آشپزی

طرز تهیه خورش کدو حلوایی مجلسی با آلو بخارا


یکی از بهترین راه ها برای جشن پاییز، تهیه غذاها و دسرهای خوشمزه با کدو حلوایی است. کدو حلوایی یا سوپ کدو تنبل یکی از این غذاهای خوشمزه است که طعم لذیذ و جادویی دارد. حتی در برخی نقاط ایران این آش خوشمزه را در شب یلدا می پزند. با ای بی سی مگمگ همراه باشید تا طرز تهیه خورش کدو حلوایی با آلوچه را با تمام ترفندها یاد بگیرید.

در ایران دو نوع آش کدو حلوایی تهیه می شود. خورش کدو و کدو حلوایی یا کدو که مخصوص فصل پاییز و زمستان است. کدو تنبل با رنگ گرم و سرزنده اش مانند هدیه پاییزی است که حال و هوای غمگین و خاکستری پاییزی را تغییر می دهد. کدو حلوایی علاوه بر زیبایی طعم بسیار لذیذی نیز دارد و شیرینی مطلوب آن برای غذا و دسر بسیار مناسب است.

در دستور تهیه این سوپ از ادویه هایی مانند دارچین و هل استفاده کردیم که به دلیل تند بودن طعم کدو را تکمیل می کنند. استفاده از آلو بخارا رنگ و لعاب این سوپ را بیشتر کرده و طعم ملاس به آن می بخشد.

غذاهای اصیل و محلی شهرهای مختلف ایران بسیار متنوع است. در هر فصل، ده ها یا حتی صدها غذا به طور خاص برای آب و هوا و محصولات آن فصل طراحی شده است. برای دستور پخت انواع غذاها و دسرهای خوشمزه از آرشیو کلاس آشپزی ای بی سی مگمگ دیدن کنید.

مواد خورش کدو حلوایی

مواد لازم برای 4 نفر

  • کدو تنبل: 7 تکه بزرگ
  • گوشت پخته: 250 گرم
  • آلو بخارا: 12 عدد
  • پیاز: 1 عدد بزرگ
  • رب گوجه فرنگی: 2 قاشق غذاخوری
  • زعفران: به میزان لازم
  • کره: 25 گرم
  • اسید ترش: یک عدد
  • ادویه کاری، دارچین، زردچوبه، پودر هل، نمک و شکر: به میزان لازم

مواد لازم را از ای بی سی مگخریداری کنید

طرز تهیه خورش کدو حلوایی

تفت دادن پیاز

1.
پیاز را نگینی خرد کرده و در روغن تفت دهید تا طلایی شود.

گوشت را کباب کنید

2.
وقتی پیازها طلایی شد گوشت را اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند. زردچوبه، پودر کاری و دارچین را اضافه کرده و تفت دهید. سپس آب جوش را اضافه کنید تا روی گوشت را بگیرد و گوشت را به مدت دو ساعت در قابلمه دربسته بگذارید تا بپزد. اگر در حین پخت آب کم بود، به اندازه کافی آب جوش اضافه کنید.

کدو تنبل را کباب کنید

3.
در حالی که گوشت در حال پخت است، تکه های کدو حلوایی را که از دو طرف بریده شده اند در کره و مقداری روغن تفت دهید و از تابه بردارید.

تفت دادن رب گوجه فرنگی

4.
بعد از اینکه کدوها را از ماهیتابه خارج کردید، رب گوجه فرنگی را با باقی مانده روغن و کره به مدت 5 تا 6 دقیقه در همان تابه تفت دهید.

رب را به گوشت اضافه کنید

5.
وقتی گوشت کاملاً پخت، رب گوجه فرنگی تفت داده شده را اضافه کنید و مقدار آب سوپ را تنظیم کنید. حالا نمک، 1 قاشق چایخوری پودر هل، آبلیمو، یک پیمانه شکر و در صورت تمایل 1 قاشق غذاخوری گلاب به مواد اضافه کنید. وقتی طعم دلخواه را گرفتید اجازه دهید آب سوپ بجوشد.

اشاره: طعم این سوپ باید لطیف باشد اما نباید شکر زیادی به آن اضافه کنید زیرا خود کدو حلوایی شیرین است. همچنین باید مراقب باشید که زیاده روی نکنید.

طرز تهیه خورش کدو حلوایی با آلو

6.
وقتی غلظت و طعم سوپ کامل شد کدو و هلو سرخ شده را اضافه کنید و با درب بسته به مدت 30 دقیقه بگذارید بپزد. مطمئن شوید که کدو حلوایی بیش از حد پخته یا له نشده باشد.

طرز تهیه آبگوشت کدو حلوایی مجلسی

7.
کدو حلوایی آماده شده را در ظرف سرو بریزید و به دلخواه تزئین کنید. نوش جان!

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا