هنر و سینما

7 انیمه محبوب که نتوانستند بهترین بخش های داستان مانگا را اقتباس کنند


اصولاً مانگاها الهام بخش انیمه های بزرگ و محبوب هستند و انیمه ها طبق خط داستانی مانگا ساخته می شوند، با این حال بسیاری از اقتباس ها به کیفیت مانگا نمی رسند و طرفداران را ناامید می کنند. زمانی که انیمه پایان غیرمنتظره ای دارد یا بهترین آرک داستانی مانگا که بسیاری از بینندگان منتظرش بودند، اقتباس نمی شود، این نارضایتی به اوج خود می رسد.

چیزی که طرفداران هم تاکنون متوجه آن شده اند این است که مانگای اصلی در مقایسه با انیمه جنبه های بیشتری از داستان را نشان می دهد و لحظات زیادی از داستان هم وجود دارد که اغلب از انیمه حذف می شوند. این اتفاق حتی برای شناخته شده ترین انیمه های شوجو هم می افتد. اما در انیمه هایی که در ادامه نام می بریم نکات داستانی مهمی از نبردهای شدید گرفته تا رشد اصلی شخصیت ها را اغلب از اقتباس ها کنار و حفره های داستانی بزرگی باقی  گذاشته اند که طرفداران نمی توانند نادیده بگیرند. به همین دلیل هم انیمه را رها کرده و به سراغ منبع اصلی یعنی مانگا می روند.

تابلوشاسی طرح انیمه ناروتو مدل DDT351

تابلو شاسی طرح انیمه مدل جوجوتسو کد AR880

7. روزاریو با خون آشام (Rosario + Vampire)

روزاریو با خون آشام

این انیمه کمدی رمانتیک فراطبیعی که در سال 2008 پخش شد، اقتباسی محبوب از مانگای خود بود که توسط آکیهیسا ایکدا نوشته شده بود. با وجود موفقیت این انیمه، طرفداران مانگا اغلب ادعا می کنند که این انیمه نتوانست یکی از بهترین آرک های مانگا را اقتباس کند.

در آرکی تاریک و بزرگسالانه  در مانگا قهرمان داستان، تسوکان آئونو، و دوستانش با سازمانی متشکل از هیولاهای قدرتمند و خطرناک روبرو می شوند که امنیت آکادمی یوکای را تهدید می کنند. این آرک با لحن تاریک و بالغانه اش، صحنه های اکشن شدید و رشد شخصیتی قابل توجه کاراکترها یکی از برجسته ترین و قابل توجه ترین بخش های مانگا بوده است.

6. دبیرستان مرگ (High School of the Dead)

انیمه  «دبیرستان مرگ» از اولین قسمت خود که در سال 2010 پخش شد، به دلیل ترکیب منحصر به فردش از ژانرهای درام، اکشن و ترسناک، طرفداران زیادی را به خود اختصاص داد. در این انیمه، گروهی از دانش آموزان دبیرستانی با دنیایی سر و کار دارند که توسط زامبی ها تسخیر شده است. دانش آموزان دبیرستان تمام تلاش خود را می کنند تا در برابر هجوم زامبی ها و سایر هیولاها مقاومت کنند.

برخی از قوی ترین آرک های مانگا علیرغم استقبال گسترده، از انیمه کنار گذاشته شدند. بسیاری از بینندگان از اینکه انیمه فقط نیمی از داستان ارائه شده در مانگا را پوشش می دهد ناراضی بودند، به خصوص که آرک های اقتباس نشده برای پیشبرد داستان حیاتی بودند.

5. شهربازی اعدامی ها (Deadman Wonderland)

بسیاری از بینندگان انیمه ای که بر اساس مانگای «شهربازی اعدامی ها» ساخته شده بود، پس از تجربه هیجان انگیزی که ارائه کرد، چیز بیشتری نمی خواستند. با این حال، با وجود خط داستانی جذاب و صحنه های اکشن هیجان انگیز، یک مسئله مهم وجود داشت که کسانی که مانگا را خوانده بودند را ناامید کرد: بهترین آرک مانگا در انیمه اقتباس نشد.

آرک «پنجه کلاغ» اوج مانگا بود که تمام گره ها موضوعات داستانی انیمه را گرد هم می آورد. این آرک پر از غافلگیری بود که در درگیری بین ددمن و مدیریت زندان به اوج خود رسید. با این وجود، این پیچ و خم ها فقط برای خوانندگان مانگا در دسترس بود و بینندگان انیمه بی نسیب ماندند.

4. ناکجا آباد موعود (Promised Neverland)

فصل اول انیمه « ناکجا آباد موعود» به دلیل ترکیب استادانه ای از ژانرهای هیجان انگیز، علمی-تخیلی و معمایی شهرت و محبوبیت زیادی به دست آورد. با این وجود، فصل دوم انیمه به طور قابل توجهی از مانگا فاصله گرفت که باعث ایجاد شکاف های زیادی در داستان شد و بینندگان را ناامید کرد.

به دلیل فشرده شدن زمان انیمه اقتباسی، بسیاری از شخصیت ها و نقاط اصلی داستان از سریال حذف شدند و در نهایت مسیر مورد نظر برای رسیدن به آرک طلایی از بین رفت. این موضوع به ویژه با توجه به وزن احساسی آرک طلایی در مجموعه مانگا برای طرفداران ناامید کننده بود. آرک طلایی درست بخشی از مانگا بود که شما می توانستید نسبت به کاراکترها شناخت عمیق تری پیدا کنید.

3. روح خوار (Soul Eater)

اگرچه نسخه انیمه «روح خوار» به کالتی محبوب تبدیل شده است اما برخی از بینندگان احساس می کنند که این نمایش فرصت انطباق با قوی ترین نقطه داستان مانگا یعنی آرک «ستاره سیاه و تسوباکی» را از دست داده است.

این آرک  بر رشد شخصیت ها و سفر احساسی آنها متمرکز بود. اما انیمه با تمرکز بر سکانس های اکشن لحن و پویایی مانگا را تغییر داد تا جایی که این تصور ایجاد می شد که انیمه و مانگا دو اثر جدا از همند.

مانگای اصلی توسط آتسوشی کوبو نوشته شده و و ساخت انیمه توسط استودیو  BONES بود. اگرچه اقتباس این انیمه کلاسیک مورد تحسین بسیاری از طرفداران  قرار گرفت، اما خوانندگان مانگا احساس می کردند که فریب خورده اند زیرا انیمه نتوانست بهترین آرک مانگا را به درستی به تصویر بکشد.

2. سراف پایان (Seraph of the End)

در اقتباس انیمه ای «سراف پایان» بسیاری از نکات مهم داستان حذف شد. آرک های «ناگویا»، «اوزاکا» و «شیبویا» در مجموعه انیمه ها اقتباس نشده اند و هیچ خبری از ساخت آن ها منتشر نشده است. این آرک ها  برای داستان بسیار مهم بودند که متاسفانه از انیمه حدف شدند.

به خصوص نادیده گرفتن آرک پس از وقایع ناگویا واقعا دلخراش است. این آرک باعث تغییرات قابل توجهی در شخصیت ها و پیچش های غیرمنتظره در داستان بود. علیرغم اینکه «سراف پایان» برای توطئه ها و نبردهای پویا و باشکوهش بسیار معروف بود، قلب بسیاری از خوانندگان مانگا همچنان از حذف عناصر اصلی داستان در انیمه سنگین است.

1. جن گیر آبی (Ao no Exorcist)

انیمه «جن گیر آبی» داستان نوجوانی به نام رین اوکامورا را دنبال می کند که متوجه می شود پسر شیطان است ولی از مادری انسان متولد شده. رین با به ارث بردن قدرت پدرش در دنیایی که جن گیران همه کاره اند، باید تفاوت خود با پدرش را ثابت کند.  در غیر این صورت جان خود را از دست خواهد داد. علیرغم محبوبیت گسترده این مجموعه چندین آرک اصلی در داستان نادیده گرفته شده که در آن ها شاهد رشد شخصیت های زیادی بودیم.

هم آرک «عجایب هفتگانه آکادمی» و هم «شیمان ایلومیناتی» از نکات برجسته این مانگا هستند زیرا شخصیت های جدید و حیاتی را معرفی می کنند. علاوه بر این، این آرک ها به مسائل خانوادگی و پذیرش می پردازند، و به همین دلیل طرفداران از اقتباس نشدن این دو آرک بسیار ناامید شدند.

 

منبع: GAMERANT

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا