحویل اتاق به مسافر بعدی در نظر گرفته می شود.

آیا راه های به تأخیرانداختن چک اوت هتل را می دانید؟

بعضی از مسافران برای خروج از هتل به زمان بیشتری نیاز دارند و همواره به دنبال راهی هستند تا این زمان را افزایش دهند در ادامه به راه های به تأخیرانداختن چک اوت یا خروج از هتل اشاره خواهیم کرد.

صحبت با مسئول پذیرش هتل

اگر برایتان مقدور نیست تا اتاق را رأس ساعت مشخص شده تخلیه کنید، درباره این موضوع با مسئول پذیرش هتل صحبت کنید؛ شاید راه حلی به شما پیشنهاد دهد.

درخواست شارژ اضافه کنید

در این روش می توانید با پرداخت مبلغی اضافه زمان بیشتری را در اتاق بمانید. در زمان هایی که رفت وآمد مسافران به هتل بیشتر و اصطلاحاً پیک سفر است هتل ها شلوغ هستند و امکان دارد با درخواست شما موافقت نشود؛ زیرا برای تمیزکردن اتاق ها نیاز به زمان کافی است.

درخواست کنید چمدان ها را نگه دارند

اگر قصد دارید چرخی در شهر بزنید؛ اما نگران هستید زمان چک اوت در هتل نباشید و شامل جریمه شوید بهتر است چمدان های خود را به مسئول پذیرش هتل داده تا برایتان نگه دارد، پس از بازگشت می توانید مراحل چک اوت را انجام دهید.

نیم شارژ ورود و خروج هتل چیست؟

آیا با اصطلاح نیم شارژ ورود و خروج هتل آشنایی دارید؟ آیا تابه حال در موقعیتی بودید که مجبور شوید نیم شارژ چک این هتل یا چک اوت را پرداخت کنید؟ گاهی پیش می آید که مسافر، را انجام می دهد و به جای اینکه ساعت 14 در هتل باشد زودتر به آنجا می رسد یا قصد ندارد ساعت 12 اتاق را تحویل دهد و می خواهد چند ساعت بیشتر در اتاق بماند. در این صورت با هماهنگی با مسئول پذیرش و پرداخت نیم شارژ یعنی نیمی از هزینه یک شب اقامت در هتل را پرداخت می کند و می تواند اتاق را زودتر تحویل بگیرد یا دیرتر تحویل دهد.

بعضی از هتل ها همچنان قوانین سنتی را پیاده کرده و به جای نیم شارژ، هزینه یک شب کامل را دریافت می کنند؛ هتل هایی هم هستند که ساعت 7 صبح و 6 عصر را نیم شارژ در نظر می گیرند و اگر مسافر زودتر از 7 صبح به هتل مراجعه کند یا دیرتر از ساعت 6 عصر اتاق را تحویل دهد باید تمام هزینه یک شب اقامت را پرداخت کند.

هنگام چک این هتل چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

در هنگام چک این و تحویل اتاق حتماً خدمات هتل را در فرم پذیرش با آنچه درخواست کرده اید چک کنید تا یکی باشد؛ بعد از تحویل اتاق هم نکاتی را در نظر بگیرید که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

امنیت اتاق را بررسی کنید

در بدو ورود به اتاق مطمئن شوید که درب اتاق بسته و قفل می شود. اگر مشکلی در قفل کردن درب اتاق پیش آمد حتماً پذیرش هتل را در جریان قرار دهید.

امکانات بهداشتی هتل بررسی شود

امکانات بهداشتی هتل شامل شامپو، صابون، خمیردندان و حوله که باید به صورت روزانه برای هر اتاق شارژ شود. در هنگام تحویل اتاق از تمیز بودن سرویس بهداشتی، روتختی، روبالشی و ملحفه ها مطمئن شوید و اگر این چنین نبود به مهماندارها یا پذیرش هتل اطلاع دهید.

روشن کردن سیستم تهویه اتاق یا باز کردن پنجره

در هنگام ورود به اتاق سیستم تهویه یا پنجره ها را باز کنید تا بوی مواد ضدعفونی کننده از اتاق بیرون برود. توجه به این نکته برای کسانی که آلرژی دارند بسیار مهم است.

خدمات اتاق را چک کنید

بعد از تحویل اتاق حتماً خدمات آن را چک کنید مبادا با امکاناتی که شما خواسته بودید مغایرت داشته باشد. تعداد تخت ها، میز کار اگر رزرو کرده بودید و… ؛ در صورت مغایرت، مسئول پذیرش را در جریان قرار دهید.

بررسی کردن مینی بار

مینی بار یکی از مواردی است که در هنگام ورود به اتاق باید بررسی شود. معمولاً در مینی بار خوراکی و نوشیدنی قرار می دهند، مسافران در صورت استفاده در هنگام تسویه با هتل باید هزینه آن را پرداخت کنند؛ بنابراین بررسی کردن آن ضروری است؛ ممکن است مسافر قبلی از خوراکی های داخل یخچال استفاده کرده و آن را با بسته بندی باز داخل یخچال رها کرده باشد، پس باید به پرسنل هتل اطلاع دهید.

هنگام چک اوت هتل چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

برای تحویل اتاق و جمع آوری وسائل خود زمان لازم را صرف کنید تا مبادا چیزی را در داخل اتاق جا بگذارید. کمد لباس و میزهای کنار تخت را به دقت چک کنید تا اگر لوازم ضروری در داخل آن ها قرار داده اید، بردارید. وسایل ضروری بهداشتی از جمله مسواک، نخ دندان و حوله شخصی خود را فراموش نکنید. شارژر و لوازم برقی دیگر را در داخل چمدان خود قرار دهید؛ در انتها درب اتاق را قفل کرده و قفل آن را به مسئول پذیرش تحویل دهید.

سخن آخر

قوانین همه هتل ها با کمی تفاوت تا حدودی یکسان است و به راحتی می توان خود را با آن ها هماهنگ و در صورت بروز مشکل در مورد چک این و چک اوت هتل می توان با مسئولین هتل راه حل مناسبی را پیدا کرد. این را در نظر داشته باشید قبل از رزرو اتاق در هتل موردنظرتان حتماً قوانین آن ها را در وب سایتشان بخوانید یا با تماس تلفنی از آن ها مطلع شوید.نمایش گوگل مپ هتل ها نیز به شما کمک خواهد کرد تا آدرس و شماره تلفن ها را آسانتر به دست آورید

 

دکمه بازگشت به بالا