لوازم خانگی

گوشی‌های موبایل عجیب با برند‌هایی غیرمنتظره؛ بخش دوم (پپسی، کداک و…)


ماه گذشته، در اولین قسمت از یک گوشی عجیب و غریب با برندی غیرمنتظره، به 5 گوشی تولید شده توسط برندهایی که در تعمیر تلفن همراه تخصص ندارند، نگاهی انداختیم. البته باید بگوییم که این گوشی های عجیب و غریب و بعضا منحصر به فرد تنها به مقاله اول محدود نمی شوند و گوشی های دیگری نیز با ویژگی های مشابه هستند که می خواهیم در این مقاله به آنها بپردازیم.

1. پپسی پی 1

بله، آن پپسی را خوب خواندید! شاید فکر می کردید که این شرکت فقط در زمینه ای غیر از تولید نوشابه های گازدار فعالیت می کند. اما باید بگوییم که این شرکت گوشی هایی با برند قدیمی پپسی می ساخت.

در واقع این شرکت دو مدل موبایل Pepsi P1 و Pepsi P1S تولید کرده است. آنها سعی کردند تلفن را از طریق یک کمپین جمع آوری کمک مالی از طریق JD.com در چین بالا ببرند.

گوشی پپسی پی 1

با وجود شروع این کمپین، پپسی نتوانست بودجه لازم برای این گوشی ها را جمع آوری کند. با نگاهی به میزان سرمایه جذب شده روی این گوشی که همچنان در JD.com موجود است، مشخص می شود که تاکنون تنها 43 درصد از سرمایه مورد نیاز توسط این گوشی ها جذب شده است.

این عجیب به نظر می رسد زیرا پپسی قصد داشت P1 را در تعداد محدود 1000 عرضه کند. اگر به قیمت این گوشی علاقه مند هستید، باید بگوییم که پپسی می خواهد این گوشی ارزان را با قیمت 700 یوان چین (حدود 110 دلار) عرضه کند.

با توجه به قیمت این گوشی، به نظر می رسد پپسی تنها کسی بوده که قصد جلب توجه به این کمپین را داشته است و مسلم است که انجام این کار با این شرکت و فروش این گوشی ها سود خواهد داشت.

گوشی پپسی توسط شرکت چینی ODM تولید شده و دارای سیستم عامل Dido OS (همان پوسته اندرویدی است که توسط برخی از گوشی های Doogee استفاده می شود). این گوشی تم پپسی داشت. اگرچه این گوشی ها ارزان بودند، اما ویژگی های کاملاً مشخصی داشتند.

مدل P1 دارای بدنه آلومینیومی با صفحه نمایش 5.5 اینچی با وضوح 1080p و پردازنده 8 هسته ای، دوربین 13 مگاپیکسلی و فناوری اتصال LTE بود.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که دو شرکت دیگر، کوکاکولا و ردبول، هنوز گوشی برندی عرضه نکرده‌اند (ZTE Redbull V5 هیچ ارتباطی با شرکت نوشابه‌های انرژی‌زا ندارد).

. Onkyo Granbeat DP-CMX1

Onkyo یکی از مشهورترین شرکت ها در تولید محصولات صوتی و سینمای خانگی است. البته این شرکت در زمینه تولید دستگاه های الکترونیکی قابل حمل مانند پخش کننده های موسیقی و حتی گوشی Granbeat Dp-CMX1 فعالیت دارد.

این گوشی از بسیاری جهات شبیه به گوشی لندن مارشال است. این گوشی دارای یک پورت استاندارد 3.5 میلی متری و یک پورت استاندارد 2.5 میلی متری بود. مزیت پورت های متعادل این است که این پورت ها می توانند دو سیگنال صوتی را ارسال کنند. در واقع این پورت سیگنال ها را به دو دسته گرم و سرد تقسیم می کند و این سیگنال ها را به صورت موازی ارسال می کند.

مزیت اصلی این پورت این است که در مقایسه با پورت های معمولی مقاومت بیشتری در برابر تداخل نسبت به تولید نویز الکترونیکی دارد. این گوشی همچنین از دو DAC (تبدیل دیجیتال به آنالوگ مخفف مبدل دیجیتال به آنالوگ) با دو تقویت کننده استفاده می کرد.

بدنه این گوشی دارای قاب آلومینیومی بود و در کنار آن دکمه پخش موسیقی تعبیه شده بود. یکی از تفاوت های این گوشی خاص با گوشی های دیگر، دکمه ولوم دایره ای است که به کاربر این امکان را می دهد تا هنگام گوش دادن به موسیقی، صدا را بیشتر کنترل کند.

گوشی Onkyo Granbeat DP-CMX1
گوشی Onkyo Granbeat DP-CMX1

Onkyo Granbeat DP-CMX1 با 128 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود که برای فایل‌های موسیقی FLAC فضای ذخیره‌سازی زیادی ندارد. علاوه بر این حافظه داخلی، گوشی از حافظه جانبی Micro SD پشتیبانی می کند و کاربران می توانند از کارت های حافظه جانبی با حداکثر حجم 256 گیگابایت در این گوشی استفاده کنند. البته گزارش هایی منتشر شد مبنی بر اینکه این گوشی اکسترنال از دو صفحه نمایش کارت حافظه جانبی استفاده می کرد که مشخص شد ایراد دارند.

اگرچه این گوشی از نظر پخش موسیقی هیچ ایرادی ندارد، اما گوشی اندرویدی فوق العاده ای نیست. نسخه اندروید استفاده شده در این گوشی 6 مارشمالو است و از پردازنده اسنپدراگون 650 با نمایشگر 5 اینچی با وضوح 1080p بهره می برد.

باتری به کار رفته در این گوشی 3000 میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد که به ادعای سازنده می تواند با یک بار شارژ تا 25 ساعت موسیقی پخش کند. از دیگر ویژگی های این گوشی می توان به دوربین 16 مگاپیکسلی بزرگ و دوربین سلفی 4 مگاپیکسلی اشاره کرد.

3. کداک اکترا

اگر به عکاسی علاقه دارید، حتما نام شرکت کداک را شنیده اید. صنعت فیلم از دهه 1940، قبل از ظهور دوربین های دیجیتال، تصاویر بدی می ساخت. این شرکت گوشی اندرویدی را در سال 2016 عرضه کرد. با توجه به سابقه این شرکت در زمینه عکاسی، تمرکز این شرکت بر روی دوربین این گوشی در زمان ساخت آن بود.

اگرچه اولین گوشی کداک IM5 بود که در سال 2015 رونمایی شد، اما این شرکت تسلیم نشد و گوشی دیگری را روانه بازار کرد.

Kodak EKtra از یک دوربین 21 مگاپیکسلی با سنسور 1.2×3 اینچی و دیافراگم f/2.0 استفاده می‌کرد. از دیگر ویژگی های این دوربین می توان به بهبود تصویر اپتیکال 6 محوره و قابلیت فیلم برداری 4K اشاره کرد.

پشت این گوشی چرم گاوی طبیعی است و کداک یک قاب چرمی برای این گوشی طراحی کرده است، بنابراین هنگام استفاده از این گوشی با این کیف مخصوص، گوشی شبیه یک دوربین قدیمی به نظر می رسد.

کداک با کمک کارشناسان راه های مختلفی را برای عکس برداری و فیلم برداری در این گوشی گردآوری می کند. به عنوان مثال، این تلفن همراه دارای یک برنامه تصویربرداری به نام Super8 بود که در صورت استفاده برای مخلوط کردن دانه با فیلم و تغییر رنگ، فیلم گرفته شده با این گوشی را شبیه فیلم ضبط شده روی فیلم 8 میلی متری می کند. .

این گوشی علاوه بر این اپلیکیشن دارای حالت ویرایش عکس سیاه و سفید به نام Tri-X بود. شاید نام این حروف را نشنیده باشید، اما اینها نام فیلم های قدیمی افسانه ای کداک هستند.

این گوشی اندرویدی دارای صفحه نمایش 5 اینچی با وضوح 1080p است و از پردازنده Helio X20 بهره می برد. از دیگر مشخصات دستگاه این گوشی می توان به 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی با پشتیبانی از کارت حافظه جانبی اشاره کرد.

کداک ابتدا این گوشی را در بریتانیا با قیمت وند 450 عرضه کرد و مدت کوتاهی پس از عرضه آن در بریتانیا، این گوشی با قیمت 500 یورو در اروپا و 400 دلار در آمریکا خریداری شد. علاوه بر این گوشی، کداک چندین مدل تبلت را در آن سال ها با Archos عرضه کرد.

4. هیدروژن قرمز یک

RED یکی از شرکت های فعال در زمینه ساخت دوربین فیلمبرداری است که اخیراً در زمینه تولید تلفن همراه نیز تلاش هایی داشته است. همانطور که گفتیم ویژگی اصلی این شرکت تولید دوربین های فیلمبرداری است که برای تولید فیلم های کوچک تا گران ترین فیلم های هالیوودی استفاده می شود. تلفنی که این شرکت قصد دارد عرضه کند RED “Hydrogen One” است.

تلفن همراه هیدروژن قرمز 1
تلفن همراه هیدروژن قرمز 1

با نگاهی به مشخصات RED، ممکن است فکر کنید که این گوشی بهترین دوربین را در مقایسه با سایر گوشی های موجود دارد، اما باید بگوییم که RED در زمان ساخت خود بر روی قابلیت های سه بعدی تمرکز کرده است.

به دلیل همین مشکل، این گوشی که اولین بار در سال 2018 رونمایی شد، از 2 دوربین 12.3 مگاپیکسلی و نمایشگر سه بعدی “Autostereoscopic” استفاده کرد. فناوری استفاده شده برای این نمایشگر سه بعدی با نمایشگرهای سه بعدی معمولی یکسان نیست و RED آن را 4V (View) می نامد.

اگرچه تصور می شد نمایشگر این گوشی قابلیت نمایش هولوگرافی محتوا را دارد، اما محتوای نمایش داده شده توسط این نمایشگر آنچنان که باید جذاب نیست. همچنین تصاویر هولوگرافیک گرفته شده با دو دوربین این گوشی همانطور که توسط RED اعلام شده انقلابی نیستند.

RED همچنین قصد دارد لوازم جانبی ویژه ای را برای این گوشی منحصر به فرد ارائه دهد. این دستگاه خاص که Lithium 3D نام دارد، در واقع دستگاهی با وزن حدود 3 کیلوگرم (علاوه بر باتری) است که با اتصال به یک تلفن همراه هیدروژنی و استفاده از آن به عنوان نمایشگر، می توان فیلم های سه بعدی باکیفیت تولید کرد. سوابق.

Hydrogen One تنها تلفنی است که به لطف نمایشگر 4 ولتی خود می تواند هنگام ضبط این نوع فیلم ها و تماشای فیلم های لیتیومی سه بعدی استفاده شود.

تلفن همراه هیدروژن قرمز 1

ویدیوهای ضبط شده با این دستگاه بسیار چشمگیر هستند و به لطف سیستم دوربین دوگانه، این دستگاه می تواند ویدیوهایی با وضوح 8K نیز ضبط کند. اگرچه RED می خواست این گوشی و دستگاه خاص را به یک بسته ویدیویی قدرتمند برای حرفه ای ها تبدیل کند، اما بعداً این شرکت اعلام کرد که این پروژه قبل از رسیدن به مراحل نهایی لغو شد. تلفن Hydrogen One فقط در دوزهای محدود موجود بود.

منبع: GSMArena

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا