ساعت لندن

ساعت لندن: سفری به قلب تاریخ و مدرنیته

لندن شهری که هر بار با یک نگاه جدید به شما لبخند می زند شهری که هر بار با شور و اشتیاق جدیدی شما را به آغوش خود می کشد. یادم هست اولین بار که قدم به این شهر گذاشتم انگار وارد یک داستان شده بودم؛ داستانی پر از رمز و راز و تاریخ پر از معماری باشکوه و خیابان های پر از زندگی.

در این مقاله می خواهم شما را به سفری کوتاه به ساعت لندن ببرم. سفری که شما را از دل خیابان های پر از تاریخ و رویداد به کوچه های مدرن و پر جنب و جوش می برد.

صدای زنگ ساعت سکوت خیابان ها

اولین بار که ساعت Big Ben را دیدم انگار زمان برای چند لحظه ای ایستاده بود. عظمت آن جزئیات پیچیده و پرکار برج و صدای زنگش که در هوای سرد و ساکت لندن طنین انداز می شد حسی از احترام و شکوه در من ایجاد کرد.

Big Ben را بیشتر به عنوان یک نماد می شناسند نمادی از قدرت و عظمت امپراطوری بریتانیا. این ساعت در قلب مجلس Parliment قرار دارد جایی که قانون گذاران کشور گرد هم می آیند.

ساخت این ساعت به سال ۱۸۵۹ برمی گردد و به مدت 15 سال بزرگترین ساعت جهان بود. این ساعت امروزه نیز با دقت فوق العاده ای کار می کند و هر ساعت زنگ آن زمان دقیق را به همه شهر لندن و جهان اعلام می کند.

گشت و گذاری در قلب لندن

بعد از Big Ben به سمت Buckingham Palace راه افتادم. کاخی باشکوه که در طول سال محل سکونت و زندگی ملکه است. ساخت این کاخ به قرن هفدهم برمی گردد و با جایگاه ملکه Elizabeth II به محل رویدادهای مهم ملی و بین المللی تبدیل شد.

هر روز در ساعت 11:30 صبح مراسم تعویض مقام و کلاه قرمزهای سربازان انگلیسی با موسیقی نواخته شده توسط گروه موسیقی ارتش انجام می شود.

اگر وقت شما کافی است می توانید از تور داخلی کاخ نیز دیدن کنید. در ماه های تابستان بخش هایی از کاخ برای بازدید عمومی باز است.

از گالری های مدرن تا قلعه Tower of London

بعد از کاخ National Gallery را در برنامه خودم قرار دادم. مکانی فوق العاده برای علاقه مندان به هنر با کلکسیونی از نقاشی های معروف از هنرمندان جهان از قرن چهاردهم تا نوزدهم.

اگر علاقه مند به هنرهای معاصر هستید به Tate Modern سر بزنید. این گالری در ساختمان قدیمی یک نیروگاه برق واقع شده و خانه هنر معاصر با کلکسیونی از بهترین هنرمندان جهان است.

Tower of London نیز یکی از مکان های شگفت انگیز لندن است. قلعه ای قدیمی که در قرن یازدهم ساخته شده و در طول تاریخ به عنوان زندانی برای افراد مهم و نیز مقر سلطنتی استفاده می شد. داخل این قلعه گنج های گرانبها و تاریخ پر راز و رمز انگلستان را می توان یافت.

دنیای غذا در لندن

لندن با تنوع غذا هایش معروف است. از بهترین رستوران های جهان با بهترین سرآشپزها تا غذا های خیابانی و چای معروف انگلیسی.

حتما یک بار از High Tea لندن لذت ببرید. یک تجربه منحصر به فرد با کیک ساندویچ کیک و چای های مختلف.

Borough Market نیز از مکان های محبوب برای علاقه مندان به غذا های مختلف است. در این بازار می توان غذا های مختلف از سراسر جهان را یافت.

توصیه ها و نکات عملی

  • قبل از سفر به لندن بهترین زمان سفر خود را با در نظر گرفتن علاقه مندی های خود و بودجه تان انتخاب کنید.
  • برای جابه جایی در لندن می توانید از مترو (Tube) اتوبوس تاکسی و یا پیاده روی استفاده کنید.
  • قبل از سفر به لندن برای رزرو هتل تور و ورود به موزه ها و مکان های دیدنی برنامه ریزی کنید.
  • برای غذا خوردن در رستوران های خوب حتما رزرو کنید.
  • برای خرید به خیابان Oxford Street خیابان Regent Street و خیابان Bond Street سر بزنید.

تجربه های فراموش نشدنی

لندن با طیف گسترده ای از مکان های دیدنی موزه ها گالری ها و رویدادها تجربه های فراموش نشدنی را برای مسافران ایجاد می کند. از حضور در تئاتر و تماشای اجرای تئاترهای معروف لندن تا پیاده روی در خیابان های خلوت و تماشای زندگی روزمره لندن هر لحظه در لندن با معنی و مغز است.

نتیجه گیری

لندن شهری با تاریخ غنی فرهنگ مختلف و زندگی پر جنب و جوش با هر سفر جدید حسی جدید از شگفتی و علاقه را در شما برمی انگیزد.

پرسش و پاسخ

۱. بهترین زمان برای سفر به لندن چه زمانی است؟

بهترین زمان برای سفر به لندن به علاقه مندی های شما و بودجه تان بستگی دارد. اگر به هوای گرم علاقه مند هستید بهتر است در تابستان به لندن سفر کنید. اگر به هوای سرد و زمستان علاقه مند هستید بهتر است در زمستان به لندن سفر کنید. در زمستان لندن با دکوراسیون کریسمس و بازار های کریسمس زیبایی خاصی دارد.

۲. هزینه سفر به لندن چقدر است؟

هزینه سفر به لندن به علاقه مندی های شما محل اقامت و نوع سفر تان بستگی دارد. لندن شهری گران است اما با برنامه ریزی و استفاده از تسهیلات ارزان قیمت می توان هزینه های سفر را کنترل کرد.

۳. برای گشت و گذار در لندن چند روز زمان لازم است؟

برای گشت و گذار در لندن حداقل ۵ روز زمان لازم است. البته اگر به دیدن مکان های بیشتری علاقه مند هستید می توانید مدت زمان سفر تان را بیشتر کنید.

دکمه بازگشت به بالا