هنر و سینما

10 بازیگر قدرنادیده که طعم نقش اول را نچشیدند


با وجود مجهز بودن به توانایی های بازیگری درخشان، این بازیگران نتوانسته اند فرصتی برای ایفا کردن نقش اصلی پیدا کنند و همین نکته آن ها را تبدیل به بهترین بازیگران قدرنادیده می کند. این بازیگران با وجود استعداد و توانایی های فراوان خود و نقش آفرینی های درخشان در کارنامه ی هنری شان که مورد توجه منتقدان و مخاطبان قرار گرفته اند، هنوز نتوانسته اند فرصتی برای درخشیدن به عنوان نقش اصلی یک فیلم سینمایی پیدا کنند؛ اگرچه بعضی از آن ها فرصت بازی به عنوان نقش اصلی در یک سریال تلویزیونی را پیدا کرده اند.

بعضی از بازیگران مانند دنی پودی یا بندیکت وانگ به دنبال بازی در نقش های خاصی شناخته می شوند و به همین دلیل مرتبط کردن آن ها با شخصیت های دیگر، دشوار است، در حالی که به سایر بازیگران این لیست لقب «بازیگر شخصیت» داده می شود؛ به معنی این که بخش زیادی از شخصیت هایی که آن ها ایفایشان کرده اند، نقش های مکمل بوده اند. معمولا بازیگران نوع دوم یا همان بازیگرهای شخصیت، به راحتی می توانند از یک ژانر به سراغ ژانری دیگر بروند. در هر صورت اما به هیچ کدام از بازیگران این دو دسته، با وجود توانایی ها و تجربه های موفق شان، فرصت درخشیدن به عنوان نقش اصلی داده نشده است و همین است که آن ها را تبدیل به بهترین بازیگران قدرنادیده می کند.

10. هالت مک کالانی

بهترین بازیگران قدرنادیده

  • شناخته شده به عنوان بیل تنچ در «شکارچی ذهن» (Mindhunter)

هالت مک کالانی طی سال های فعالیت اش به عنوان بازیگر، در نقش های مختلفی درخشیده است؛ از جمله «باشگاه مشت زنی» (Fight Club)، «مهره ی سوخته» (Burn Notice) و آخرین اثر او «پنجه ی آهنین» (The Iron Claw). نقش آفرینی مک کالانی در «پنجه ی آهنین» یکی از نقاط قوت اصلی فیلم بود چرا که پرتره ای که او از فریتز وان اریخ ترسیم کرد، دقیق و متعهدانه بود. با وجود این، به یادماندنی ترین نقش آفرینی او بازی به عنوان بیل تنچ در «شکارچی ذهن» است؛ او در این سریال نقش یک مامور اف بی آی اجرایی که حالا پشت میز نشین شده را ایفا می کند. مک کالانی بخش زیادی از بار این سریال شبکه ی اف ایکس را به دوش می کشد و نقش آفرینی ای درخشان از خودش به نمایش می گذارد. از آن جایی که او یکی از بهترین بازیگران قدرنادیده  است، هنوز باید منتظر نقش آفرینی های این چنینی او در دنیای فیلم های سینمایی بمانیم.

9. ویلیام فیچنر

الکساندر ماهونه

  • شناخته شده به عنوان الکساندر ماهونه در «فرار از زندان» (Prison Break)

طرفداران سریال تلویزیونی «فرار از زندان»، ویلیام فیچنر را به عنوان الکساندر ماهونه به خاطر می آورند. او با مهارت، توانست پرتره ای از ذکاوت و هوش ماهونه ترسیم نماید و او را تبدیل به ضدقهرمانی مناسب برای مایکل اسکافیلد کند. اگرچه او با وجود ضدقهرمان بودن، خیلی زود تبدیل به یکی از شخصیت های پرطرفدار سریال شد. در حالی که فیچنر تا به امروز فرصتی برای ایفای نقش اصلی در فیلم های سینمایی پیدا نکرده است، نقش های مکمل او، به خوبی استعدادش در ایفای نقش های مختلف را به نمایش می گذارند. او برای بازی در فیلم های «نه جان» (Nine Lives)، «سقوط شاهین سیاه» (Black Hawk Down) و «تصادف» (Crash) نامزد دریافت جایزه ی بهترین تیم بازیگری شده است. همین درخشش ها او را تبدیل به یکی از بهترین بازیگران قدرنادیده می کند.

8. دنی پودی

بهترین بازیگران قدرنادیده

  • شناخته شده به عنوان عابد ندیر در «اجتماع» (Community)

دنی پودی معمولا به دنبال نقش آفرینی  کمیکش در سریال کمدی «اجتماع» در بین مخاطبان شناخته شده است. طی سال هایی که «اجتماع» پخش می شد، پودی توانست تحسین منتقدان و مخاطبان را برانگیزاند و نقش آفرینی درخشان او برایش سه نامزدی جوایز تلویزیونی به انتخاب منتقدان به دست آورد. با وجود استعداد کمدی منحصر به فردش، پودی هنوز نتوانسته است به آن چه مستحق آن است دست پیدا کند؛ به خصوص در سینما. سال 2016، پودی در فیلم «شکارچی ببر» (The Tiger Hunter) نقش اصلی را بازی کرد و یک بار دیگر توانست قابلیت های کمدی و جذاب خود را به همه نشان دهد. او یکی از بهترین بازیگران قدرنادیده است که باید بیش تر مورد توجه منتقدان، مخاطبان و تهیه کنندگان سینمایی قرار بگیرد.

7. مارگو مارتیندیل

  • شناخته شده به عنوان مگز بنت در «موجه» (Justified)

مارگو مارتیندیل یکی از شخصیت های شناخته شده در هالیوود است. او در فیلم های گوناگون به ایفای نقش های مکمل پرداخته است؛ مانند «آگوست: اوسیج کانتی» (August: Osage County)، «عزیز میلیون دلاری» (Million Dollar Baby) و اخیرا «خرس کوکائینی» (Cocaine Bear). با وجود ایفا نکردن نقش اصلی در فیلم های سینمایی، گوناگونی و تنوع شخصیت های ایفا شده توسط مارتیندیل از نگاه منتقدان و مخاطبان دور نمانده است. او در سریال «آمریکایی ها» (The Americans) نقش کلودیا، یک مامور کنترل کننده ی سرویس مخفی روسیه را ایفا کرد و برای بازی در این نقش، توانست دو جایزه ی تلویزیونی امی برای بازی در نقش مکمل زن در یک سریال تلویزیونی را به کارنامه ی خود اضافه کند. همین دو جایزه ی امی برای اضافه شدن او به لیست بهترین بازیگران قدرنادیده کافی هستند.

6. جیم راش

  • شناخته شده به عنوان دین کریگ پلتون در «اجتماع»

او بیش از هرچیز به دنبال نقش آفرینی اش به عنوان دین کریگ پلتون در «اجتماع» شناخته می شود، ولی جیم راش در نقش های زیادی در سریال های تلویزیونی و فیلم های سینمایی به عنوان نقش  های مکمل حضور پیدا کرده است. او به عنوان یکی از نقش های اصلی فیلم کمدی «برنارد و هیوئی» (Bernard and Huey) هم نقش آفرینی کرده است و هرگز منتقدان نظر منفی ای در رابطه با بازی او نداشته اند. در کنار این ها، راش استعداد فراوانی برای بازی در نقش اصلی از خودش به نمایش گذاشته است. او برای بازی در «اجتماع» چندین بار نامزد دریافت جایزه ی حلقه ی منتقدین شده است و توانسته برای نوشتن فیلم نامه ی «زادگان» (The Descendants) اسکار بهترین فیلم نامه را به دست بیاورد.

5. لوئیس گازمن

  • شناخته شده به عنوان چینو در «خارج از دید» (Out of sight) و گومز آدامز در «ونزدی» (Wednesday)

کارنامه ی لوئیس گازمن در تلویزیون و سینما خیره کننده است؛ او در فیلم های «مگنولیا» (Magnolia) و «خارج از دید» و سریال «نارکوس» (Narcos) نقش آفرینی های مکمل قابل تحسینی از خودش ارائه داده است. او اخیرا در سریال «ونزدی» نت فلیکس، نقش گومز آدامز را ایفا کرد و توانست یکی از بهترین پرتره های گومز آدامز در تاریخ کمیک ها را به تصویر بکشاند. طی سال های فعالیت حرفه ای اش، گازمن همواره توانایی هایش به عنوان یک بازیگر را به نمایش گذاشته، به خصوص وقتی که پای شخصیت های احساسی و درگیرکننده در میان بوده است؛ چه این نقش، ری کاسترو در «ترافیک» (Traffic) باشد و چه جوزه گاچا در «نارکوس». گازمن به خوبی ثابت کرده است که می تواند از پس نقش اصلی بربیاید.

4. جودی گریر

  • شناخته شده برای بازی در «رفتن از 13 به 30» (13 Going on 30) و «27 دست لباس» (27 Dresses)

سال 2014، جودی گریر کتاب خودزندگی نامه ی خود را با جزئیات دقیقی درباره ی یک بازیگر زن بودن منتشر کرد. از آغاز دوران حرفه ای اش، سال 1997، گریر در بیش از 100 اثر سینمایی و تلویزیونی به نقش آفرینی پرداخته است. او طی سال های فعالیت اش موفق شده است در ژانرهای مختلفی توانایی های خودش را به رخ بینندگان بکشد؛ از جمله کمدی، درام، اکشن و حتی وحشت. سال 2015، گریر توانست در فیلم کمدی «معتاد به فرنزو» (Addicted to Fresno) نقش اصلی را ایفا کند و در کنار ناتاشا لیون قرار بگیرد. این فیلم نقدهای منفی زیادی از سوی منتقدان دریافت کرد و در نهایت تبدیل به یک فیلم موفق نشد، اما بسیاری توانستند متوجه ارتباط هنری خاص بین گریر و لیون شوند و آن را نقطه ی قوت این فیلم خواندند.

3. هیام عباس

  • شناخته شده به عنوان مارکیا روی در «وراثت» (Succession)

هیام عباس با نقش آفرینی در سریال های تلویزیونی مانند «رمی» (Ramy) و «وراثت» طی سال های اخیر، توانسته است توانایی های خود در ایفای نقش های درام را به بینندگان ثابت کند. در «وراثت»، عباس نقش مارکیا، سومین همسر لوگان را ایفا می کند؛ کسی که فرزندان لوگان از مقاصد حقیقی اش بی خبرند. اگرچه عباس اکثرا در فیلم های بین المللی درخشیده است، در فیلم های زیادی به عنوان نقش مکمل هم ایفای نقش کرده و توانسته است طی ایفای نقش در این فیلم ها با کارگردان های بزرگی همکاری کند؛ او در «مونیخ» (Munich) با استیون اسپیلبرگ همکاری کرده است و در «مهمان» (The Visitor) با تام مک کارتی. در «مهمان»، عباس نقش مونا را ایفا می کند؛ مادری که پسرش دستگیر شده است و احتمال دارد تبعید شود. عباس می تواند به طور خیره کننده ای احساسات را با قطعیت و قدرت ترکیب کند. او بی شک لایق بازی در نقش های اصلی است.

2. الن تودیک

  • شناخته شده به عنوان وات در «داستان یک شوالیه» (A Knight’s Tale) و واش در «کرم شب تاب» (Firefly)

آلن تودیک طی سال های فعالیت اش، در فیلم های زیادی نقش آفرینی کرده است؛ بیش از هرچیز به عنوان نقش های مکمل و صداپیشه. در واقع اگر فقط بخواهیم فیلم های کمپانی دیزنی را در نظر بگیریم، تودیک به عنوان صداپیشه در انیمیشن های «رالف خرابکار» (Wreck-It-Ralph)، «شش قهرمان بزرگ» (Big Hero 6)، «موانا» (Moana) ، «یخ زده» (Frozen) و بسیاری دیگر حضور داشته است. تودیک گاهی با نقش آفرینی در فیلم های کمدی هم خودش را به چالش کشیده است و به تازگی به عنوان نقش اصلی سریال علمی-تخیلی «بیگانه ساکن زمین» (Resident Alien) توانسته است با توانایی های کمدی خود بینندگان را راضی کند. خیلی طول نخواهد کشید که مخاطبان سینما هم شاهد حضور او به عنوان نقش اصلی روی پرده ی نقره ای باشند.

1. بندیکت وانگ

  • شناخته شده به عنوان وانگ در «دکتر استرنج» (Doctor Strange)

طی سال های اخیر، بندیکت وانگ تبدیل به یکی از شخصیت های مهم و مورد استقبال قرار گرفته شده ی دنیای مارول شده است. او در چندین پروژه ی سینمایی دنیای مارول از جمله «دکتر استرنج» و «شی هالک: وکیل دادگستری» (She-Hulk: Attorney at Law) نقش وانگ را ایفا کرده است، اگرچه پیش از آن هم او در چندین سریال تلویزیونی و فیلم سینمایی حضور پیدا کرده بود. سال 2021، او برای بازی در فیلم «نه روز» (Nine Days) نامزد دریافت جایزه ی ایندیپیندنت اسپیریت شد. او در این فیلم درام، نقش کیو، دستیار مردی را در دوران پیش از خلقت ایفا می کند که تصمیم می گیرد کدام روح متولد شود. این فیلم که با سایر فیلم های وانگ بسیار متفاوت است، توانایی های او در ایفای نقش های مختلف را نشان می دهد.

منبع: screenrant

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا