آشپزی

چطور کیک سیب و دارچین درست کنیم؟


یکی از مناسب ترین کیک ها برای فصل پاییز کیک سیب دارچینی است. این کیک سیب و دارچینی به راحتی درست می شود و در کمتر از یک ساعت آماده می شود. در روزهای خنک پاییزی، طعم این کیک با چای و قهوه بسیار جالب خواهد بود و می توانید آن را برای صبحانه یا شام سرو کنید. کیک سیب و دارچین طعم و مزه فوق العاده ای دارد. وقتی این کیک را در خانه می‌پزید، بوی سیب و دارچین فضای آشپزخانه شما را پر می‌کند. با این مقاله فیلم آموزش آشپزی با ای بی سی مگمگ همراه باشید تا طرز تهیه کیک سیب و دارچینی را به روشی ساده و سریع به شما آموزش دهیم.

عناصر

مواد لازم کیک سیب و دارچین

  • آرد: 2 قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ: 4 عدد
  • روغن مایع: نصف لیوان
  • کره: 50 گرم
  • ماست شیرین: 1 فنجان
  • شکر قهوه ای: نصف پیمانه
  • شکر سفید: نصف پیمانه
  • سیب: 4 عدد
  • دارچین: 1 قاشق غذاخوری
  • وانیل: نصف قاشق چایخوری

مواد لازم کیک سیب دارچینی را از ای بی سی مگبخرید

طرز تهیه کیک سیب و دارچین

شکر قهوهای

1.
برای شروع، شکر قهوه ای، شکر سفید، روغن و کره را که در دمای اتاق نرم شده اند، در غذاساز به مدت 2 تا 3 دقیقه یا با همزن برقی مخلوط کنید. اگر به شکر قهوه ای دسترسی ندارید، می توانید به جای آن فقط از شکر سفید استفاده کنید. در این صورت به 1 فنجان شکر سفید نیاز دارید.

همزن

2.
بعد از 2 الی 3 دقیقه هم زدن، ماست شیرین را به مواد اضافه کنید و دوباره هم بزنید.

یک تخم مرغ

3.
تخم مرغ ها را یکی یکی به مواد اضافه کنید و پس از اضافه کردن هر تخم مرغ، مخلوط را به مدت 1 دقیقه هم بزنید. سپس وانیل را به مخلوط اضافه کنید و دوباره هم بزنید.

الک کردن آرد

4.
در ظرفی دیگر آرد، بکینگ پودر و نیمی از دارچین را با هم مخلوط کرده و در چند مرحله مواد را با هم مخلوط کنید. در همین حین با همزن دستی مواد را با هم هم بزنید.

کیک سیب و دارچین به درخواست شهرزاده

5.
پس از اضافه کردن تمام آرد، مواد را با همزن دستی هم بزنید تا کاملا یکدست شوند.

کیک کره سیب و دارچین

6.
کدوها را پوست گرفته، رنده و ریز خرد کنید و به مخلوط کیک اضافه کنید. بعد از افزودن سیب ها نیازی به هم زدن مواد نیست، کافی است سیب ها را کمی با مواد دیگر مخلوط کنید. سپس مواد را در قالب کیک بریزید و با قاشق روی آن پهن کنید.

کیک خانگی سیب و دارچین

7.
دو سیب باقیمانده را به ورقه های نازک برش دهید. 2 قاشق غذاخوری کره ذوب شده و بقیه دارچین را در یک کاسه مخلوط کنید و برش های سیب را داخل آن بغلتانید. سپس به دلخواه روی پایه کیک قرار دهید.

دستور پخت کیک سیب و دارچین

8.
فر را طبق معمول 15 دقیقه از قبل گرم کنید سپس قالب کیک را در فر قرار دهید. اگر فر گازی دارید دمای فر را روی 180 درجه و اگر فر برقی دارید روی 160 درجه سانتیگراد قرار دهید و بگذارید 45 دقیقه بماند.

طرز تهیه و عکس: مریم ابراهیمی

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا