لوازم خانگی

4 اصل مهم در طراحی داخلی مینیمال منزل و محل کار


طراحی داخلی منزل یا محل کار شما چگونه است؟ هوا را چگونه دوست دارید؟ خشن، شلوغ، خسته کننده، یا ساده و جذاب؟ مهم نیست که در چیدمان مبلمان و دکوراسیون داخلی مدرن چه چیزی را طراحی مینیمالیستی می‌دانیم (و احتمالاً آن را دوست نداریم)، ​​باید گفت که اجرای طراحی داخلی مینیمالیستی به روش صحیح به احتمال زیاد حال و هوای خوبی را برای شما به ارمغان می‌آورد. بیایید از زاویه ای جدید به نظریه «کمتر، بهتر» نگاه کنیم. ابتدا باید از شر باورهای قدیمی خود در مورد طرح های ساده خلاص شویم. دکوراسیون داخلی مدرن به معنای داشتن چند جعبه ساده سفید در گوشه اتاق یا ایجاد فضایی با فناوری پیشرفته نیست. این مفهوم به منظور ایجاد فضای ساده و کاربردی در کنار طراحی های چشم نواز برای آسان تر کردن زندگی است.

فضای ساده و تمیز تا حد زیادی سلامت جسم و روح ما را تضمین می کند. حتی اگر از طرفداران طرح‌ها و چیدمان‌های قدیمی هستید، می‌توانید با در نظر گرفتن اصول مهم و ساده سادگی، از محیطی شادتر و سالم‌تر لذت ببرید.

طرح های مینیمالیستی در دهه های اولیه قرن بیستم مورد استفاده قرار گرفتند و علاوه بر طرح های عمومی، شامل طراحی داخلی خانه ها و سایر محیط ها نیز می شدند. این طرح ها نوعی تضاد با جزییات سنتی و بسیار شلوغ بود که قرن ها هم در داخل و هم در خارج از خانه استفاده می شد. به طور خلاصه، هویت و هدف اصلی این نوع طراحی حذف تمام جزئیات غیر ضروری است که هیچ فایده ای جز به هم ریختن محیط کار و زندگی ما ندارد. طرح های مینیمالیستی سعی می کنند در عین سادگی و زیبایی، تمام نیازهای ما را بدون نقص برآورده کنند. بسیاری از طراحان در زمینه های کاری مختلف مدت هاست که به طرح های ساده و در عین حال کاربردی روی آورده اند. ماشین‌ها، وسایل الکترونیکی و خانه‌ها هر چه پیچیده‌تر و مدرن‌تر می‌شوند، روز به روز پیچیده‌تر می‌شوند. به حدی که افراد زیادی از شباهت این طرح ها گله مند هستند. برای درک کامل این نکته کافی است به گوشی های هوشمند یکی دو سال اخیر نگاهی بیندازید.

معمار Ludwig Miss Fan در Ruh یکی از اولین کسانی بود که از طرح های ساده و مینیمالیستی استفاده کرد. معمار آلمانی-آمریکایی که همراه با لوکوربوزیه و والتر گروپیوس به عنوان استادان برجسته معماری مدرن شناخته می شود، مانند بسیاری از معماران معاصر، به دنبال ایجاد سبک جدیدی از معماری بود که نمایانگر دوره جدیدی باشد. در واقع اولین نشانه های نظریه معروف «کمتر، بهتر» را می توان در طرح های این معمار تأثیرگذار یافت. معمار آلمانی از شیشه و فلز برای ایجاد سازه های مدرن و ساده استفاده کرد. قرار گرفتن این عناصر به صورت خطوط نازک و اشکال مستطیلی شکل جدیدی از معماری را به جهان معرفی کرد.

تجربه ثابت کرده است که بهترین کلید برای دستیابی به طرح های مینیمالیستی، استفاده گسترده از عناصر کلیدی است. به عنوان مثال، یک دیوار ساده را در نظر بگیرید که به جای آویزان شدن روی زمین، با فاصله کمی از کف از سقف آویزان است. حال دیواری که در محیط های کوچکتر فقط می تواند به عنوان جداکننده محیط عمومی مورد استفاده قرار گیرد چقدر می تواند در زیباتر و متفاوت تر شدن محیط کوچک موثر باشد؟ جدای از ظاهر جدید اقلام قدیمی، می توان با حذف جزئیات بیهوده و وسایل بیهوده از محیط بک استپ به طراحی داخلی مینیمال و دکوراسیون داخلی مدرن نزدیک شد. حذف این جزئیات به شما این امکان را می دهد که به راحتی از عملکرد اصلی محیط مورد نظر خود نهایت استفاده را ببرید و بتوانید از زیبایی عناصر باقی مانده به خوبی لذت ببرید.

استفاده از رنگ های مناسب نیز می تواند کمک زیادی به ساده سازی محیط شما کند. به یاد داشته باشید که برای یک فضای داخلی مینیمالیستی، باید ترکیب رنگ های مختلف را در حالت مینیمالیستی نگه دارید. به عنوان مثال تنها استفاده از دو رنگ مکمل زیبایی و تعادل محیط مورد نظر شما را بیش از پیش به چشم می آورد. البته مراقب باشید گول تصاویر عجیب را نخورید. این به معنای تغییر رنگ همه دستگاه ها به سیاه یا سفید نیست. یک یا دو رنگ مرتبط یا مکمل می توانند به راحتی آنچه را که می خواهید به شما ارائه دهند. حتی با لایه‌های بافته شده مانند چوب یا پارچه‌های خاص، می‌توان از فضای داخلی مینیمالیستی لذت برد.

بدون شک وظیفه ساده سازی تنها تحریک زیبایی و ایجاد فضایی فوق العاده نیست. این نوع نمودارها در صورتی که فواید زیادی نداشته باشند به نمودارها برچسب زده می شوند. در ابتدا باید گفت که یک فضای ساده و تمیز تا حدود زیادی سلامت جسم و روح ما را تضمین می کند. ممکن است شبیه شوخی به نظر برسد، اما از دست دادن یک عضو حیاتی کوچک در یک محیط شلوغ می تواند خلق و خوی شما را در کمتر از یک دقیقه به یک حالت استرس زا تبدیل کند. علاوه بر این، فکر کردن به اینکه چرا هر وسیله ای در محیط ما قرار دارد و حذف تمام جزئیاتی که برای ما مفید نیستند، باعث می شود تجربه ای منزوی، سرزنده و آرام داشته باشیم. اما مهمترین مزیت فضایی با فضای داخلی مینیمالیستی استفاده بهتر و قابل استفاده تر از فضا است. استفاده از مبلمان ساده باعث می شود حتی در کوچکترین اتاق ها نیز فضای بیشتری داشته باشیم. یا به عنوان مثال استفاده از یک پالت رنگ ملایم یا محدود برای دیوارها و وسایل می تواند محیط شما را به فضایی آرام و بدون استرس تبدیل کند. در نهایت، قانون مهم این است که «دردسر کمتر، پس انداز بیشتر» که می تواند شما را تشویق کند خانه ای با طراحی داخلی مینیمالیستی داشته باشید.

4 اصل مهم در طراحی داخلی مدرن

حتی اگر از طرفداران طرح های قدیمی، مبلمان استیل یا پرده های راه راه هستید، می توانید با رعایت اصول مهم و ساده سادگی از محیطی شادتر و سالم تر لذت ببرید.

1. شکی نیست که اصل اول نظم است.

تمیزی و چیدمان محیط کار یا زندگی علاوه بر سادگی و زیبایی، سلامت ساکنان آن محیط را تضمین می کند. بنابراین یک حوله گردگیری برای روز بردارید و آن را روی سر و دستان خود بمالید. وسایل جابجا شده را جایگزین کنید و از شر چیزهایی که برای مدت طولانی استفاده نشده اند خلاص شوید. در اولین فرصت چند قاب ساده و یکپارچه برای تمام عکس هایی که در خانه دارید بخرید و یک گالری دیواری فراموش نشدنی برای خود بسازید. شکی نیست که پس از اتمام این فرآیند احساس بهتری خواهید داشت.

2. از ابزارهای ساده و مفید برای محیط خود استفاده کنید.

وجود مبل های فانتزی یا بوفه های گران قیمت در آپارتمان های کوچک امروزی هیچ توجیهی ندارد. اگر یک صندلی در گوشه اتاق خود برای مهمان ویژه ای دارید که هرگز به خانه شما نرفته است، هر چه سریعتر از شر آن خلاص شوید. یا مثلاً عدم تطابق اندازه میز ناهارخوری با محیط در بسیاری از موارد باعث می شد که فقط فضای مفیدی را از صاحبش بگیرد. به یاد داشته باشید که حذف یا تبدیل لوازم خانگی به مدل کوچکتر همیشه فضای قابل استفاده بیشتری در اختیار شما قرار می دهد.

3. به اطراف محل کار یا زندگی خود نگاهی بیندازید.

لوازم خانگی، پانل ها، فرش ها، مبلمان یا حتی قاب پنجره شما چند رنگ را پوشش می دهند؟ استفاده از ترکیب رنگ های ساده در طراحی داخلی باعث زیباتر شدن فضا می شود. رنگ های اضافی و نامناسب را از محیط خود حذف کنید و یک یا دو رنگ اصلی را حفظ کنید. شک نکنید که فضای فوق العاده ای در انتظار شماست. همچنین سعی کنید از دستگاه های مختلف با رنگ های مشابه استفاده کنید. به عنوان مثال، قرار دادن بالش های خاکستری روی مبلمان خاکستری، تصویر زیبایی ایجاد می کند. استفاده از پارچه ها و بافت های مختلف اما یک رنگ این زیبایی را دو چندان می کند. همچنین اگر رنگ غالب فضای زندگی شما رنگ های خنثی مانند سفید یا خاکستری است، می توانید با استفاده از چندین وسیله با رنگ روشن، محیط را زیباتر جلوه دهید.

4. مبلمان و وسایل در هر محیطی اغلب بیشترین توجه ناظران را به خود جلب می کند.

بسیاری از چیزهایی که از در و دیوار محل زندگی و کار خود آویزان می کنیم نه تنها زیبایی و کارایی لازم را دارند بلکه زیباترین جزئیات را نامرئی می کنند. برداشتن یک قاب ضخیم یا پرده و پرچین های نامناسب می تواند لوازم جانبی شما را زیباتر نشان دهد. البته فکر نکنید که باید تمام وسایلی را که به فضای خود اضافه کرده اید صرفا برای زیبایی حذف کنید. تابلوها، آثار تجسمی یا هر وسیله هنری دیگری در صورت استفاده صحیح بدون شک فضای زندگی و کار شما را زیباتر می کند. بهتر است از وسایلی استفاده کنید که علاوه بر زیبایی کارایی مفیدی نیز داشته باشند. در اسرع وقت به آویزهای نور جدید در نزدیکترین فروشگاه سخت افزاری خود نگاهی بیندازید.

در نهایت، هرگز یک نکته مهم برای یک خانه ساده را فراموش نکنید: زمانی که تصمیم به خرید هر وسیله ای، مهم نیست که چقدر کوچک است، از قبل از خود بپرسید که آیا واقعاً به آن نیاز دارید یا خیر. به یاد داشته باشید که با رعایت اصول سادگی می توانید به فضای اطراف خود تعادل و زیبایی ببخشید. برای داشتن خانه ای سالم به دور از شلوغی و آرامش روز، فضای خود را به حداقل برسانید.

منبع: خانه تازه

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا