سوغات کرمان

سوغات کرمان: طعم و رنگ خاطره

همیشه آرزو داشتم که به کرمان سفر کنم. همیشه از داستان های مسافران درباره کوچه های تنگ و پیچ در پیچ بافت قدیم کرمان بازارهای پر از عطر و طعم و قلعه های تاریخی با صلابت می شنیدم. اما چیزی که بیشتر از همه مرا به خود می کشاند سوغات کرمان بود.

طعم لذیذ کلمپه با آن مغز گردو و عطر هل رنگ سرخ قاووت که یادآور کویر سوزان و صبوری مردم این دیار بود و بوی شیرین پسته که در همه جا به مشام می رسید همه و همه مرا به خود می کشاند.

بالاخره سفر من به کرمان آغاز شد و با رسیدن به این شهر با قدم زدن در بازارهای قدیمی و بوی زعفران که در همه جا پیچیده بود حس کردم که وارد دنیایی جدید شدم.

طعم و رنگ

در دنیای رنگارنگ سوغات کرمان هر چیزی داستانی برای گفتن دارد.

پسته: پسته کرمان در جهان معروف است و برای هر گردشگری یک هدیه مناسب است. وقتی یک دانه پسته را در دهان می گذارید مزه شیرین و کمی نمک آن با فشار دانه در دهان مزه لذیذی به شما می دهد.

کلمپه: این شیرینی کمی سخت است و در دهان کمی می چسبد. اما وقتی مزه آن را حس می کنید مزه خوش هل و گردوی داخل آن کاملا تفاوت را به شما نشان می دهد.

قاووت: قاووت نوعی آجیل و حبوبات آسیاب شده است که با عسل و مغز گردو و یا پسته مخلوط می شود. طعم قاووت بسیار مناسب برای صبحانه و یا میان وعده است و حاوی انرژی زیادی است.

زعفران: زعفران کرمان از بهترین و گران قیمت ترین زعفران های جهان است. طعم و رنگ زعفران در غذاها و نوشیدنی ها بسیار متفاوت است و عطر آن بسیار خوشبو است.

سوهان: سوهان نوعی شیرینی کرمانی است که با عسل و آرد و مغز گردو تهیه می شود. سوهان طعم شیرین و کمی سخت دارد و معمولا به صورت قطعات کوچک تهیه می شود.

باغچه: باغچه نوعی شیرینی مخصوص کرمان است که با آرد و شکر و عسل تهیه می شود. باغچه طعم شیرین و کمی سفت دارد و معمولا به صورت قطعات کوچک تهیه می شود.

سفری در دل بازار

بازار کرمان یکی از جاذبه های توریستی این شهر است و پر از سوغاتی های زیبا و لذیذ است. در بازار کرمان می توانید انواع سوغاتی های مختلف از جمله پسته زعفران سوهان قاووت و باغچه را پیدا کنید.

بازار کرمان مملو از بوی خوش زعفران عطر شیرینی سوهان و صدای فروشندگان است. در حین گشتی در بازار با مردم محلی صحبت کنید و داستان های آن ها را بشنوید.

انتخاب سوغاتی

انتخاب سوغات در کرمان کمی مشکل است چون هر چیزی خیلی خوب است. اما من به شما پیشنهاد می کنم که به خاطر طعم و کیفیت بالا پسته و زعفران کرمان را حتما برای خود و خانواده تان بخرید.

نکته: اگر می خواهید کلمپه بخرید بهتر است از فروشگاه های معتبر و مطمئن خرید کنید چون در بعضی مغازه ها کلمپه با مواد مصنوعی تهیه می شود.

نکات عملی

  • بهترین زمان برای سفر به کرمان فصل بهار و پاییز است.
  • در کرمان می توانید از اتاق های اجاره ای و هتل های با قیمت های مناسب استفاده کنید.
  • کرمان شهری است که برای علاقه مندان به تاریخ و فرهنگ بسیار مناسب است.

پرسش و پاسخ

پرسش: بهترین سوغات کرمان چه چیزی است؟
پاسخ: بهترین سوغات کرمان بستگی به سلیقه شما دارد. اما من به شما پیشنهاد می کنم که پسته و زعفران کرمان را حتما برای خود و خانواده تان بخرید.

پرسش: چگونه می توان به کرمان سفر کرد؟
پاسخ: می توانید با قطار اتوبوس و یا هواپیما به کرمان سفر کنید.

پرسش: قیمت سوغات کرمان چقدر است؟
پاسخ: قیمت سوغات کرمان بستگی به نوع سوغات و کیفیت آن دارد. اما به طور کلی قیمت سوغات کرمان مناسب است.

نتیجه گیری

سفر من به کرمان تجربه فراموش نشدنی بود. من نه تنها از زیبایی های طبیعی و تاریخی کرمان لذت بردم بلکه با طعم و رنگ سوغات آن نیز آشنا شدم. من مطمئنم که شما نیز با سفر به کرمان با طعم و رنگ خاطره آشنا خواهید شد.

دکمه بازگشت به بالا