هنر و سینما

انیمیشن رایا و آخرین اژدها؛ فیلمی زیبا، تکان‌دهنده و پرماجرا از دیزنی


استودیو دیزنی در ساخت فیلم های رایا و آخرین اژدها کمی دیر کرد ، اما موفق شد یک انیمیشن نزدیک و امیدوار کننده بسازد.

بیش از چهار سال از اکران جدیدترین فیلم استودیوی دیزنی به نام Moana (Moana 2016) می گذرد ، اما استودیو پس از دو قسمت از Frozen (Frozen II 2019) و Ralph Breaks the Internet 2018 با هم به رایا و آخرین اژدها می پردازد. یک فیلم جدید و غنی با تم کامل است ، بازگشته است.

در رایا و آخرین اژدها ، نویسندگان فیلم اعزام از جاهای دیگر و آدل لیم (آسیایی های ثروتمند دیوانه) با کارگردانان دن هال (قهرمان بزرگ 6) و کارلوس لوپز استرادا (نقطه کور) دنیای فرمان را معرفی می کند ، که در آن اژدها انسان است و تا زمانی که نیروی شیطانی موسوم به دروون حمله نکند ، زندگی می کند.

رایا و آخرین اژدها

با شروع فیلم ، فرمانده به دو شخصیت متفاوت تقسیم می شود و همه اژدها ناپدید می شوند و راه را برای گرد هم آمدن قهرمانان باز می کند. مدتی طول کشید تا دیزنی شروع به تولید رایا و جدیدترین کارتون اژدها کرد ، اما آنها سرانجام موفق به ساخت یک فیلم نزدیک و امیدوار کننده شدند.

داستان فیلم رایا (تهیه کننده کلی مری ترنر) در تلاش برای یافتن آخرین اژدها ، اژدهای آبی به نام سیسو (نجات یافته توسط اوکوافینا) و پدرش رئیس بنجا (نجات دانیل دای کیم) است. نجات از دست اژدها. در این سفر ، رایا به سرزمین های مختلف تحت کنترل جناح های مختلف سفر می کند ، جایی که متوجه می شود جنگ بین شیاطین و انسانها همه چیز را خراب کرده است. او همچنین با گروهی از بازماندگان که در جنگ خانواده های خود را از دست داده اند ، مانند یانگ بون ، بیبی نویی و جنگجوی تانگ ملاقات کرد. رایا به همراه دوستان جدیدش و توک توک ، حشره مورد علاقه اش ، باید با ناماری (که توسط جاما چان ذکر شده است) روبرو شوند ، شخصی که در گذشته کلید نجات کومندرا بود.

از آنجا که رایا و آخرین اژدها دنیای آزاد برای توضیح برای بینندگان دارند ، بیشتر قسمت اول فیلم مجموعه ای است ، مانند داستان Commandra و نقش موضوع اعتماد در قسمت دوم و سوم. در فیلم.

رایا و آخرین اژدها

در حالی که این موقعیت ها به هر نحوی اعمال می شوند تا هیچ چیز در پایان فیلم زیاد احساس نشود ، قبل از شروع فیلم یک شعار کوچک وجود دارد که می گوید داستان رایا و آخرین اژدها یک داستان سرمایه گذاری است. .آسان است. علاوه بر این ، فیلم با صحنه های اکشن بسیار خوب و مبارزات واقعی همراه است و به دلیل انیمیشن فیلم ، تماشای آن لذت بخش تر شد. اساساً ، رایا و آخرین اژدها جهانی شدن را در ابتدای داستان نشان می دهد و با همه چیزهایی که فیلم در ابتدا وعده داده بود به پایان می رسد.

صدای مری ترن ، نه شخصیت اصلی ، مسئول فیلم است و او این کار را به خوبی انجام می دهد. او همچنین با سیسو ، که شبیه رابطه بین علاءالدین و جن است ، به خوبی کار می کند ، اگرچه منابع فعلی چندان مشخص نیست. در نتیجه ، جالب ترین قسمت فیلم وضعیت بین رایا و سیسو نیست ، بلکه صحنه بین رایا و ناماری است که در آن چیزی سخت شده است.

صدای ترن و چان به شخصیت و رابطه آنها عمق می بخشد و این فقدان به شدت در رابطه رایا و سیسو احساس می شود. بقیه شخصیت ها که بیشتر توسط بازیگران آمریکایی-آسیایی تهیه شده بودند ، به خوبی بازی کردند و توانستند دنیای Commandra را زنده کنند ، به ویژه کیم به عنوان پدر رایا و ساندرا به عنوان مادر ویرانا ناماری.. اما این فیلم متعلق به مری ترن و صدای اوست و او نقش رایا را دوست دارد.

رایا و آخرین اژدها

رایا و آخرین اژدها احتمالاً اولین فیلم های دیزنی پس از موآنا هستند ، زیرا تحقیقات عمیق دیزنی در موضوعات پیچیده را دنبال می کنند و به تعاملات انسانی می پردازند. اگرچه موآنا دختری امیدوار و نترس است ، رایا مطمئن است که هیچ اعتمادی ندارد و نه تنها از دشمن ، بلکه از خیانت انسان نیز عذاب می کشد.

سفر او این است که قدرتی را پیدا کند که اولین قدم را برای اعتماد مجدد به دیگران بردارد ، و اگرچه ممکن است علیه دنیای یک اسطوره پر از اژدها باشد ، اما مبارزه ای است که بسیاری از مردم در زندگی خود داشته اند. مشابه برخورد با اندوه در نیمه دوم فیلم منجمد و نحوه کنترل دوستی در رالف خرابکار ، رایا و آخرین اژدها راهی برای اطمینان بینندگان خود و نحوه اعتماد دوباره آنها به خیانتکار پس از خیانت فراهم می کند. این یک درس عالی برای همه سنین است و باعث می شود رایا و اژدها سرانجام یکی از بهترین کارتون های دیزنی در سال های اخیر باشد.

طرفداران دیزنی در هر سنی باید رایا و آخرین اژدها را ببینند. رایا و آخرین اژدها پس از تاخیر در سال 2020 به دلیل شیوع ویروس کرونا ، از طریق DisneyPlus و سینماهای محدود در حال نمایش هستند. از آنجا که رایا و آخرین اژدها فیلم های جدید ، اصلی و سرگرم کننده ای هستند ، می تواند گرانتر باشد. این فیلم مطمئناً برای بینندگان در هر رده سنی مورد علاقه خانواده خواهد بود ، اما کسانی که از کارتون های دیزنی در سال گذشته لذت برده اند ، چیزهای زیادی برای لذت بردن در آن خواهند یافت. رایا و آخرین اژدها با تمام انیمیشن های با کیفیت بالا ، اکشن جالب و داستانهای جالب اعتماد ، همه اشکال از شاهکارهای کلاسیک و مدرن دیزنی.

منبع: Screenrant

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا