لوازم خانگی

چرا سامسونگ بزرگ‌ترین کارخانه‌ی OLED جهان را می‌سازد


به گزارش etnews، سامسونگ بزرگترین کارخانه را انتخاب کنید OLED پسر دنیا. گفته می شود که مجموعه جدید A5 نام خواهد داشت و شامل دو ساختمان در منطقه Chungcheong در جنوب کره جنوبی می شود. به گفته The Investor، انتظار می رود کارخانه جدید 180000 تا 270000 پنل OLED نسل ششم در ماه تولید کند. این افزایش 30 درصدی بیشتر یا کمتر از کارخانه A3 است که در حال حاضر بزرگترین کارخانه OLED در کره جنوبی است.

وب سایت سرمایه گذار اعلام کرد که این اطلاعات توسط منبعی که نخواست نامش فاش شود، اعلام شده است. همچنین گفته می‌شود که هزینه ساخت تنها، طبق گفته سامسونگ، امیدواریم در سال 2019 شروع به کار کند. اگرچه این موارد در حال حاضر رایج هستند، به هیچ وجه بعید نیست که سامسونگ به دنبال راه‌هایی برای افزایش تولید پنل OLED باشد. سال گذشته گزارش های زیادی مبنی بر سرمایه گذاری 6.8 میلیارد دلاری سامسونگ در نمایشگرهای AMOLED منتشر شد. کارخانه جدید قطعا به سامسونگ کمک خواهد کرد تا نمایشگرهای بیشتری تولید کند. اما برای چه هدفی؟ در اینجا برخی از احتمالات وجود دارد.

?

جلوتر بمان

سامسونگ در حال حاضر بزرگترین تولید کننده صفحه نمایش های کوچک (9 اینچ یا کمتر) است و بخش نمایشگر این شرکت یکی از سودآورترین آن است. اما این شرکت با رقابت شرکت های ژاپنی، ال جی و دیگران مواجه است. همچنین نباید از شرکت های چینی در حال رشد مانند شیائومی، هواوی، اوپو و ویوو غافل شد که می توانند برای سامسونگ مشکل ساز شوند.

گزارشی در مورد همکاری سامسونگ و اپل منجر به اتحاد شرکت های چینی برای ساخت صفحه نمایش های OLED برای رقابت با سامسونگ شده است. بر اساس گزارش ها، انتظار می رود سامسونگ 100 میلیون صفحه نمایش را طی سه سال به اپل تحویل دهد که چشم انداز بدی برای سامسونگ نیست. اما بازار تلفن همراه چین در حال رشد است و سامسونگ ممکن است عقب بماند.

در حالی که سرمایه گذاری سامسونگ در ارائه زیرساخت های صفحه نمایش بهتر در حال حاضر هزینه زیادی را برای این شرکت تحمیل می کند، این امکان را برای آن فراهم می کند تا حتی قبل از ظهور یک رقیب چینی تسلط خود را در بازار تثبیت کند. بنابراین، شرکت های کوچک قادر به رقابت با بزرگترین سازنده OLED در جهان نخواهند بود.

?

رشد بازار

اگرچه مانیتورهای LCD همچنان محبوب ترین هستند تلفن های هوشمند اما صفحه نمایش های OLED نیز در حال رشد هستند و انتظار می رود که به این روند رو به رشد ادامه دهند. در همین حال، صفحه نمایش خمیده به یک روند در بازار فعلی گوشی های هوشمند تبدیل شده است و تحلیلگران پیش بینی می کنند که تا چند سال آینده نیز به همین شکل باقی بماند. پنل های OLED بهترین نوع صفحه نمایش خمیده هستند.

چرا سامسونگ در حال ساخت بزرگترین کارخانه OLED در جهان است؟

همچنین به خاطر داشته باشید که قیمت صفحه نمایش OLED در حال کاهش است و مطمئناً می توان صفحه نمایش LCD را در تلفن های هوشمند و سایر گجت ها جایگزین کرد. ساعت های هوشمند، لوازم خانگی، تلویزیون ها، هدفون واقعیت مجازی و… باش. اگر واقع بینانه به آن نگاه کنیم، هیچ چیز نمی تواند سلطه صفحه نمایش های کوچک OLED را در پنج سال آینده یا بیشتر متوقف کند. علاوه بر این، حتی اگر فناوری پیشرفته (مانند microLED) غالب شود، بسیاری از شرکت ها نمی توانند آنها را در مقیاسی که سامسونگ پنل های OLED تولید می کند، تولید کنند. به عبارت دیگر، آنها نمی توانند فناوری جدید را با قیمت رقابتی به بازار عرضه کنند.

?

صفحه نمایش های بزرگتر

زمینه دیگری که سامسونگ احتمالاً در کارخانه جدید خود سرمایه گذاری خواهد کرد، تولید صفحه نمایش های بزرگتر است. به نظر نمی رسد کارخانه فعلی این شرکت برای تولید انبوه پانل های بزرگتر برای صفحه نمایش های خمیده مناسب باشد. همانطور که قبلا در این مقاله توضیح دادیم، این پیشنهادات روز به روز محبوب تر می شوند. گفته می شود که اپل در آیفون آینده از صفحه نمایش خمیده استفاده خواهد کرد.

گفته می شود که بخش نمایشگر سامسونگ ماه آینده میزبان جلسه ای خواهد بود تا تصمیم نهایی در مورد ساخت کارخانه جدید گرفته شود. با این حال، به گفته The Investor، هنوز چیزی نهایی نشده است. منتظر اخبار آینده ما در این زمینه باشید.

?

منبع: Android Authority

telegram_ad2_1

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا