هنر و سینما

تام کروز به آخرین فیلم کوئنتین تارانتینو می پیوندد


به نظر می رسد که تام کروز در آخرین فیلم کوئنتین تارانتینو، یعنی «منتقد سینما» (The Movie Critic) بازی خواهد کرد. این اولین همکاری تام کروز و تارانتینو است.

گزارش ها حاکی از آن است که کروز در حال تغییر برنامه کاری خود است تا در «منتقد سینما» ظاهر شود. در این شایعات ادعا شده که او در کنار برد پیت به بازی در یک نقش کوتاه یا مکمل در فیلم می پردازد. فعلا برنامه کروز تحت تاثیر فیلمبرداری مجدد «ماموریت غیرممکن 8» (Mission Impossible 8) قرار گرفته است. زیرا تاریخ اکران این فیلم به دلیل اعتصاب نویسندگان و بازیگران هالیوود از سال 2023 به سال 2025 تغییر یافت. 

نمایی از تام کروز در فیلم «ماموریت غیرممکن»

خلاصه یک خطی «منتقد سینما» این فیلم را داستان زندگی یک منتقد هتاک در کالیفرنیای دهه 1970 توصیف می کند که فیلم های جریان اصلی را برای یک مجله بزرگسالانه نقد می کند. اخیرا گزارش شده بود که یکی دیگر از بازیگران این فیلم برد پیت است که پس از ایفای نقش های اصلی در فیلم های «حرامزاده های لعنتی» (Inglorious Basterds) و «روزی روزگاری در هالیوود» (Once Upon a Time in Hollywood) دوباره با تارانتینو همکاری می کند. پیت اولین جایزه اسکار خود را در سال 2019 برای بازی در فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» در نقش کلیف بوثِ بدلکار، دریافت کرد.

کتاب روزی روزگاری در هالیوود اثر کوئنتین تارانتینو انتشارات مون

تام کروز برای بازی در «روزی روزگاری در هالیوود» در نظر گرفته شده بود

تارانتینو قبلا گفته بود که کروز را برای نقش کلیف بوث در نظر گرفته بوده است. اما این نقش در نهایت به برد پیت رسید. تارانتینو درباره همکاری با تام کروز می گوید: «ما در مورد آن صحبت کردیم. کروز مرد فوق العاده ای است و ممکن است در فیلم دیگری این اتفاق بیفتد». او به بحث در مورد ترکیب برد پیت و لئوناردو دی کاپریو در این فیلم ادامه داد و افزود: «واقعیت این است که من شاید هشت جفت بازیگر مختلف داشتم که می توانستند در این فیلم کنار هم قرار گیرند. ترکیبی که الان دارم، قطعاً انتخاب های شماره یک من بودند، اما هیچ وقت نمی توانستم در مورد این انتخاب مطمئن باشم. باید چند ترکیب مختلف از بازیگران را به عنوان جایگزین نگه می داشتم تا بتوانم مسیرهای مختلفی برای رفتن در ذهنم داشته باشم».

برد پیت و تام کروز در فیلم «منتقد سینما» با تارانتینو همکاری می کنند.

تارانتینو اظهار داشت که فیلم «منتقد سینما» بر اساس یک شخصیت واقعی ساخته شده است و شایعاتی مبنی بر اینکه این فیلم درباره منتقد افسانه ای فیلم، یعنی پائولین کائل است که برای نیویورکر نقد می نوشته است، را رد کرد. برخی دیگر حدس می زنند که این شخصیت از پل شریدرِ فیلمنامه نویس الهام گرفته شده که فیلم «راننده تاکسی» را در سال 1976 نوشت.

تارانتینو در ادامه گفت: «این فیلم بر اساس داستان زندگی مردی است که واقعا وجود داشته، اما هیچ وقت مشهور نبوده است. این مرد برای یک مجله بزرگ سالانه نقد فیلم می نوشت. او درباره فیلم های رایج و جریان اصلی می نوشت و منتقد درجه دو و دون پایه این مجله بود. فکر می کنم او منتقد بسیار خوبی بود. خیلی بدبین بود. نقدهای او تلاقی ای بین هاوارد استرن و تراویس بیکل (شخصیت اصلی فیلم «راننده تاکسی» با بازی رابرت دنیرو) است، البته در صورتی که بیکل منتقد فیلم می شد… به یادداشت های روزانه تراویس بیکل فکر کنید. اما این منتقد خیلی خیلی بامزه و بی ادب بوده است. فحاشی می کرد. از توهین های نژادی استفاده می کرد. اما کارش واقعا خنده دار بود».

همکاری مجدد احتمالی تام کروز و برد پیت این بار پس از سی سال خواهد بود. چراکه این دو بازیگر آخرین بار در فیلم ترسناک «مصاحبه با خون آشام» (Interview with the Vampire) در سال 1994 با یکدیگر همکاری کردند. فیلم «منتقد سینما» هم اکنون در حال تولید است.

منبع: CBR

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا