هنر و سینما

۵ سلاح‌ آزگاردی که در فیلم‌های مارول استفاده شده‌اند


داستان لوکی درباره تغییر نظم و انواع جدید خدایان است. مانند سیلوی ، هر سری از لوکی ها در دنیای فیلم مارول دارای قدرت های متفاوتی هستند و هر کدام دارای سلاح (اسلحه آزگارد) هستند. صحنه آخر در قسمت 4 لوکی تأییدی است بر اینکه نسخه لوکی از انواع سلاح های آزگارد استفاده می کند.

بیشتر سلاح های آزگارد به یورو ساخته می شوند. فلز ضخیمی که تنها متان آن ذوب می شود قدرت و دمای یک ستاره است. در سراسر کهکشان تنها یک نژاد وجود دارد که می تواند از اورو سلاح تولید کند و این افراد کوتوله های مرده هستند.

در فصل اول ، تانوس در تلاش برای کاهش دانش ساخت چنین سلاحی ، کوتوله ها را در Avengers: Eternal War می کشد. Ithari ، پادشاه Nidavlir ، تنها بازمانده از این حمله بود و شاید بتواند ازگاردی ها را در ساخت سلاح های اضافی کمک کند. با این حال ، تنها یک کوتوله باقی مانده است و روند تعمیر آنها قادر به حرکت نیست ، اما او همچنان می تواند ادامه دهد.

سلاح های آزگارد کمیاب هستند و تنها پنج نمونه از آنها در دنیای فیلم مارول ارائه شده است. با وجود پشتکار ، برخی از آنها توسط افراد شرور خشن مانند هلا نابود شده اند. سلاح های باقیمانده توسط کاربران آنها محافظت می شود و نمی توان آنها را دزدیده یا آسیب دید مگر در زمان جنگ داخلی. هنوز تأیید نشده است که شمشیر کوتاه لوکی سلاح آزگارد است. با این حال ، شبیه بقیه است و عبارتی در آن حک شده است که می تواند آزگارد باشد. مهمتر از همه ، سلاح های آزگارد قدرتمند و جادویی هستند و اغلب سابقه طولانی دارند.

به گانگنیر

سلاح های آزگارد

گونگنر ، نیزه ای ساخته شده از یورو ، نمادی از تاج و تخت آزگارد است. استفاده شده توسط اودین و به میزان کمتر توسط لوکی و ثور ، نمادی از قدرت و اقتدار است که به پادشاه آزگارد داده شده است. صاحب Gungnir می تواند از آن برای کنترل ناوشکن که ماشین مکانیکی معروف آزگارد است استفاده کند. ناوشکن مسئول حفاظت از طاق اودین است. همچنین به نظر می رسد نیزه بسته به مهارت صاحب آن قادر به انتقال اشکال مختلف انرژی باشد. اودین با استفاده از نیزه ثور را به زمین می اندازد و سپس بدن آزگاردی را در مراسم تشییع جنازه پادشاه به خاک می اندازد. نیزه همچنین توانست پل رنگین کمان فروش نرفته را باز و بسته کند.

نیزه دارای تعدادی تزیینات است که به نظر می رسد قدرت آن را افزایش می دهد. به عنوان یک سلاح عظیم ، ضربه زدن به ثور به دیوار و مقابله با هلا بسیار قدرتمند است. گانگنیر به نوعی نیروی عرفانی تبدیل شد که به استادش اجازه می داد گلوله های انرژی شلیک کند. ثور در مبارزه با هلا مدتی از گونگنر استفاده کرد. مکان فعلی این نیزه مشخص نیست.

به پیروان (میولنیر)

سلاح های آزگارد

کف دست مولر مانند گوگنر ، یورو ساخته شده و از استحکام بالایی برخوردار است. این سلاح توانست هالک و تانوس را دفع کند. این مرمره همیشه با هر بار که ثور آن را پرتاب می کند ، به سراغ او می آید و تمام موانع سر راهش را برداشته و حتی در مناطق مختلف می رود. وقتی برمی گردد ، می تواند انرژی کافی تولید کند تا ثور را به زمین بکشد و اجازه پرواز دهد. همانطور که در بازی گذشته دیدیم ، استیو راجرز توانست با آن نور تولید کند. ثور همچنین از آن برای ایجاد نیروهای اساسی مانند باد و باران استفاده کرد ، اما در نهایت دریافت که برای استفاده از این نیروها نیازی به چکش ندارد.

3. طوفان شکن

سلاح های آزگارد

ثور پس از نابود کردن مولنیر ، به نیداویر سفر می کند تا به کوتوله ها کمک کند تا سلاح جدیدی به نام Storm Breaker بسازند که از آن در انتقام جویان: جنگ ابدی استفاده کرد. این تبر Uroy بزرگترین سلاح در تاریخ آزگارد محسوب می شود و توانست پل Biffroste را سرنگون کند. این سلاح دارای بازوی گرانوت شکل است. ثور همچنین در جنگ با تانوس از ناوشکن طوفان استفاده کرد و این تنها سلاحی بود که می توانست به تایتان آسیب برساند. تبر علاوه بر افزایش قدرت رعد و برق ثور ، می تواند گلوله های انرژی را از سنگهای ابدی دور کند و پراکنده کند. طول عمر آن بیشتر از مولنیر است و به ثور اجازه می دهد تا آهسته تر پرواز کند.

4. The Mjolnir – The Mjolnir دیگر

سلاح های آزگارد

به نظر می رسد شخصیت Deobia Opari ، معروف به Loki که خودش صحبت می کرد ، دارای نسخه ای از Mulnier است که با سلاح های معمول طرفداران Marvel متفاوت است. این نسخه از مولنیر با بازوهایی مانند یک پتک و سر آهنی طلایی کاربردی تر از زره پادشاه ثور به نظر می رسد. برخلاف مولنیر اصلی ، که هم خوب و هم کشنده بود ، این نسخه مدیریتی جدید ظاهری صنعتی دارد ، گویی در میدان جنگ ساخته شده است.

با توجه به اینکه این نسخه از لوکی از این سلاح استفاده می کند ، ظاهراً هیچ ارتباطی با یکپارچگی مالکیت آن ندارد ، یا اگر به طور خاص برای لوکی طراحی شده باشد ، ممکن است استانداردهای متفاوتی مطابق با خدایان شیطانی داشته باشد. این سلاح می تواند بر اساس کمیک های مارول ساخته شود. در کمیک ، وقتی اودین یک نرل قرمز را جایگزین ثور کرد ، کپی سلاح خود را به نام مولنیر نیز جایگزین مولنیر کرد. بنابراین این نخل ممکن است کپی هزاره اول باشد که دارای قدرت یکسانی است.

5. آنتی لوکی

لوکی

در سرتاسر جهان فیلم مارول و در طول سریال Loki ، این خدای بی ارزش اغلب دو یا چند زبان کوتاه دارد که از آنها به عنوان سلاح های دور استفاده می کند. لوکی توانایی منحصر به فردی در استفاده از این سلاح ها در سبک م effectiveثر و پر زرق و برق خود دارد. همانطور که در قسمت 3 Loki نشان داده شده است ، این چاقوها می توانند در نبردهای رو در رو و نزدیک استفاده شوند. لوکی اغلب از عنصر غافلگیری استفاده می کند و چاقو را از فضای نامرئی بیرون می آورد و در عرض چند ثانیه حمله می کند. اندازه سلاح های او از چاقو به شمشیر متفاوت است. بعید است که همه این سلاح ها به یورو ساخته شده باشند. آنها احتمالاً توسط آهنگران سلطنتی آزگارد ساخته شده اند.

منبع: Screenrant

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا