برترین های کسب وکار ایرانیعمومی

چگونه در هزینه های نگهداری ویلا صرفه جویی کنیم؟

ساخت ویلا یک بحث تخصصی است و برای افرادی که قصد ساخت و ساز ویلا دارند به صورت حرفه ای دنبال می شود. در بحث ساخت و ساز ویلا یکی از موارد مهم قسمت مربوط به هزینه ها می باشد که در موارد مختلف مراحل ساخت باید مورد توجه قرار داده شود. با رعایت اصول حرفه ای و مناسب در ساخت ویلا می توانید به نحوی درست در هزینه ها صرفه جویی کرده و از نظر مالی سود کنید. به هر اندازه که برنامه ریزی و مدیریت شما در مراحل ساخت دارای اصول بهتری باشد در نهایت هزینه ها به شکلی مطلوب کاهش پیدا خواهد کرد.

بهتر است برای کاهش هزینه، از مصالحی با قیمت مناسب در ساخت و ساز ویلا استفاده شود. داشتن یک برنامه منظم در تمامی مراحل اجرای کار به شکل قابل توجهی سبب کم شدن هزینه ها و مقرون به صرفه تر شدن فرایند ساخت و ساز می شود. در واقع هرینه های ساخت ویلا به نگرش سازنده در مورد ساختمانی که قرار است ساخته شود برمی گردد.

اگر از تکنیک های موجود به شکلی بهینه استفاده شود و جدیدترین روش های اجرا به دقت مورد بررسی قرار بگیرد در نهیات ساخت و ساز تبدیل به یک فرایند حرفه ای با قیمت تمام شده مطلوب خواهد شد. البته در تمامی مراحل ساخت ویلا باید به اصول فنی و معماری به صورت تخصصی توجه شود تا سازه مورد نظر در آینده دچار مشکلات عدیده نگردد.

بنا به دلایل مختلف، قیمت هر ساله گرانتر می شود. هزینه های مواد اولیه رو به افزایش است، قیمت بنزین و سوخت، نوسان می کند و هزینه های اجرای ماشین آلات سنگین و تجهیزات مرتبط تغییر می یابد. همچنین هزینه های نیروی کار به مرور زمان تغییر می کند و مطمئناً در بسیاری از موارد، در حال افزایش است.

تمام این نوسانات، فشار و تمرکز را در پایین ترین سطح یک کار ساخت ویلای هوشمند قرار می دهد و سود بالقوه خود را از دست می دهد. از این رو مشخص است که کاهش هزینه های عملیاتی برای موفقیت در دنیای امروزی بسیار مهم است. سوال این است که چگونه فرد می تواند در بودجه مالی خود صرفه جویی کند؟ شرکت های ساختمانی و پروژه های ساخت ویلا چه کاری می توانند برای کاهش هزینه ها انجام دهند؟ در این مورد، هفت نکته اصلی وجود دارد که در ادامه بحث به آن می پردازیم.

نکات مهم برای صرفه جویی مالی در ساخت ویلا

1- هزینه های مواد اولیه و انواع آن را در ساخت ویلا در نظر بگیرید

یکی از راه های برجسته برای پس انداز کردن پول در ساخت ویلا، استفاده از مواد ارزان قیمت است که در کل، موثر و قابل دسترسی هستند. وقتی مشخصات پروژه را با مشتری یا کارفرما هماهنگ می کنید، به یاد داشته باشید که مواد و مصالح اولیه باید در نظر گرفته شود. ممکن است برخی از مشتری ها مایل به استفاده از مواد خاصی نباشند، در این صورت روند انتخاب، دشوارتر است.

گفته می شود، مواد اولیه و مصالح ساختمانی بازیافتی ممکن است در بسیاری از موارد، گزینه بهتری در ساخت ویلا باشد. فولاد بازیافتی، نمونه خوبی از این مصالح است. اگرچه این فولاد، تصفیه شده و مورد استفاده مجدد قرار گرفته است، اما هنوز هم از نظر ساختاری به قدری مقاوم است که برای ده ها سال، دوام خواهد آورد. در مورد سایر مصالح که مجدداً تقویت شده اند، مانند چوب بازیافتی، پلاستیکی و حتی بتن نیز صادق است.

از طرف دیگر این استدلال، شامل استفاده از مواد نوآورانه و خلاقانه برای تولید برخی الیاف است. ساخت ویلا با الیاف و مصالح پیش ساخته یا الیاف نانو، نسبت به مصالح قدیمی تر، ارجحیت دارد. بسیاری از این مصالح می تواند هزینه های اجرایی را کاهش دهد؛ به شرط آنکه درست انتخاب شود.

2- تهیه یک برنامه منظم شامل برنامه ریزی برای بودجه

قبل از شروع هر پروژه، این روند بسیار مهم است؛ کاری که تمام تیم های ساختمانی قبل از پروژه های ساخت ویلا انجام می دهند. با این حال، برای کمک به صرفه جویی در هزینه ها، مرحله برنامه ریزی باید به طور مشخص، محدوده بودجه مالی را در بر بگیرد و راه های ثبات در محدوده اهداف مالی را ارائه دهد. پس از شروع پروژه ساخت ویلا، کلیه فرایندها باید به طور مداوم با برنامه بودجه مقایسه شوند.

