هنر و سینما

اسم زن جواد عزتی در زخم کاری

بیوگرافی بازیگران سریال زخم کاری 

دراین پست بیوگرافی بازیگران سریال زخم کاری را مرور می‌کنیم. سریال زخم کاری یکی از جدید ترین تولیدات شبکه نمایش خانگی می‌باشد. این سریال بـه کارگردانی محمدحسین مهدویان ساخته شده و محصول سال 1400 می‌باشد. دراین مجموعه بازیگران محبوب زیادی از جمله: جواد عزتی، رعنا آزادی ور،هانیه توسلی و سعید چنگیزیان ایفای نقش داشته اند کـه در ادامه با انها آشنا می‌شویم.

 

داستان سریال زخم کاری

مـن عاشق زمستونای این جام. قشنگ نیست؟ – قشنگه ولی سختی داره. پنج هزار کیلومتر پرواز می‌کنن فقط برای این کـه زنده بمونن. اولش خیلی ترسناکه ولی تهش خونه‌شونو پیدا می‌کنن. – اگه بـه تهش برسن. – بلد باشن می‌رسن.

 

سریال زخم کاری کی پخش می شود؟

زخم کاری بـه کارگردانی محمد حسین مهدویان اولین سریال ایرانی با حال و هوای جنایی و نوآر اسـت کـه داستانی متفاوت را روایت می کند. طبق تایید سازندگان، سریال مذکور برای پخش از فیلیمو ساخته شده. این سریال در خرداد ماه 1400 از فیلیمو پخش خواهد شد.

 

عکس و اسامی بازیگران سریال زخم کاری 

جواد عزتی، رعنا آزادی‌ور، هانیه توسلی، سعید چنگیزیان، الهه حصاری، عباس جمشیدی‌فر، مهدی زمین‌پرداز، امیرحسین هاشمی، کاظم هژیر آزاد، منوچهر علیپور، مه لقا باقری، مائده طهماسبی، سیاوش طهمورث، مرتضی امینی‌تبار و سارا حاتمی بازیگران «زخم کاری» هستند.

 

بیوگرافی جواد عزتی

محمدجواد عزتی زادهٔ ۲۰ دی ۱۳۶۰ در تهران بازیگردان و بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون اهل ایران و فارغ التحصیل تئاتر از هنرستان سوره اسـت. جواد عزتی از ۱۵ سالگی وارد دنیای تئاتر شد. بـه گفته خودش یک روز تصادفا تست بازیگری میدهد و همان‌جا با چند نفر آشنا شده و گروه تئاتر تشکیل میدهند. جواد عزتی با مه لقا باقری ازدواج کرده و متاهل اسـت. مه‌لقا باقری و جواد عزتی باهم همسن هستند.

 


 

بیوگرافی رعنا آزادی ور

رعنا آزادی ور بازیگر زن سینما و تلویزیون متولد 17 فروردین 1362 در تهران می‌باشد. وی فعالیت هنری و بازیگری خودرا از سال 1382 با بازی در فیلم مارمولک ساخته کمال تبریزی آغاز نمود و بعد ازآن درسال 85 در فیلم پارک وی جیرانی در نقش اصلی ظاهر گردید. عاطفه رضوی همسر برادر مهدی پاکدل با انتشار پستی در صفحه خود خبر ازدواج مهدی پاکدل با رعنا آزادی ور را منتشر کرد.

 


 

بیوگرافی امیرحسین هاشمی بازیگر سریال زخم کاری

امیرحسین هاشمی متولد ۲۸ آنلاین ماه سال ۱۳۶۸ در شهر تهران اسـت . فارغ التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن اسـت. وی علاوه بر بازیگری، بعنوان دستیار کارگردان نیز در عرصه ي هنر فعالیت می کند. اول بازیگری رابا حضور در تئاتر آغاز نمود سپس وارد دنیای سینما شد.وی تا کنون موفق شده در فیلمهای سینمایی مطرحی هم چون لاتاری، ایستاده در غبار، ماجرای نیمروز نقش آفرینی کند.

 


 

بیوگرافی هانیه توسلی

هانیه توسلی بازیگر سینما و تلویزیون متولد 14 خرداد 1358 در همدان می‌باشد . اصالتا اهل همدان هست. توسلی دارای مدرک لیسانس نمایشنامه نویسی از دانشگاه آزاد تهران اسـت. وی فعالیت بازیگری خودرا از سال 1375 با بازی در تئاتر آغاز نمود ودر سال 79 با سریال غزیبانه وارد تلویزیون شد. شهرت او در تلویزیون با حضور در سریال میوه ممنوعه بـه کارگردانی حسن فتحی در تلویزیون اتفاق افتاد.

 


 

بیوگرافی الهه حصاری

الهه حصاری بازیگر زن جوان متولد 18 مرداد ماه 1369 در تهران می باشد. الهه حصاری لیسانس زبان انگلیسى و فوق دیپلم تریبت بدنى می باشد وی،در دوره دبیرستان در گروه‌هاي تئاتر دبیرستان شرکت داشته و دوره کلاسهای بازیگری مؤسسه فرهنگی هنری چهره‌هاي ماندگار رابا کسب رتبه ممتاز پشت سر گذاشته اسـت. اولین حضور وی در سینما سال 86 در فیلم نطفه شوم بود.

 


 

بیوگرافی مهدی زمین پرداز بازیگر سریال زخم کاری

مهدی زمین پرداز هنرپیشه مطرح و موفق تئاتر، سینما و تلویزیون ایرانی متولد ۲۳ شهریورماه سال ۱۳۶۰ کـه الان وی ۳۹ سال سن دارد ودر شهر تهران چشم بـه جهان گشوده اسـت. هم چنین ایشان فارغ التحصیل مدرک فوق لیسانس رشته کارگردانی از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر می‌باشد. او فعالیت خودرا از سال ۱۳۷۳ در سن ۱۳ سالگی با اجرا برای کودکان و مدارس شروع کرد.

 


 

بیوگرافی عباس جمشیدی فر

عباس جمشیدی فر بازیگر سینما و تلویزیون و تئاتر و متولد سال 1359 در تهران می‌باشد. جمشیدی فر متاهل اسـت و نام همسر او فریبا امینیان اسـت. عباس جمشیدی فر دیپلم کامپیوتر دارد ودر کلاس هاي بازیگری شرکت کرده اسـت و وارد این عرصه شده اسـت. او از کودکی بـه بازیگری علاقه داشته اسـت. وی از کودکی سنتور می نواخته و یکی نوازندگان ماهر سنتور می باشد کـه هنوز نیز فعالیت می کند.

 


 

بیوگرافی مه لقا باقری

مه‌لقا باقری متولد 24 خرداد 1360 در تهران، بازیگر سینما، تلویزیون و کارگردان تئاتر اهل ایران اسـت. وی فارغ التحصیل رشته کارشناسی کارگردانی تئاتر از دانشگاه سوره «۱۳۸۲–۱۳۷۸» و فوق لیسانس کارگردانی تئاتر از دانشگاه تربیت مدرس ۱۳۸۵ هم چنین بیش از ۱۲ سال بـه صورت حرفه‌اي در حوزه کارگردانی و بازیگری تئاتر فعالیت دارد. او همسر جواد عزتی می باشد.

 


 

بیوگرافی سعید چنگیزیان بازیگر سریال زخم کاری

سعید چنگیزیان «زاده ۱۳۵۶ در سمنان» بازیگر اهل ایران اسـت. سعید چنگیزیان فارغ التحصیل رشته کارگردانی از دانشگاه سینما و تئاتر اسـت. چنگیزیان فعالیتش در سینما را از فیلم خدانگهدار رفیق «اپیزود اول» بـه کارگردانی بهزاد بهزادپور اغاز کرد. سعید چنگیزیان و الهام کردا باهم دانشگاهی بودند سال 79 باهم بـه نامزد کردند ودر نهایت سال 81 بـه ازدواج ختم شد.

 


 

بیوگرافی کاظم هژیرآزاد

کاظم هژیرآزاد متولد 1 فروردین 1329 در تهران بازیگر سینما ، تئاتر و تلویزیون ایرانی اسـت. تا سال دوم هنرستان صنعتی تحصیل کرده اسـت تا این کـه وارد عرصه تئاتر شد. او دانش آموخته لیسانس بازیگری از هنرکده آناهیتا اسـت. او بعد انقلاب درسال 1364 با سریال هوای تازه بـه بازیگری بازگشت و از سال 1367 در 38 سالگی با فیلم تحفه ها بـه کارگردانی ابراهیم وحیدزاده بازی کرد.

 


 

لیست عوامل سریال زخم کاری

کارگردان: محمدحسین مهدویان

تهیه‌کننده: محمدرضا تخت کشیان

نویسنده: محمدحسین مهدویان

فیلم‌ نامه‌ نویس: محمود حسینی زاد

مدیر فیلم برداری: هادی بهروز

آهنگساز: حبیب خزایی فر

 


این بازیگر درباره حضورش در سریال محمدحسین مهدویان که این روزها از شبکه نمایش خانگی پخش می شود، به ای بی سی مگ گفت: فکر می‌کنم یکی از دلایلی که کاراکتر میثم در اوایل داستان حضور پررنگی نداشت، این بود که در نمایشنامه مکبث، چنین شخصیت‌هایی حضور ندارند. در نتیجه شکل‌گیری و تاثیرگذاری به زمان نیاز داشت. آقای عزتی همیشه می گفت این نقدها به بازی من طبیعی است. چون مخاطب با چهره افرادی آشناست که ۲۰ سال است آنها را دیده و حالا وقتی دو چهره جدید می‌بیند، پذیرش آنها توسط جامعه، مقداری زمان می‌برد.

بازیگر نقش میثم درباره کاراکتری که بازی کرده است،اظهار کرد:به خاطر نوع قصه و شرایطی که شخصیت میثم دارد درطول زمان پخش،واکنش‌های متفاوتی ایجاد می‌کند که من سعی کردم این واکنش‌ها را با راهنمایی‌های آقای مهدویان و آقای عزتی به بهترین شکل درک کنم. میثم به آرامی کاراکترش شکل می‌گیرد و بزرگ می‌شود و آن شک و تردیدی که از خانواده و اطرافیانش دارد کمک می‌کند تا با یک چهره متفاوت روبه‌رو شویم.

امینی تبار درباره ی نحوه آشنایی‌اش با محمدحسین مهدویان (کارگردان زخم کاری) گفت: آقای مهدویان را تا روزی که به دفتر ایشان رفتم، ندیده بودم، اما هر کدام از آثار آقای مهدویان را چهار یا پنج‌بار دیده بودم. زمانی‌که آقای کیومرث مرادی از من ویدیو می‌گرفتند، اصلا نمی‌دانستم قرار است آقای مهدویان آن را ببینند. وقتی به دفتر ایشان رفتم و پروژه «زخم کاری» را دیدم، قلبم ایستاد و اصلا فکر نمی‌کردم برای این سریال انتخاب شده باشم. من در جهان تصویر دنبال نقشی می‌گشتم که حتی ۱۰ دقیقه باشد، اما خدا به من نقش میثم را داد که بابت آن خدا را شاکرم.

وی ادامه داد: من این شانس را داشتم که با کارگردانی کار کنم که یک راهنمای خوب است و به من برای رسیدن به نقش میثم کمک‌های بسیاری کرد. یکی از ویژگی‌های آقای مهدویان این است به خوبی نقش را برای بازیگر توضیح و تصویرسازی می‌کند. محمدحسین مهدویان؛ مَشتی است. به نظر من این بهترین واژه‌ای است که در تعریف او می‌توان به کار برد.

این بازیگر ادامه داد: همچنین همبازی شدن با آقای عزتی و خانم آزادی‌ور بسیار به من کمک کرد تا ابعاد بهتری از شخصیت را درک کنم. آنها بسیار سخاوتمندانه برای بهتر شدن سریال و یکدست شدن اثر به من که تازه این فضا را تجربه می‌کردم، کمک کردند و هر آنچه امروز شاهد آن هستیم حاصل یک تجربه جمعی و دلچسب است.

امینی‌تبار افزود: بازی کردن با این گروه بازیگران جزو آرزوهای من بود و همکاری با هر کدام از بزرگوارانی که امروز شانس بازی با آنها را داشتم، یک اتفاق بزرگ برای زندگی حرفه‌ای من محسوب می‌شود.

این بازیگر  در ادامه گفت: من در حوزه تئاتر فعالیت می کنم و متن مکبث را قبلا خوانده بودم اما به خاطر آنکه بتوانیم بازی شاداب‌تری داشته باشیم، به صلاحدید آقای مهدویان فیلمنامه را قسمت به قسمت خواندیم و همین باعث می‌شد برخورد با اتفاقات داخل قصه با هیجان بیشتری شکل بگیرد. چون ما در فضای کار تازه‌کار بودیم دانستن انتهای قصه روی بازی ما در ابتدای داستان تاثیر می‌گذاشت. مثلا سکانس زندان را در اوایل فیلمبرداری سریال گرفتیم و جالب اینکه بازیگر مقابل من آقای کیومرث مرادی، استاد من است و چالش شاگرد و استادی داشتیم. برای همین این سکانس از جمله سکانس‌های خوبی است که خاطره دلنشینی برایم ساخت.

بازیگر نقش میثم در «زخم کاری» با بیان خاطره‌ای از سوارکاری در این سریال اظهار کرد: بعد از انتخابم برای سریال «زخم کاری»، به من گفتند که شما و خانم سارا حاتمی باید سوارکاری را یاد بگیرید و برای همین چندین جلسه تمرین سوارکاری رفتم. اسب‌هایی که ما با آنها تمرین کرده بودیم، اسب‌های اصیلی نبودند. اسب اصیلی که خیلی سواری داده،  نیاز دارد که سفت و سخت با آن برخورد کنید. اما من این را نمی دانستم و زمانی‌که با این اسب‌ها همان برخورد اسب‌های تمرینی را داشتیم، رم می‌کردند و ما را به در و دیوار می‌کوبیدند. همه تصور می‌کنند که من سوارکار ماهری هستم در حالی که این اسب‌ها من را به شدت به زمین کوبیدند و روز اول سوارکاری به شدت آسیب دیدم اما روز دوم توانستم سوارکاری کنم.

او با اشاره به انتقادهای مردم گفت: واکنش مردم نسبت به بازی و حضور من، فرآیندی سینوسی دارد. برخی به شدت انتقاد می‌کنند و عده‌ای هم تشویق که باز هم این مسیر را ادامه دهم. بازی در یک پلتفرم برای من یک تجربه متفاوت بود چون باعث می‌شود به خاطر حساسیت‌های مخاطبان همواره یک اثر کاملا با کیفیت ببینند و به مخاطب احترام گذاشته شود.

امینی تبار درباره سانسورهای این سریال هم اظهار کرد: سانسور در «زخم کاری» به همه بازیگران ضربه زد. بسیاری از سکانس‌های من با سارا حاتمی با ممیزی روبه‌رو شد؛ در حالی که اگر اجازه پخش پیدا می‌کرد، می‌توانست به قوام شخصیت‌ها کمک کند.

مرتضی امینی‌تبار افزود: بعد از «زخم کاری» پیشنهادهایی داشته‌ام اما مشغول نوشتن و بازی در یک فیلم کوتاه هستم و در یک نمایش هم بازی کرده‌ام. امیدوارم باز هم بتوانم با آقای مهدویان در کارهای بعدی‌شان همکاری کنم.

این بازیگر تازه‌کار، درباره آغاز فعالیت‌هایش در عرصه هنر گفت: شاید ندانید که من اصلیتی افغانستانی دارم اما خودم در ایران و در شهر قم به دنیا آمدم. پدر و مادرم از اقوام تاجیک افغانستان هستند و ۲۵ سال پیش ساکن ایران شدند. ۱۵ ساله که بودم به عنوان مجری در یک شبکه انگلیسی زبان مشغول شدم و بعد از آن، بازیگری تئاتر را در قم شروع کردم. تقریبا هر کجا که کار کردم، همه می‌دانستند من افغان هستم و مشکل چندانی هم پیش نمی‌آمد. بیشتر واکنش‌ها به این موضوع، تعجب بود. چون معمولا تا خودم نمی‌گفتم کسی به این قضیه پی نمی‌برد. خوشبختانه در هنر کسی با این تبعیض نگاه نمی‌کند و من هم هیچوقت بین هنرمندان، خصوصا همکاران تئاتر احساس غربت نکردم. تا چشم باز کردم ایران و ایرانی دیدم. اینجا کشورم است.

امینی‌تبار ادامه داد: در طول ۲۲ سال زندگی، همه نوع رفتاری را تجربه کردم. اما کم‌کم یکسان و همسوتر می‌شویم. این روزها بیشتر داریم یکدیگر را می‌فهمیم.

بازیگر سریال «زخم کاری» در پایان با اشاره به اتفاقات امروز افغانستان و اوضاعی که طالبان به‌وجود آورده است، گفت: از کودکی قصه‌های تلخی راجع به طالبان شنیده‌ام اما امیدوارم همه چیز درست شود. مشکل اینجاست که به خبرهای ناگوار عادت می‌کنیم. تا الان، سه بار و برای مدت کوتاهی به افغانستان سفر کرده‌ام. جهان می‌داند که افغانستان چه کشور غنی، زیبا و عجیبی است. مردمان سختکوش و صبوری دارد. مردمی که استحقاق ظلم را ندارند.

۲۳۲۳


در تیزر قسمت هفتم زخم کاری که در حساب رسمی این سریال در اینستاگرام منتشر شده کیمیا منشی شرکت برای مالک  عطر خریده است.

وقت صبح– در ویدئوی زیر بخشی از قسمت هفتم سریال زخم کاری را می بینید که در آن الهه حصاری که نقش کیمیا را دارد برای مالک که متاهل است عطر خریده است.

 

شخصیت مالک در فیلم با بازی جواد عزتی علاوه بر اینکه زن دارد در قسمت ششم با هانیه توسلی هم رابطه داشت که همین موضوع موجب ممیزی بخش آخر قسمت قبل شد.

گفتنی است پخش قسمت جدید از سریال «زخم کاری» از امشب از سوی ساترا بلامانع تشخیص داده شده است.

پلتفرم پخش کننده هم اعلام کرد، قسمت هفتم سریال «زخم کاری» روز سه شنبه منتشر می‌شود.

اطلاعیه ساترا در مورد زخم کاری

صفحه رسمی سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا) در توییتر اعلام کرد، «با توجه به اعمال اصلاحات قسمت هفتم سریال «زخم کاری» توسط پلتفرم، پخش آن از امشب دوشنبه ـ ۲۸ تیر ماه ـ بلامانع است.»

در پی این خبر، روابط عمومی سریال هم اعلام کرد، «پس از رفع مشکل پیش آمده که منجر به تاخیر در عدم پخش این سریال شد، سرانجام با تعامل و گفتگوی دو طرف قسمت جدید این سریال با پنج روز تاخیر قرار است روز سه شنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۰ از فیلیمو منتشر شود.

تیم سازنده سریال ضمن تشکر از سعه صدر مخاطبان و همراهی رسانه‌های دیداری و شنیداری امیدوار است با مساعدت و همراهی ساترا پخش این سریال در زمان مقرر تداوم داشته باشد.»

قسمت جدید سریال «زخم کاری» در روز جمعه ـ ۲۵ تیر ماه ـ پخش نشد. محمدحسین مهدویان، کارگردان سریال، اعتراض به سانسورهای اعلام شده از سوی سازمان زیرمجموعه صداوسیما ـ ساترا ـ را علت این تصمیم عنوان کرده بود. ا

و گفته بود، «از ۱۲ مورد سانسور قسمت هفتم سریال زخم کاری که قسمت مهم و جذابی هم هست، ۱۰ موردش را انجام دادیم و در دو مورد دیگر به‌خاطر جلوگیری از آسیب جدی به داستان، تصمیم به تعدیل صحنه‌ها گرفتیم. با این حال ساز و کار سانسور ساترا دو موردی که تعدیل شد را نپذیرفت و بدون دلیلی قانع کننده اصرار به حذف کاملشان دارد.»

 

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا