عمومیبرترین های کسب وکار ایرانی

آموزش شنا برای کسانی که از آب میترسند؟

این ترس مانع می شود که بسیاری از افراد بتوانند شنا یاد بگیرند. به همین دلیل در این مقاله سعی داریم که در مورد ریختن ترس از آب توضیح دهیم، اما مگر برای ریختن ترس از آب آموزش وجود دارد؟ بله برای این کار یک سری آموزش فیزیکی و روانی وجود دارد که به شما کمک می کند تا ترس خود را از آب ریخته  و شنا کردن را یاد بگیرید. اگر شما هم به این موضوع علاقه دارید حتما تا پایان مقاله با ما همراه باشید.و همچنین اگر میخواهید در مورد استخر باران تهران اطلاعاتی کسب کنید تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

دلایل ترس از آب

قبل از اینکه راجع به چگونگی ریختن ترس از آب توضیح دهیم، لازم است که دلایل ترس از آب گفته شود. همانطور که عده زیادی از ارتفاع می ترسند یا بعضی ها از مکان های تاریک ترس دارند، ترس از آب نیز وجود دارد که به آن آکوا فوبیا گفته می شود. دلایل آن در بعضی موارد به تجربیات گذشته باز می کردد.

دلایل ترس از آب

اگر کسی تجربیات منفی در مورد آب دارد، مثلا غرق شدن کسی را دیده یا اتفاق ترسناکی را پیرامون آب تجربه کرده باشد، در او ترس از آب به وجود می آید. از دیگر عوامل ترس از آب می توان به دیدن صحنه های سینمایی ترسناک مثل فیلم آرواره ها یا مستندهای پیرامون غرق در آب اشاره کرد.

دیدن صحنه هایی از آب های عمیق با موج های خروشان، یا موجوداتی که در اعماق آب ها بالا می آیند باعث ایجاد یک ترس از آب در ذهن افراد می شود. همچنین عده ای از پژوهشگران نشان داده اند که اگر پدر و مادر شخصی ترس از آب داشته باشند، به احتمال زیاد فرزندشان نیز ترس از آب را به ارث می برد. با این حال آیا برای ریختن ترس از آب درمانی وجود دارد و اگر وجود دارد چیست؟

قبل از اقدام، علائم ترس از آب را بشناسید

قبل از اینکه خود را قانع کنید که ترس از آب دارید و برای درمان آن اقدام کنید، بهتر است علائم آن را بشناسید. شاید شما تنها تجربه رفتن در آب را نداشته باشید و به اشتباه امتناع خود را ناشی از ترس از آب بدانید. این علائم درست مانند دیگر فوبیاها درجه بندی می شود. هر چه ترس از آب شخصی بیشتر باشد، علائم بروز دهنده آن شدیدتر خواهد بود.

قبل از اقدام، علائم ترس از آب را بشناسید

این علائم عبارت است از لرزش، میخکوب شدن در جای خود، فرار کردن، احساس اضطراب شدید هنگامی که بدانید قرار است به داخل آب وارد شوید یا اینکه هنگام وارد شدن به آب دچار پانیک شدید گردید. اگر هر کدام از این علائم را کم و بیش دارید، بدانید که ترس از آب دارید و باید برای ریختن ترس از آب اقدام کنید. اما چکار باید کرد؟

Swimming lessons for those who are afraid of water

استخر جانباز یزد

استخر جانباز یزد که با نام استخر طلاییه نیز شناخته می شود، یک استخر سرپوشیده در شهر یزد است. این استخر برای بانوان و آقایان در سانس های جداگانه مناسب است و دارای امکانات مختلفی از جمله موارد زیر است:

امکانات استخر جانباز یزد:

  • استخر بزرگسالان به ابعاد 25 متر در 15 متر و عمق 120 سانتی متر تا 220 سانتی متر
  • استخر کودکان
  • سونای خشک و بخار
  • جکوزی
  • حوضچه آب سرد
  • بوفه
  • رختکن و حمام

آدرس استخر جانباز یزد:

آموزش شنا برای کسانی که از آب میترسند – نحوه غلبه بر ترس از آب

اگر ترس از آب دارید، جای هیچ نگرانی نیست. چرا که آکوا فوبیا نیز مانند همه دیگر فوبیاها با طی کردن یک پروسه درمانی مشخص قابل رفع است. شما برای ریختن ترس از آب باید یک سری دستورالعمل مشخص که از سمت محققان و روانشناسان توصیه شده را به کار گیرید. البته صبر و حوصله در انجام این تمرینات بسیار موثر است.

نحوه غلبه بر ترس از آب

شخصی را ناگهان در آب هل دهیم تا به اصطلاح ترسش ریخته شود، به هیچ وجه راهکاری علمی نیست. شما باید در ابتدا قبول کنید که دارای ترس از آب هستید و سپس برای درمان آن قدم به قدم دستورات را اجرا کنید. این مراحل را در ادامه آورده ایم.

با آب دوست شوید

اولین مرحله برای ریختن ترس از آب این است که در نزدیکی آب قرار بگیرید یا در اصطلاح با آب دوستی و اخوت برقرار کنید. مثلا استخر که رفتید روی لبه کم عمق آب نشسته و پاهای خود را درون آن بگذارید و به آرامی تکان دهید؛ سپس دستان خود را به آرامی در آب فرو برده و آب جمع شده در دستتان را روی صورت خود ریخته و آن را بشویید.در نهایت اگر بعد از انجام این مراحل ترس شما کمتر شد، به آرامی درون قسمت کم عمق آب رفته و قدم بزنید. این کار به آرامی باید انجام بگیرد و ممکن است در طول چند جلسه موفق به انجام آن شوید.

سر در آب فرو ببرید

برای اینکه ریختن ترس از آب شما پیشرفت کند، لازم است که با گذراندن چند مرحله، سرتان را در آب فرو ببرید. اولین قدم این است که نفس خود را حبس کرده و لبتان را روی سطح آب قرار دهید. اگر توانستید این کار را انجام دهید و ترستان کمی ریخت، باید در مرحله بعد کمی دهان خود را بیشتر در آب فرو کنید. نگران نباشید آب نمی تواند از دهان شما که به خاطر حبس نفستان کاملا بسته است وارد گلویتان شود و خفه شوید. همین حرکات باید مرحله به مرحله تا زمانی پیش برود که بتوانید در نهایت سر خود را کامل زیر آب فرو ببرید. شاید مهمترین مرحله برای اینکه بتوانید ترس خود را از آب بریزید همین باشد که بتوانید سرتان را زیر آب ببرید؛ چرا که ترس از غرق شدن قوی ترین دلیل برای ترس از آب است.

در آب بدمید

حال که در ریختن ترس از آب پیشرفت کرده اید، لازم است که برای تکمیل این تمرینات در زیر آب بدمید. در واقع باید بتوانید نفس حبس شده خود را در زیر آب رها کرده و حباب تولید کنید. ایجاد تعادل میان مقدار دمیدن و جلوگیری از نفوذ آب به درون دهان، شما را بیشتر با چگونگی زیر آب ماندن آشنا کرده و هر چه این آشنایی بیشتر شود، ترستان کمتر می گردد. در ابتدا برای اینکه بهتر بتوانید این کار را انجام دهید و ترس از آب خود را کاهش دهید، این تمرین را با چشمان باز انجام دهید. سپس که جلوتر رفتید با زدن عینک اقدام به انجام این تمرین کنید. درست انجام دادن این تمرین به شما کمک می کند که نه تنها ترس از آب تان بریزد، بلکه شنا کردن را هم به خوبی یاد بگیرید. این مرحله آخرین مرحله از تمرینات لازم برای این است که ترستان از آب بریزد.

چند نکته کلی درباره نترسیدن از آب

برای اینکه ریختن ترس از آب شما کامل شود، لازم است یک سری نکات کلی را رعایت کنید. این نکات باعث می شود بهتر بتوانید تمرینات لازم برای ریختن ترستان از آب را انجام دهید. اولین نکته اینکه حتما برای اجرای تمرینات در قیمت کم عمق آب بروید. جایی که تا آب تا زیر سینه بالا آمده و هیچ گاه سینه شما را پوشش ندهد. همچنین انجام این تمرینات در یک آب روشن و زلال مثل آب استخر باعث می شود که خیال وجود یک موجود در آب شما را اذیت نکند. حتما عینک بزنید؛ چرا که  رفتن آب در چشم ممکن است شما را بیشتر بترساند. از همه مهمتر حتما در کنار یک مربی دلسوز و با تجربه شنا تمام این تمرینات را انجام دهید. پیشنهاد ما به شما این است که حتما در دوره آموزش خصوصی شنا حامد پورفیض ثبت نام کنید و همزمان با اینکه ریختن ترس از شنا را تمرین می کنید، شنا کردن را هم به صورت حرفه ای یاد بگیرید.

مضرات ترس از آب کدام است؟

شاید ترس از آب را تنها یک فوبیای عادی بدانید که تاثیر زیادی روی زندگی اجتماعی تان نخواهد داشت، اما در حقیقت اینگونه نیست. آب عضوی جدایی ناپذیر از زندگی همه انسان هاست. در تفریحات مختلف و در موقعیت های حساس ما نیاز داریم که به درون آب برویم.

مضرات ترس از آب کدام است؟

البته عواقب ترس از آب تنها محدود به ارتباط با خود آب نمی شود بلکه روی دیگر جنبه های زندگی ما نیز تاثیر می گذارد. این تاثیرات عبارت است از:

جدایی از دوستان، جدایی از همسر، مشکلات زناشویی، مشکلات کاری، انزوا از سایر همسن ها، مشکل در استفاده از آب درمانی، عدم یادگیری شنا و خطر غرق شدن. این مضرات باعث می گردد شما از زندگی اجتماعی شاد محروم شده و نتوانید به خوبی در میان دیگر افراد هم سن یا آشنایان خود ظاهر شوید.

حرف آخر درباره آموزش ریختن ترس از آب

بیشتر افرادی که به سراغ یادگیری شنا، این ورزش مفرح و بسیار مفید نمی روند، دارای ترس از آب هستند. امیدواریم اگر شما هم با خواندن این مقاله به این نتیجه رسیدید که ممکن است ترس از آب داشته باشید یا اینکه اندکی اضطراب از شنا کردن دارید، وقت آن است که تمرینات ریختن ترس از آب را زیر نظر یک مربی کاربلد و با تجربه که معرفی کردیم شروع کنید.

سوالات متداول آموزش ریختن ترس از آب

  • آیا ممکن است کسی از آب بترسد؟

بله. انسان به طور غریزی ترس از غرق شدن دارد، اما عده ای به خاطر بعضی دلایل از آب ترس بیشتری نسبت به حالت عادی دارند.

  • آیا ترس از آب درمان دارد؟

بله این فوبیا نیز مانند دیگر فوبیاهای موجود دارای راه چاره است.

  • بهترین مکان برای ریختن ترس از آب کجاست؟

بهترین مکان برای اینکه ترس از آب ریخته شود، استخر است. چرا که آب استخر زلال و شفاف بوده و قسمت کم عمق آن تا زیر سینه افراد است.

  • آیا برای ریختن ترس از آب به مربی نیاز است؟

آموزش ریختن ترس از آب زیر نظر یک مربی قطعا دارای نتیجه بهتری است تا اینکه بخواهید تنهایی آن را انجام دهید.

استخر قصر ملک تهران

استخر مجموعه فرهنگی و ورزشی قصر ملک تهران واقع در جاده احمد آباد مستوفی است. مجموعه ورزشی قصر ملک با سالها سابقه یکی از بهترین استخرها در فاصله هفت کیلومتری جنوب غربی تهران می باشد. خرید بلیط استخر های تهران با امکان کنسلی بلیط در سایت ما فراهم شده است.امکانات استخر قصر ملک تهران شامل استخر آقایان ، استخر بانوان ، استخر کودکان ، حوضچه آب سرد ، جکوزی ، سونا خشک ، سونا بخار ، فروشگاه لوازم ورزشی ، بوفه ، کارتخوان ، جای پارک آسان ، سرسره آبی به طول 30 متر ، استخر آب درمانی ، اتاق ماساژ و غیره می باشد

 

دکمه بازگشت به بالا