به عنوان مثال، اگر برنامه اولیه، حد خاصی را برای کار مشخص کند، استخدام تعداد مناسب پرسنل، یک چالش اساسی است. مدیریت صحیح زمان و بهره وری کارگران شاغل، یکی دیگر از نگرانی های اساسی در این پروژه ها است.

3- ارتباط مستقیم با شرکت های ساخت ویلا

در طول هر پروژه ساختمانی ساخت ویلا، چندین گروه کاری درگیر هستند. در مورد پروژه های مسکونی و ساخت شهرک ها یا مراکز تجاری و تفریحی نیز همین موضوع وجود دارد.

به طور کلی، پیمانکار اصلی، چندین پیمانکار فرعی یا متخصص شخص ثالث، مصرف کننده یا صاحب خانه و تیم های مختلف بازرسی را به کار می گیرد؛ یک همکاری همه جانبه. همکاری و ارتباط ضعیف می تواند بودجه یک پروژه ساخت ویلا را تحت تاثیر قرار دهد، بخصوص هنگامیکه انتظارات یا الزامات مبهم و نامفهوم وجود دارد.

بنابراین، لازم است یک کانال ارتباطی مناسب بین همه گروه ها ایجاد شود؛ نه تنها برای بهبود ساخت و ساز نهایی و دستیابی به نتیجه مطلوب، بلکه برای مدیریت بهتر و سرعت بخشیدن به فرایندهای کاری. ممکن است یک تیم نتواند کار خود را ادامه دهد، بنابراین، یک پیمانکار فرعی دیگر باید وظایف او را انجام دهد. در چنین حالتی، لازم است ارتباط بین دو طرف برای تقویت و هماهنگی تلاش ها، ساده تر شود.

4- کاهش زباله های ساختمانی در ساخت ویلا

فرایندهای ساخت ویلا پایدار به منظور کاهش و از بین بردن زباله های اضافی، محدود کردن انرژی و مصرف منابع و استفاده از عملیات اجرایی هوشمندانه و کارآمدتر، طراحی شده اند. بخشی از آن به تغییرات سبز یا سازگار با محیط زیست مربوط می شود، اما در نهایت، هدف این است که تولید نخاله ها یا زباله های ساختمانی، بیش از حد کاهش یابد.

نمونه ای از بهبود و ارتقای برنامه ریزی ها در ساخت ویلا شامل مصالح ساختمانی ارزانتر یا سازه های پیش ساخته می باشد. نمونه دیگر این است که تجهیزات مورد نیاز، به جای خرید به طور کامل، اجاره شوند. برای هر برنامه ریزی تیمی در ساخت ویلا، اجاره یک راه حل بسیار مقرون به صرفه تر است. این امر به شرکت های ساختمانی این امکان را می دهد تا هزینه های اختصاص داده شده برای نگهداری و بهره برداری از تجهیزات قدیمی و کم مصرف را از بین ببرند.

5- در ساخت ویلا، اصلاحات را حذف کنید

تغییرات یا اصلاحات در آخرین لحظه در یک پروژه ساخت ویلا، به نام “دستورات تغییر” خوانده می شود و می تواند از چندین منبع ناشی شود. این تغییرات ممکن است در حین بازرسی یا بررسی نهایی به وجود آیند، یا ممکن است ناشی از یک مشتری باشد که می خواهد چیزی را در طرح خود تغییر دهد. به هر صورت، بهتر است تا حد ممکن از این مدل اصلاحات اجتناب کنید. این کار باعث صرفه جویی مالی شما می شود.

یک دستورالعمل خوب برای اینچنین شرایطی این است که دستورات تغییر را برای تغییرات مهم در پروژه ساخت ویلا، مانند شرایط اضطراری یا خطاهای جدی، لحاظ کنید. تجدید نظرها، به روزرسانی ها و درخواست های جزئی تر، همه باید خیلی زودتر در روند توسعه پروژه انجام شود تا تأثیر آن ها بر زمان، پول و منابع، کاهش یابد.

برای اینکه این کار عملی شود، ممکن است لازم باشد یک دوره بررسی موقت برای هر پروژه ای که در آن مشتری بتواند از طریق بازدید از مکان به عمل آورد، گنجانده شود؛ این کار به آن ها فرصت کافی می دهد تا پیشنهادات و درخواست تجدید نظر خود را در این زمینه ارئه دهند.

6- قیمت گذاری جانبی از سوی یک پیمانکار ثالث

یکی از راه هایی که می تواند موجب صرفه جویی مالی و مدیریت بهتر هزینه ها در ساخت ویلا شود، این است که با پیمانکاران دیگر و اشخاص ثالث برای قیمت گذاری مجدد ملاقات کنید. ممکن است روش ها، نکات و منابع مختلف در قیمت بین پروژه ها تغییر کند و افزایش یا کاهش هزینه ها را در پی داشته باشد. رعایت دستورالعمل های قیمت گذاری، یک روش مطمئن برای پس انداز بیشتر پول در حین پروژه است.

 

دکمه بازگشت به بالا