هنر و سینما

۱۰ نقد جدی به استودیوی جیبلی که طرفدارانش را عصبانی می‌کنند


استودیو Ghibli نه تنها یکی از مشهورترین استودیوهای فیلمسازی در جهان است ، بلکه یکی از مشهورترین استودیوهای مستندسازی در جهان است. معروف به نقاشی های چشمگیر نقاشی شده با دست ، داستانهای هیجان انگیز و البته صدای خیره کننده نسخه های آمریکایی ذکر شده. با این حال ، همه واقعاً جادوی این استودیو را دوست ندارند ، بسیاری معتقدند کار با تصاویر متحرک فقط ابزاری برای پنهان کردن عمق فیلم های آنها است. گیبلی همچنین انتقادات زیادی را دریافت کرده است ، از ریتم بد فیلم هایش گرفته تا مقایسه هایش با استودیوهای محبوب آمریکایی. در این پست ، ما می خواهیم ده مورد از محبوب ترین نظرات را که همیشه در آثار این استودیو ارائه شده است ، بررسی کنیم ، که بررسی آنها متناقض است.

10. “همسایه من توتورو” اصلاً فیلمی چاپلوس نیست

توتورو

“همسایه من توتورو” اولین فیلم استودیو گیبلی بود و یکی از زیباترین انیمیشن های کل کار استودیو محسوب می شد و پایانی بسیار متاثر کننده داشت. این فیلم داستان خواهری کوچک را روایت می کند که در حالی که مادرش هنوز در بیمارستان است تجربه ای دلپذیر را تجربه می کند. این فیلم با داستانی جالب برای بزرگسالان رویایی بزرگ است.

با این حال ، همه بینندگان از ویژگی های جادویی و منحصر به فرد Totoro لذت نمی برند. برخی از مخالفان معتقدند فریادهای کودکان در این فیلم بیش از حد آزاردهنده است. البته این مخالفان اعتراف می کنند که تعداد فرزندان فیلم بیشتر از بینندگان بزرگسال است.

9. قهرمانان این استودیو تغییر نمی کنند

که است

برخی تصور می کنند که کار گیبلی بسیار بالا و دو برابر بیشتر از سایر آثار است. اما بزرگترین انتقادی که همیشه به کار استودیو وارد است این است که بازیگران آن تغییر ناپذیر هستند. اما بسیاری معتقدند که این گفته درست نیست. فیلم های گیبلی به همان اندازه قهرمان دارند.

البته نمی توان اظهارات این مخالفان را نادیده گرفت. اکثر قهرمانان گیبلی قهرمانان زن در رده های سنی مختلف هستند. اما باید اذعان داشت که گیبلی قهرمانان خود را به گونه ای پرورش می دهد که کودکان بتوانند درک کنند و با آن همدلی کنند. هایائو میازاکی ، کهنه کار استودیو گیبلی ، هنگام انجام بزرگترین شاهکار خود صاحب یک دختر کوچک شد. و او عاشق انجام کارهایی است که فرزندانش می توانند از آن لذت ببرند.

8. فیلم گیبلی سریعتر از آنچه مخاطب انتظار داشت به پایان می رسد

پوم پوکو

برخی از شنوندگان گیبلی تنها تعداد انگشت شماری از کارهای این استودیو را مشاهده کردند و تنها تعداد انگشت شماری از نظرات را در کل مجموعه شرکت مشاهده کردند. این بیننده فکر می کند فیلم گیبلی خیلی کوتاه است و پایان آن نامطلوب است.

اما طرفداران دو آتش سوزی گیبلی معتقدند این واقعیت ندارد ، به خصوص به نظر آنها ، “توتورو” هرگز چنین ظاهری ندارد. انتظار نمی رود که از یک فیلم گیبلی انتظار یک پایان هیجان انگیز را داشته باشید ، زیرا استودیوها اغلب به دنبال هیجان و جلال نیستند ، بلکه به طور کامل بر قلب داستان متمرکز شده اند.

7. “شهر ارواح” اصلاً رنگ نداردشهر ارواح

بسیاری از طرفداران گیبلی معتقدند که “شهر ارواح” بهترین کاری است که استودیو گیبلی انجام داده است. اما تعداد کمی اعتراض می کنند. آنها معتقدند که فیلم بسیار ضعیف است و اصلاً طرح ندارد و خبری از تناقضات و نتیجه گیری ها نیست ، فقط چند حرکت جادویی پشت سر هم دارد.

اما در مورد شاهکارهای گیبلی ، طرفداران معتقدند که “شهر ارواح” دارای قوت قوی تری نسبت به شاهکارهای دیگر ساخته شده توسط استودیو است. در فیلم ، می بینیم که والدین چیهیرو به خوک تبدیل می شوند و در طول فیلم سعی می کند آنها را به انسان تبدیل کند. مخالفان “شهر ارواح” حتی “قله متحرک زوزه” را نمی پذیرند و آن را بدون پیراهن می دانند ، که یکی از محبوب ترین فیلم های گیبلی است.

6. انیمیشن این استودیو بد است

شاهزاده مونونوکه

این شاید مشهورترین انتقاد گیبلی باشد. بسیاری از اظهارنظرهای غیرمحبوب در مورد این پست پس از آن بحث برانگیز بودند ، اما گفتن این که تصاویر منحصر به فرد گیبلی زشت و آزاردهنده هستند ، کاملاً عجیب است. وکلای وی در حال کار برای قرار دادن رونوشت بیانیه در اینترنت هستند. البته این انتقاد مخالفان زیادی دارد.

مطمئناً ما یک استودیوی فیلمبرداری بزرگ دیگر به غیر از گیبلی داریم ، اما هیچ کدام از نظر طراحی و انیمیشن نمی توانند با گیبلی رقابت کنند. Ghibli یکی از جدیدترین استودیوهای صنعت فیلم های دیجیتال است که دهه ها آن را توسعه داده است. و این کار را به پیچیده ترین شکل ممکن انجام دهید.

5. Wind up بهترین کار در این استودیو است

باد در حال افزایش است

در کارنامه گیبلی ، “باد برمی خیزد” همیشه یک کار تحقیرآمیز بوده است. کاریکاتوری که اقتباسی رایگان از یک داستان واقعی است. “باد برمی خیزد” درباره یک هواپیماساز است که توسط امپراتوری ژاپن در جنگ جهانی دوم استخدام شده است. در حالی که بسیاری از مردم از فیلم لذت می برند ، برخی معتقدند که فیلم آنطور که شایسته آن است مورد توجه قرار نگرفته است.

این افراد معتقدند که فلسفه و احساسات فعلی در فیلم ، “باد برمی خیزد” را به یکی از بهترین و کم ارزش ترین آثار گیبلی تبدیل می کند و باید اعتراف کنند که این فیلم به اندازه سایر آثار گیبلی مورد توجه قرار نگرفته است. آثاری مانند “Prince Mononoke” و “Ghost Town” ستودنی و شایسته هستند و “The Wind Rises” هرگز مانند این دو دیده نشده است.

4. “پونیو” وحشتناک است و بازیگران با صدای خود وحشتناک هستند

ونیو

“پونیو” یکی از شگفت انگیزترین آثار گیبلی و یکی از بهترین انیمیشن های استودیو است. اما گروهی نیز وجود دارد که او از آن متنفر است. آنها معتقدند وقتی فیلم را شروع کردند فقط منتظر پایان آن بودند ، فقط معتقدند که دوبله به زبان انگلیسی وحشتناک است. اما جدا از طراحی گرافیکی استثنایی و داستان پردازی عالی ، استودیو گیبلی همیشه یک چیز را می داند: بازیگران.

این استودیو بهترین بازیگران را برای دوبله آمریکایی در فیلم ها استخدام می کند ، از کریستین بل برای “قلعه متحرک زوزه” تا امیلی بلانت و جان کراسینسکی برای “باد برمی خیزد”. پونیو نیز از این قاعده مستثنی نیست. ستارگان مشهوری مانند مت دیمون ، کیت بلانشت و لیام نیسون برای صحبت درباره این کار استخدام شدند. این که آیا این افراد وظایف خود را به صورت قانونی انجام داده اند یا خیر ، موضوع دیگری است.

3. کار گیبلی منحنی و بسیار طولانی است

پورکو روسو

مسلماً ، در مقایسه با سایر استودیوهای انیمیشن ، گیبلی زمان زیادی را صرف گفتن داستان می کند و برای رسیدن به پایان هیچ عجله ای ندارد. برخی از مخاطبان با این روش مخالف هستند و می گویند “پونیو” ، “شهر ارواح” ، “پورکو روسو” و آثار گیبلی اغراق آمیز شده است.

اما این فیلم ها عمداً ریتم های کندی را در پیش می گیرند تا زمان کافی برای ایجاد دنیاهای خود داشته باشند و این یکی از بزرگترین نقاط قوت استودیو است.

2. اگر پیکسار “قلعه متحرک” هاول را ساخته بود ، مورد انتقاد قرار می گرفت.

کاکائو

برخی معتقدند “قلعه متحرک” هاول چندان قابل تقدیر نیست و اگر استودیوی دیگری مانند پیکسار آن را ساخته بود ، مورد انتقاد قرار می گرفت. اگرچه پیکسار ، مانند استودیو Ghibli ، پیام های زیادی را در کارهای خود به بزرگسالان منتقل می کند ، اما مقایسه این دو استودیو مانند مقایسه سیب و پرتقال است. گیبلی مسیر کاملاً متفاوتی دارد و اکثر فیلم ها معمولاً بر اساس ادبیات و تاریخ ژاپن ساخته شده اند …

و ساختن چنین فیلم هایی برای پیکسار کار سختی نیست ، زیرا آنها قبلاً در فیلم هایی مانند راتاتویی و کوکو نشان داده اند که می توانند فیلم های معناداری در مورد فرهنگ کشورهای دیگر بسازند. و در حالی که پیکسار قصد چنین کاری را ندارد ، طرفداران قلعه متحرک Howell مدت زیادی در انتظار ساختن فیلمی بر اساس تصویر متحرک بودند.

1. صحنه فانتزی برای سینمای گیبیریش قدیمی است

قلعه موبایل هاول

همانطور که انتقاد از انیمیشن و طراحی آثار گیبلی کاملاً پوچ به نظر می رسد ، انتقاد از رویا و وضعیت روحی استودیو نیز عجیب و باورنکردنی است. اما مهم نیست که چه کار می کنید ، همیشه یک حریف وجود دارد. برخی معتقدند اگرچه خلاقیت های هنری این استودیو دارای طراحی منحصر به فردی هستند ، اما به شیوه سنتی مورد استفاده قرار می گیرند.

آنها می گویند این معترضان به طور خاص “شهر ارواح” را هدف گرفته اند ، به همین دلیل است که باید از چنین موجودی جذاب در داستانی که همه آنها در هتل دارند استفاده کنند. اما این دقیقاً نقطه قوت گیبلی است که به جای اینکه این موجودات را در صحنه اعتراض غوطه ور کند ، انتظارات را تغییر داده و آنها را به ابزاری برای بیان داستانی تکان دهنده تبدیل کرده است. و هتل “شهر ارواح” یکی از بهترین هتل های خلق شده در صحنه های انیمه است.

منبع: Screenrant

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا