آشپزی

بررسی و مقایسه ی 6 مورد از پرطرفدارترین پنیرهای صبحانه

پنیر یکی از محبوب ترین آیتم ها در سفره ی صبحانه است که هم بزرگسالان و هم کودکان به آن علاقه دارند. ترکیب نان تازه و گرم با یک پنیر خوشمزه و کمی گردو، خرما یا سبزی می تواند یک صبحانه یا میان وعده ی بسیار لذیذ باشد. در این مطلب از سری مطالب آموزش آشپزی تصویری ای بی سی مگ قصد داریم 6 مورد از پرطرفدارترین پنیرهای صبحانه موجود در بازار را به شما معرفی کنیم.

پنیر پنج ستاره آمل کلاسیک کاله- 350 گرم

پنیر فتا دوشه هراز - 400 گرم

49,800

37,590

تومان

1. پنیر لبنه دوشه هراز

اولین پنیری که بررسی می کنیم، پنیر لبنه دوشه هراز است. لبنه نوعی از پنیری است که از ماست و یا کفیر چکیده درست می شود و نوعی ماست غلیظ شده است. طعم آن ترش است و برای دیپ ها و پیش غذاهای خاورمیانه ای می توان از این پنیر استفاده کرد. گزینه ی خوبی برای تنوع صبحانه است اگر از شوری پنیر خسته شده اید. واژه ی دوشه هم از دوشیدن می آید. این پنیر چربی کمی دارد ولی در عین حال بافت آن نرم است و راحت روی نان کشیده می شود.

2. پنیر شیرازی رامک

پنیر بعدی پنیر شیرازی رامک است که به خاطر علاقه ی مردم جنوب کشور به پنیرهای نرم، توسط شرکت رامک تولید شده است. بافت ژلاتینی و قالبی دارد. این پنیر در واقع یک شیر تغلیظ شده، کم نمک و با پروتئین بالا است. طعم شیر عمیقی دارد و راحت روی نان کشیده نمی شود و حتما باید با نان های سنتی میل شود. بخاطر قالبی بودن و پروتئین بالای آن برای سالاد هم می تواند گزینه ی خوبی باشد.

3. پنیر پنج ستاره کلاسیک آمل

پنیر بعدی پنیر پنج ستاره کلاسیک آمل است. یک درپوش پلاستیکی دارد. بافت کرمی و تقریبا سنگینی دارد و طعم آن شور است. این پنیر در دسته پنیرهای پروسس قرار می گیرد. یعنی چند پنیر ترکیب شده است تا این پنیر به وجود بیاید. این ترکیب شامل پنیر فتا، پنیر سفید و مقداری کره است. این پنیر چربی بالایی دارد و راحت روی نان کشیده می شود و به شکل قالبی هم می توان سرو کرد.

4. پنیر لاکتیکی هراز 

پنیر لاکتیکی هراز درب پلاستیکی دارد و مناسب برای نگهداری در یخچال است. پوشش آلومینیومی آن به راحتی جدا می شود. بافت قالبی و کمی لاستیکی و منعطف دارد. لاکتیکی به معنای ساخته شدن پنیر از اسید لاکتیک است. باکتری اسید لاکتیک باکتری های مثبتی هستند که می توانند در سیستم گوارش بقا پیدا کنند و اثرات مثبت برای سلامت داشته باشند. حتما باید با نان های سنتی سرو شود چون قابلیت کشیدن روی اسلایس های نان را ندارد. طعم شوری دارد. پروتئین بالا و چربی پایین دارد. بخاطر حالت قالبی آن می توان برای تاپینگ انواع سالادها از آن استفاده کرد.

5. پنیر لبنه آنا کاله

پنیر بعدی پنیر لبنه آنا کاله است که درپوش پلاستیکی ندارد و راحت باز می شود. بافت نرم و سبک و کرمی دارد و راحت روی نان تست کشیده می شود. این پنیر با اینکه لبنه است ولی ترشی کمی نسبت به پنیر لبنه هراز دارد و شوری ملایم و متناسبی دارد. این پنیر 20 درصد چربی دارد ولی بعد میل کردن آن سنگینی حس نمی کنید. برای پیش غذا و صبحانه می تواند گزینه ی خوبی باشد.

6. پنیر کوزه پگاه

آخرین پنیر، پنیر کوزه پگاه است که یک پنیر کردی است که بعد از درست شدن داخل کوزه ریخته شده و برای چند ماه زیر زمین دفن می شود. طعم شور و بافت پودری دارد و بسیار مناسب تاپینگ نیمرو و املت ها است. طعم و بوی قوی و تندی دارد. اگر خیلی به طعم لبنیات حساس باشید، پنیر کوزه انتخاب مناسبی برای شما نیست. این پنیر سنتی و اصیل و تخمیری با چربی بالا است.

  • پنیر لبنه آنا کالا از نظر بافت و طعم و میزان شوری خیلی متناسب است.
  • پنیر کوزه ای پگاه به خاطر خرد بودن به راحتی برای تاپینگ قابل استفاده است.
  • پنیر لاکتیکی هراز به خاطر خواص و قابلیت خرد شدن راحت، می توان گزینه ی خوبی باشد.
  • پنیر لبنه دوشه هراز بخاطر بافت و طعم ترشی آن تنوع خوبی برای شما است.
  • پنیر شیرازی رامک بخاطر بافت قابل برش آن و پروتئین بالا گزینه ی خوبی برای سالادها است.
  • پنیر پنج ستاره کلاسیک آمل بافت نرمی دارد و خوش خوراک است ولی چربی بالایی دارد.

 

ای بی سی مگ تَلِنت بستری برای کشف و پرورش، کسب درآمد و مشهور شدن استعدادهای تولید محتوای ویدیویی است. بستری برای افرادی که توانایی ساختن انواع ویدیو را برای دیجی کالا در «استاندارد حرفه ای محتوا و تصویر» دارند. افراد حاضر در پروژه ی تَلِنت، با ساختن ویدیو برای دیجی کالا، به طور مستقیم از دیجی کالا کسب درآمد می کنند.

دیجی کالا به سادگی امکان دسترسی به کالا را برای افرادی که توانایی ویدیوسازی حرفه ای دارند، فراهم می کند. اگر فکر می کنید استعداد، توانایی، امکانات، انگیزه و اشتیاق ویدیوسازی دارید، به ای بی سی مگ تَلِنت بپیوندید.

برای کسب اطلاعات بیشتر روی دکمه ی زیر کلیک کنید.

درباره ی ای بی سی مگ تَلِنت

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا