آشپزی

طرز تهیه خورش قیمه با به مجلسی


این میوه یکی از خوش عطرترین و قدیمی ترین میوه هایی است که در فصل پاییز به بازار عرضه می شود. در فرهنگ آشپزی ایرانی انواع غذاها و دسرها با استفاده از میوه تهیه می شود که همگی لذیذ و مطلوب هستند. امروز طرز تهیه آبگوشت چرخ کرده را به شما آموزش می دهیم که یکی از معروف ترین غذاهای ایرانی است که با میوه تهیه می شود.

از بین انواع سوپ های میوه، یکی از محبوب ترین آنها آب گوشت چرخ کرده است. این سوپ یکی از خوشمزه ترین غذاهایی است که می توان در پاییز و زمستان تهیه کرد و ما را به یاد یک ناهار خوشمزه در کنار خانواده در روزهای سرد سال می اندازد. طعم خورش قیمه را با گوشت، با طعم عالی و بافت لطیف پخته شده در دهان فراموش نشدنی تجربه کنید.

در زیر دستور پخت آبگوشت چرخ کرده با به را مشاهده می کنید و پس از آن می توانید آرشیو تصویری ای بی سی مگآرشیو آموزش آشپزی را مرور کنید تا دستور تهیه سایر غذاها و دسرهای خوشمزه ایرانی و فرنگی را مشاهده کنید.

خورش چیست؟

مواد لازم برای 4 نفر

  • گوشت پخته: 200 گرم
  • پیله: یک سایز
  • به: 2 عدد بزرگ
  • پیاز: 1 عدد بزرگ
  • رب گوجه فرنگی: 2 قاشق غذاخوری
  • زعفران: به میزان لازم
  • کره: 40 گرم
  • ترش ترش: 2 عدد
  • زردچوبه، ادویه، دارچین، فلفل سیاه، نمک: به میزان لازم

مواد لازم را از ای بی سی مگخریداری کنید

طرز تهیه خورش قیمه

ارزش خورش

1.
لپه ها را شسته و در قابلمه بریزید و با مقداری آب بپزید.

خورش گوشت چرخ کرده به سبک رستورانی

2.
پیاز را نگینی خرد کرده و با مقداری روغن در ماهیتابه بلند دیواری تفت دهید تا طلایی و روشن شود. سپس گوشت را اضافه کرده و تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند.

دستور پخت خورش

3.
ادویه گوشت، زردچوبه، فلفل سیاه و نصف دارچین را اضافه کرده و تفت دهید. کمی بعد آب جوش اضافه کنید تا روی گوشت را بپوشاند. سپس بگذارید دو ساعت با درب بسته بپزد.

خورش به اتاق

4.
در نیمه پخت، لوبیا را به دلخواه با پوست برش دهید و در کره و بقیه دارچین تفت دهید و کنار بگذارید.

خورش آلو

5.
پس از خارج کردن آن از ماهیتابه، رب گوجه فرنگی را در همان ماهیتابه سرخ کنید تا بوی خامی آن از بین برود.

خورش با لپه

6.
وقتی گوشت کاملاً پخت، رب گوجه فرنگی را تفت دهید و لپه پخته و آبکش شده را اضافه کنید. در این مرحله آب جوش را با دقت به سوپ اضافه کنید تا به غلظت دلخواه برسد.

نمک و زعفران و آبلیمو را اضافه کنید و بگذارید سوپ بجوشد.

خورش چرخ کرده با

7.
بعد از اینکه کمی جوش آمد تکه های تفت داده شده را اضافه کنید و اجازه دهید به مدت 30 دقیقه تا یک ساعت با سوپ بپزند. هنگام اضافه کردن آن به سوپ برای پخت و پز و طعم دادن، سوپ را بچشید و اگر دوست دارید آب لیموترش یا شکر بیشتری اضافه کنید.

مطمئن شوید که قطعات آنقدر کوچک نباشند که در سوپ خرد شوند. پخت به زمان زیادی نیاز ندارد و به هیچ وجه نباید له شود.

خورش برای چرخ کردن

8.
نوش جان.

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا