لوازم خانگی

6 اصل مهم در چیدمان خانه‌‌ برای کسانی که حیوان خانگی دارند


همه ما سعی می کنیم خانه های خود را به گونه ای تزئین کنیم که تمام خانواده در داخل احساس راحتی و امنیت کنند. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که از حیوانات خانگی مراقبت می کنید و می دانید که آنها افراد خانواده را دوست دارند، باید به اندازه شما در خانه احساس راحتی کنند.

در این مقاله از ای بی سی مگ مگ می خواهیم به شما آموزش دهیم که چگونه دکور خود را بر اساس نیاز و علایق حیوان خانگی خود طراحی کنید.

1. روی مبلمان از پارچه ضد جاذب استفاده کنید

روی مبلمان از پارچه ضد جاذب استفاده کنید

پارچه و شنل مخملی مانند آهن ربا، خز حیوانات را به خود جذب می کند. حتی برخی از پارچه های نخی، حتی اگر موها را جذب نکنند، نمی توانند در خانه حیوانات خانگی استفاده شوند زیرا ناخن های آنها به راحتی این پارچه ها را آلوده می کند.

تولید کننده مبل پارچه هایی را می شناسد که می توانند در خانه شما استفاده شوند. برخی از این پارچه ها در برابر لکه، بو و حتی باکتری مقاوم هستند. اما اگر نمی خواهید برای بازسازی اثاثه یا لوازم داخلی هزینه کنید، می توانید از نکات زیر استفاده کنید:

  • سلفون بخر روکش مبل به راحتی تمامی قسمت های مبل را می پوشاند و شستشوی آن در ماشین لباسشویی بسیار آسان است.
  • پارچه میکرو فایبر برای از بین بردن لکه بسیار مناسب است. با کمک یک پارچه میکروفایبر، می توانید هر لکه ای را که حیوان خانگی شما ایجاد کرده است، بدون استفاده از صابون پاک کنید، که اغلب باعث محو شدن رنگ می شود.
  • یک مبل از چرم کهنه انتخاب خوبی برای شماست. مبل چرمی به راحتی با آب و صابون تمیز می شود و با چرخش جاروبرقی تمام گرد و غبار روی آن از بین می رود.
  • از ماسکی استفاده کنید که با رنگ موهای حیوان خانگی شما هماهنگ باشد. اجازه دهید این دوستان بلوند کوچک به شما بگویند از چه رنگی برای آرایش استفاده کنید. هنگامی که پارچه مبل و حتی فرش و پرده با رنگ موهای حیوان خانگی شما مطابقت دارد، چند تار مو دیگر شما را آزار نمی دهد.

. گذاشتن کف بادوام

گذاشتن کف بادوام

اگر حیوان خانگی نگهداری می کنید، می دانید که فرش کفپوش مناسبی برای چنین خانه ای نیست. مو ظاهر فرش را به خود می گیرد و حتی با یک جاروبرقی روزانه نمی توانید تمام موهای خود را تمیز کنید. پس بهتر است به جای فرش از کفپوش چوبی زیبا و مقاوم استفاده کنید تا از این بابت دچار مشکل نشوید.

البته اگر از سگ های بزرگ نگهداری می کنید، کفپوش های چوبی برای خانه شما مناسب نیستند، زیرا ممکن است روی زمین لیز بخورند و به دست و پای آنها آسیب برسانند. اگر قصد دارید از کفپوش استفاده کنید، این نکات را در نظر داشته باشید:

اگر می خواهید ظاهر دکوراسیون شما چوبی باشد، می توانید از کفپوش وینیل لمینت یا چوب پنبه ای مقاوم استفاده کنید. این محصولات مانند چوب هستند، به راحتی تمیز می شوند و نیازی به دست زدن ندارند.

به جای کفپوش چوبی می توانید از انواع کاشی های دیگر مانند کاشی، سرامیک و سیمان رنگی استفاده کنید. این نواحی با ناخن های حیوان خانگی حک نشده اند و در تابستان مکانی خوب و خنک برای خوابیدن هستند. فقط مراقب باشید دوغاب استفاده شده روی کاشی ها و سیمان رنگی را روی مواد یا روی کاشی ها پخش نکنید زیرا لکه ای پاک نشدنی به جا می گذارد.

3. مکانی برای غذا خوردن ایجاد کنید

مکانی برای غذا خوردن ایجاد کنید

حیوانات خانگی معمولاً در مکان‌های شلوغ خانه تغذیه می‌کنند، بنابراین ایده خوبی است که در یکی از مناطق شلوغ خانه، مانند آشپزخانه، مکانی برای غذا خوردن ایجاد کنید. از یک نجار بخواهید یک بشقاب درست کند و آن را در گوشه آشپزخانه یا کنار میز ناهارخوری قرار دهد.

همچنین می توانید برای آنها دارو، اسباب بازی و وسایل تشویقی در این مکان قرار دهید. اگر نمی‌خواهید از پایه‌های چوبی استفاده کنید و هزینه زیادی برای ساخت و ساز بپردازید، می‌توانید ظروف نگهداری اولیه را بخرید و آنها را روی یک کف پلاستیکی برای حیوانات خانگی قرار دهید. غذا، مواد محرک و دارو را در یک کابینت در کنار آن قرار دهید. این به شما امکان می دهد با هزینه کم یک فانوس دریایی بسازید.

4. یک لانه مناسب برای آنها بسازید

یک لانه مناسب برای آنها درست کنید

حیوانات خانگی تمایل دارند به لانه های خود بروند و دوست دارند زمانی که خسته، مضطرب یا ناراحت هستند در لانه خود استراحت کنند. برای ساختن لانه یک بالش، جعبه یا لانه پرنده از پیش ساخته شده در یک منطقه آرام از خانه قرار دهید. بهترین گزینه جعبه یا لانه سقفی است زیرا به آنها احساس آرامش و امنیت بیشتری می دهد.

5. یک اسباب بازی جویدنی بخرید

اسباب بازی های جویدنی بخرید

اگر حیوانی مانند سگ یا خرگوش را نگهداری می کنید که علاقه زیادی به جویدن آن دارد، باید یک اسباب بازی مخصوص برای این منظور تهیه کنید. آنها تمایل به جویدن شخصیت خود دارند و هیچ عزمی برای آسیب رساندن به وسایل خانه ندارند. ظروف جویدن در خانه علاوه بر اینکه سیستم گوارش و سلامت حیوان خانگی شما را تامین می کند، می تواند به سیستم گوارش و سلامت حیوان خانگی شما نیز آسیب برساند.

اسباب بازی های آدامس های غیر سمی بهترین انتخاب برای تفریح ​​هستند. این اسباب‌بازی‌ها از طناب بافته شده یا یک پلاستیک نرم خوب ساخته شده‌اند و می‌توانید از هر فروشگاه حیوانات خانگی به صورت آنلاین یا در هر فروشگاه حیوانات خانگی تهیه کنید.

6. از محیط خانه محافظت کنید

از محیط زیست در خانه محافظت کنید

حیوانات خانگی دقیقاً مانند نوزادان هستند، بنابراین ما باید از آنها در برابر خطر محافظت کنیم. برای این کار باید سیم برق و کابل را با ماسک بپوشانید. کودک را در کمد و کابینت ببندید تا از تماس احتمالی با وسایل نظافتی و مواد شیمیایی جلوگیری شود. زباله های خفه کننده احتمالی را در اطراف خانه جمع آوری کنید و دور از دسترس قرار دهید.

برای جلوگیری از افتادن و سوختن لامپ به جای استفاده از لامپ زمینی یا چراغ کف، از چراغ سقفی استفاده کنید. یک دوربین در خانه بگذارید تا هنگام بیرون رفتن بتوانید آن را تماشا کنید. اگر از حیوانات خانگی مسن تر نگهداری می کنید، حتماً یک کف غیر لغزنده بگذارید و لانه ای گرم و نرم به آنها بدهید.

نکات ایمنی برای نگهداری از حیوانات خانگی

نکات ایمنی برای نگهداری از حیوانات خانگی

  • درب توالت را بسته نگه دارید تا حیوانات از نوشیدن آب و صابون جلوگیری کنند.
  • گیاهان خانه را از دسترس دارایی هایشان محافظت کنید و مطمئن شوید که گیاهانی را که برای حیوانات خانگی خطرناک نیستند نگهداری می کنید.
  • لوسیون ها، داروها و لوازم آرایشی را در قسمت بالایی کابینت و کابینت بمالید.
  • فضاهای تنگ اطراف مبلمان و لوازم جانبی را که می تواند حیوان خانگی شما را به دام بیندازد مسدود کنید.
  • تمام مواد غذایی را در کابینت و یخچال قرار دهید.
  • لباس‌ها و کفش‌ها را در کمد قرار دهید تا حیوانات خانگی آنها را نشویید.
  • سطل زباله را محکم کنید تا باز نشود و سطل زباله نرود.

بررسی اجمالی

نکات تزئین حیوانات خانگی

حیوانات خانگی مانند نوزادان نیاز به مراقبت دارند و ما باید خانه های امن و مطمئنی برای آنها بسازیم. با انجام کارهایی مانند استفاده از کفپوش های چوبی، ساختن یک اتاق ناهار خوری یا سالن پذیرایی، می توانید علاوه بر ساختن خانه ای آرام برای آنها، دکوراسیون خود را به بهترین شکل ممکن طراحی کنید. رنگ ها و مواد استفاده شده روی آن ها را متناسب با دکوراسیون کلی انتخاب کنید و به سراغ پارچه هایی بروید که به راحتی ناخن های شما را لکه دار نکنند. در اینجا شش نکته برای تزئین خانه با حیوانات خانگی ارائه شده است. اگر چیزهای خاصی می دانید که می تواند به آرامش آنها کمک کند، در قسمت نظرات بنویسید.

منبع: dengarden

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا