هنر و سینما

10 قتل وحشیانه فیلم‌های سینمایی دی‌سی


همان‌طور که مخاطبان انتظارش را داشتند در «بلک آدام» شاهد قتل‌های وحشیانه‌ی زیادی بودیم. هر چند این موضوع چندان جدید نیست و ما در دنیای دی‌سی شاهد قتل‌های وحشتناک زیادی بوده‌ایم، زیرا فیلم‌ها باید به بهترین وجه محتوای کتاب‌های کمیک را که پر از داستان‌های تیره و تلخ هستند پوشش دهند. در نتیجه، معمولا در فیلم‌های دنیای دی‌سی شاهد پایان‌های وحشتناکی هستیم که پر از قتل و خشونت هستند. حتی گاهی فیلم‌های ابرقهرمانی خانوادگی این دنیای سینمایی هم پر از قتل‌های وحشیانه هستند و همین موضوع باعث شده که برخی علاقه‌ی خود را به تماشای این فیلم‌ها از دست بدهند.

10. دستیار سیوانا و درب جادویی

دی‌سی

کارگردان دیوید اس. سندبرگ برای اولین بار در یک فیلم ترسناک خودی نشان داد و بعد هم فیلم «شزم» او به یکی از درخشان‌ترین فیلم‌هایش تبدیل شد. این فیلم به روایت داستانی در رابطه با هفت گناه کبیره می‌پردازد. وقتی سیوانا نمادهای مورد نیاز برای تبدیل یک در به پورتال را به دست می‌آورد، فقط به یک قربانی نیاز دارد.

بنابراین وقتی دستیار سیوانا این درب جادویی را لمس می‌کند، همه چیز مهیا می‌شود. در نهایت او با لمس درب به خاکستر تبدیل می‌شود آن هم در حالی که از شدت درد فریاد می‌کشد. بنابراین با اینکه «شزم» یک فیلم ابرقهرمانی جذاب بود اما مخاطبان دیدند که هیچ چیز در این فیلم‌ها قابل محاسبه نیست.

9. پدر سیوانا به خاطر طمع کشته شد

دی‌سی

نمی‌توان این موضوع را انکار کرد که پدر سیوانا فردی منفور بود، اما مرگ او آن‌قدر وحشتناک و دل‌خراش است که نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد حتی با اینکه نحوه‌ی کشته شدنش به خوبی به مخاطبان نشان داده نشد. این مرد به خاطر ویلچرش نمی‌توانست خوب حرکت کند، بنابراین خیلی زود به دام گرید افتاد و نابود شد.

8. مرگ تکان دهنده یک مزدور

دی‌سی

از لحظه‌ای که تث آدام که قدرتی خدا گونه دارد زنده می‌شود، از هیچ کاری برای نشان دادن ذات خود دریغ نمی‌کند. بنابراین در یکی از صحنه‌ها او گردن یک مزدور را می‌گیرد و با وارد کردن صاعقه به بدن او، او را به طرز وحشتناکی می‌کشد. در نهایت تنها اسکلتی سوخته از این مرد به جای می‌ماند.

7. بلک آدام ساباک را شکست می‌دهد

دی‌سی

وقتی بلک آدام، ساباک را شکست می‌دهد شاهد قتل وحشتناک دیگری هستیم. بلک آدام از قدرت بی‌نظیر خود برای نصف کردن ساباک به دو نیمه استفاده می‌کند. در نهایت خون ساباک مانند یک گدازه به تصویر کشیده شده تا صحنه برای مخاطبان آن‌قدرها دل‌خراش نباشد. این صحنه به بینندگان نشان داد که آدام به عنوان یک ضدقهرمان هیچ ابایی از کشتن ندارد به خصوص وقتی که پای کشتن اشرار به میان می‌آید.

6. پایان ریک فلگ

دی‌سی

جیمز گان به مخاطبان نشان داد که هیچ کس در فیلم «جوخه انتحار» در امان نیست، حتی قهرمانان اصلی فیلم، ریک فلگ. فلگ انسان‌ها را دوست داشت در حالی که صلح طلب، فرمان‌بردار بی‌چون و چرای آماندا والر به حساب می‌آمد و همین امر باعث شد نبرد سختی در بین این دو نفر شکل بگیرد.

متاسفانه زمانی که صلح طلب، قلب فلگ را نشانه می‌گیرد همه چیز تمام می‌شود. این صحنه به گونه‌ای ترتیب داده شده که مخاطب متوجه می‌شود فلگ از این مبارزه جان سالم به در نخواهد برد و همین امر باعث شد بسیاری از مخاطبان از صلح طلب متنفر شوند.

5. استفاده بتمن از لانچر

دی‌سی

هنگامی که مخاطبان برای اولین بار با بن افلک در نقش بتمن آشنا شدند، او همان جنگاور شنل پوشی که انتظارش را داشتند نبود و وحشیگری خود را زمانی نشان داد که برای نجات مارتا از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

نبردهای رخ داده در فیلم «بتمن در برابر سوپرمن» همگی فوق‌العاده وحشتناک بودند اما یکی از آن‌ها بیشتر از بقیه توجه مخاطبان را جلب کرد. بتمن با استفاده از لانچر به یک جعبه‌ی چوبی بزرگ آویزان می‌شود و سپس آن را به سمت دشمنانش پرتاب می‌کند. یکی از دشمنانش در جا می‌میرد و آن یکی هم به طرز وحشتناکی با دیوار برخورد می‌کند.

4. کشتار دیدنی صلح طلب

دی‌سی

زمانی که صلح طلب و بلاد اسپرت شروع به کشتار بی رحمانه‌ی مردم کردند توانستند کشتار در دی‌سی را به سطح جدیدی برسانند. صلح طلب با شلیک تصادفی به سمت مردی که پشت سرش بود توانست شقاوت درون خود را به خوبی به مخاطبان نشان دهد. به‌علاوه این موضوع که گلوله‌های او همانند یک ماده‌ی منفجره هستند و بعد از گذشت مدتی باعث انفجار می‌شوند هم همه چیز را بدتر می‌کند. حتی او تا جایی پیش رفت که بلاد اسپرت اعتراف می‌کند در وحشی گری از او هم پیشی گرفته است.

3. خشم استپن‌ولف در رابطه با آتلانتیس

دی‌سی

یکی از بهترین ویژگی‌های «لیگ عدالت زک اسنایدر» این بود که استپن‌ولف را به عنوان یک شخصیت شرور معرفی کرد. یکی از بهترین سکانس‌های فیلم زمانی است که استپن‌ولف، یک سرباز آتلانتیس را برای کسب اطلاعات بیشتر مورد بازخواست قرار می‌دهد.

استپن‌ولف وقت را تلف نمی‌کند و سرباز آتلانتیس را به سمت تخته سنگی پرتاب می‌کند و آتلانتیس پس از برخورد به آن جمجمه‌اش شکسته می‌شود.

2. حمله شارک

دی‌سی

این کشتار شباهتی به مرگ سباک در بلک آدام ندارد، اما قطعا در نوع خود وحشیانه است. کینگ شارک نه تنها سرباز کورتو مالتی را تکه تکه می‌کند، بلکه اعضای درون بدنش را هم بیرون می‌ریزد. جالب است که کینگ شارک یکی از دوست‌داشتنی‌ترین اعضای فورس ایکس به حساب می‌آید و با این حال وحشیانه‌ترین قتل‌های فیلم را رقم میزند.

1. مرگ استارو

دی‌سی

هیچ‌کس نمی‌دانست وقتی صحبت از مرگ استارو در «جوخه انتحار» به میان می‌آید باید چه انتظاری داشته باشد، اما وقتی که مخاطبان این صحنه را دیدند متوجه شدند که با هیچ‌کدام از تصوراتشان جور نبود. در این صحنه رت کچر با رها کردن لشکری از موش‌ها که استارو را میبلعند ثابت می‌کند که قویی‌تر است. در همان زمان، هارلی کوین از نیزه‌ای که در دست داشت استفاده می‌کند تا چشم استارو را از جا دربیاورد و بعد هم موش‌ها از حدقه‌ی چشمش وارد بدنش می‌شوند و با خوردن اعضای داخل بدنش شکمش را پاره می‌کنند. بنابراین این قتل را می‌توان وحشیانه‌ترین قتل دنیای دی‌سی دانست.

منبع: screenrant

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا