تکنولوژیبرترین های کسب وکار ایرانی

علت ترک خوردن کاشی زیر بار سنگین چیست؟

آیا کاشی‌های منزلتان غیر استاندارد هستند؟

شرایط طبیعی ساختمان علت ترک خوردن کاشی!

آیا وزن اجسام سنگینی مثل یخچال، لباسشویی، کمد یا مبل می‌تواند باعث ترک خوردگی کاشی بین کابینتی شود؟ در شرایط ایده‌آل نباید این اتفاق بیوفتد چون تولید‌کنندگان کاشی و سرامیک موظفند تست‌های مربوط به استحکام محصولات را مرتباً انجام دهند تا محصولشان استاندارد باشد. اما ممکن است ایرادی در فرآیند ساخت بوجود آمده باشد و یا حتی کاشی بی‌نقص باشد اما کاشی کار کارش را درست انجام نداده باشد و وزن زیاد باعث ترک خوردن آن شود. یخچال‌های ساید بای ساید وزنی بالغ بر 150 کیلوگرم دارند و بعضی بوفه‌های بزرگ حتی سنگین‌تر از این هم هستند و با توجه به سطح مقطع کوچک پایه‌های کمد فشار خیلی زیادی در واحد سطح به مقطع کاشی وارد می‌شود. قبل از ترمیم ترک کاشی به این فکر کنید که چطور می‌توامید فشار وارد بر واحد سطح کاشی را در آن نقطه کاهش دهید.

کاشی‌های منزلتان غیر استاندارد هستند

متاسفانه بدترین حالتی که می‌تواند وجود داشته باشد این که سازنده و یا بازسازی‌کننده خانه شما از محصول غیر استاندارد استفاده کرده که به راحتی ترک می‌خورد و می‌شکند. تمام کاشی‌های ارزان قیمت و بی‌کیفیت موجود در بازار بعد از گذشت مدتی با چنین مشکلاتی روبرو می‌شوند. چون هم مواد اولیه خوبی ندارند و هم در کوره به درجه حرارت مناسب نرسیده‌اند. معمولاً خانم‌ها دائماً از لک شدن و خوب تمیز نشدن این کاشی‌ها گلایه دارند و چون لکه‌ها از بین نمی‌روند و ظاهر خوبی ندارند از شویندها و پاک کننده‌های قوی استفاده می‌کنند که شرایط را بدتر می‌کند.

اگر انجام کار بازسازی منزل خود را به افراد مطمئن و تائید شده بسپارید چنین مشکلاتی هرگز برایتان پیش نخواهد آمد. مهارت و تعهد اخلاقی و کاری کاشی‌کارهای آچاره تضمین خوبی برای ارائه خدمات با کیفیت است.

علت ترک خوردن کاشی و سرامیک : نشست ساختمان

نشست ساختمان هم می‌تواند باعث ترک خوردن کاشی شود. این ترک‌ها معمولاً بزرگ و گسترده هستند و به‌راحتی می‌توان آن‌ها را تشخیص داد.

تغییر دمای کاشی

وقتی کاشی بیش از حد سرد و گرم شود حتی اگر جنسش عالی باشد باز هم بعد از مدتی ترک خواهد خورد. کاشی‌هایی که در مجاورت لوله‌های تاسیسات آب گرم قراردارند یا پشت لوله بخاری قرار می‌گیرند در معرض آسیب هستند. اگر کاشی در هوای آزاد نصب شود در طول زمستان ممکن است ترک بخورد. تنها راه مبارزه با این مشکل این است که کاشی مرغوب بخرید و حتما یک کاشی‌کار ماهر کار نصب را انجام دهد.

اگر ممکن است منبع حرارت را از کاشی دور کنید و اگر این کار شدنی نیست سعی کنید از کاشی محافظت کنید. برای مثال بین لوله بخاری و دیوار کمی فاصله ایجاد کنید و یا قطعه‌ای که عایق حرارت بوده و نسوز باشد بین آن‌ها قرار دهید. لوله‌کشی‌های توکار هم اگر اصولی انجام نشده باشد می‌تواند باعث ترک خوردن کاشی شود. در محل‌هایی که لوله آب گرم عبور می‌کند باید حتماً از پشم شیشه استفاده شود. اگر مقدار دوغاب پشت کاشی کافی نباشد انبساط و انقباض لوله توکار به کاشی منتقل شده و به آن آسیب می‌زند.

لایل ترک خوردن کاشی دیوار چیست؟

ترک کاشی دیوار می‌تواند نمایی جذاب و دوست داشتنی را در نظر بیننده کریه و زشت جلوه دهد در نتیجه لازم است دلایل ترک خوردگی و شکستن کاشی و سرامیک‌ها مشخص گردد تا بتوان از این اتفاقدرباره سایر کاشی‌ها جلوگیری نمود. دلایل بسیاری می‌تواند داشته باشد که ما در اینجا به اختصار به برخی از آن ها اشاره می‌نماییم.

وجود زیرسازی نامناسب:

یکی از علت های اصلی ترک خوردن کاشی دیوار این است که یک زیرسازی نامناسب با پستی و بلندی یا حفره های خالی وجود دارد یکی از دلایل زیرسازی نامناسب استفاده از ملات یا چسب کم می باشد درنتیجه هنگامی که کاشی کاری دیوار به ویژه کاشی کاری قسمت کف ساختمان انجام می شود باید به مقدار ملات یا چسب کاشی توجه زیادی کرد تا از به وجود آمدن این حفره ها و پستی بلندی ها جلوگیری شود زیرا در صورتی که این حباب در زیر کاشی وجود داشته باشد احتمال اینکه با کوچکترین ضربه، فشار یا تغییر دما کاشی دیوار دچار ترک خوردگی شود وجود دارد.

به کار بردن کاشی نامرغوب در دیوار:

یکی دیگر از مهمترین دلایل ترک خوردن دیوار این است که از کاشی نامرغوب در دیوار استفاده می شود کاشی هایی که ارزان و بی کیفیت می باشند مواد اولیه مرغوبی ندارند و برای پخت در معرض حرارت مناسب قرار نگرفته اند بنابراین به راحتی با کوچکترین ضربه، فشار یا تغییر دما در آن ها ترک ایجاد شده و شکسته خواهند شد.

به کار نبردن کاشی مخصوص دیوار:

از آنجایی که کاربرد اصلی کاشی این است که به عنوان پوشش دهنده مورد استفاده قرار گیرد هنگامی که کاشی خریداری می شود حتما باید کاربرد کاشی یا سرامیک کف مورد توجه قرار گیرد کاشی های مخصوص دیوار نسبت به سرامیک های قسمت کف دارای ظرافت بیشتری می باشند که این ظرافت باعث می شود سطح آسیب پذیری آن ها افزایش پیدا کند در نتیجه باید کاشی های مخصوص دیوار را مورد استفاده قرار داد تا در برابر فشار و ضربه ، مقاوم و تحمل بار را داشته باشند و همچنین به آسانی دچار ترک خوردگی یا شکستگی نشوند.

وارد شدن ضربه مستقیم به کاشی دیوار:

یکی از مهمترین دلایل ترک خوردن کاشی آشپزخانه می تواند وارد شدن ضربه های مستقیم بر آن ها باشد هر اندازه که ضربه با شدت بیشتری بر کاشی دیوار وارد شود به همان نسبت احتمال ترک خوردگی کاشی نیز بیشتر خواهد شد برای مثال اگر یک ضربه نوک تیز بر کاشی دیوار وارد شود ممکن است دچار ترک خوردگی شود بنابراین برای اینکه از ایجاد ترک خوردگی در کاشی دیوار جلوگیری شود نباید هیچگونه ضربه مستقیمی بر آن وارد شود.

دکمه بازگشت به بالا