لوازم خانگی

ارزش بزرگ‌ترین کمپانی‌های صنعت بازی چقدر است؟


مایکروسافت Bethesda و Activision بلیزارد را خریداری کرد و پس از آن سونی قرار گرفت این موضوع همه را شوکه کرد و بسیاری از کاربران ناآگاه متعجب شدند که شرکت هایی مانند نینتندو، کپکام، اسکوئر انیکس و سایر شرکت های بازی چقدر هزینه دارند. با این حال به نظر می رسد در آینده دوباره شاهد این خریدهای بزرگ باشیم.

صحبت در مورد ثروت شرکت سخت است. ارقام سالانه اغلب مهم‌ترین و با ارزش‌ترین معیار در این نوع مدیریت هستند، اما در واقعیت کاملاً قابل اعتماد نیستند و تصویر دقیقی از ارزش یک شرکت برای خرید ارائه نمی‌دهند. در این مقاله بر ارزش بازار یک شرکت تمرکز کنید تا درک بهتری از ارزش فعلی آنها به شما ارائه دهد. ارزش بازار مجموع ارزش وجوه عمومی است و معمولاً با ضرب ارزش شرکت در تعداد سهام آن محاسبه می شود. در حالی که پارامترهای موجود در این فرمول تضمین می‌کنند که ارزش بازار یک شرکت دائماً در حال تغییر است، ارزش یک شرکت هنوز یکی از بهترین راه‌ها برای به دست آوردن یک تصویر امروزی است.

به عنوان مثال، بلیزارد اکتیویژن حدود 64 میلیارد دلار تخمین زده می شود که مایکروسافت آن را به قیمت 68 میلیارد دلار خریداری کرد. با این حال، توجه به این نکته مهم است که ارزش بازار یک شرکت، ارزش پول آن نیست و میزان پولی که دارد را نشان نمی‌دهد. با همه اینها، در اینجا نگاهی به ارزش بازار برخی از بزرگترین شرکت ها در صنعت بازی های ویدیویی امروزی داریم.

سگا

. سگا: 3.6 میلیارد دلار

اگرچه سگا دیگر یکی از محبوب‌ترین سازندگان کنسول و بازی در این صنعت نیست، اما این شرکت در سال‌های اخیر به لطف رویدادهای موفق و بازی‌های سرگرم‌کننده مانند Lost Judgment و چهارمین قسمت از مجموعه خیابان های خشم، نمایش بسیار خوبی بود. لازم به ذکر است که مربوط به خرید می باشد این شرکت در سال های اخیر جنجال های زیادی داشته است اما هنوز خبری از فروش آن نیست.

سی دی پروژه قرمز

13. CD Project Red: 4.9 میلیارد دلار

در مورد انتشار مخاطره آمیز Cyberpunk 2077، ارزش قیمت استودیو Cudi Pratt را دارد. متأسفانه، این شرکت در طول سال ها بازی های موفق زیادی تولید کرده است که هنوز هم بسیار ارزشمند هستند. اما گفته می شود ارزش این استودیو با بهبود Cyberpunk 2077 و معرفی پروژه های جدید افزایش می یابد که امیدواریم مانند بازی مذکور دچار مشکلات مختلفی نشوند.

ام

. Capcom: 4.9 میلیارد دلار

صحبت های زیادی در مورد اینکه چگونه Capcom به زودی توسط یک شرکت بزرگ دیگر بازی های ویدیویی خریداری می شود، وجود دارد. فقط این شرکت ترکیبی زیبا از IP های قدیمی و کارهای مدرن دارد که مطمئناً برای هر خریدار جذاب است، اما مانند بسیاری از ناشران و سازندگان در این قیمت، انواع باورنکردنی وجود دارد که خرید این استودیوها را سخت می کند. .

اسکوئر انیکس

. Square Enix: 5.9 میلیارد دلار

اسکوئر انیکس ممکن است نسبت به برخی از رقبای اصلی خود پایین تر باشد، اما درآمد این شرکت در 10 سال گذشته به طور پیوسته رشد کرده است. این شرکت مطمئناً یکی از محبوب ترین انتخاب ها در تمام موارد خرید استودیوهای جدید توسط سونی و مایکروسافت است. با این حال، تا به امروز، هیچ گزارش معتبری در مورد علاقه مدیریت اسکوئر انیکس به فروش این شرکت منتشر نشده است. از طرفی در حال حاضر کسی خرید نمی کند.

ونامی

10. کونامی: 6 میلیارد دلار

در حالی که کونامی برای انتشار و توسعه بازی‌های جدید از مجموعه‌های محبوب و قدیمی تلاش کرده است، تلاش‌های بحث‌برانگیز این شرکت برای گسترش دامنه فعالیت خود در سال‌های اخیر و ورود به بازارهایی مانند گوشی‌های هوشمند، همانطور که باید باشد. خوب پیش نرفت اگرچه این شرکت در سال های اخیر خیلی خوب عمل نکرده است، همچنین بر روی دارایی های IP جذاب مانند Metal Gear و Silent Hill قرار دارد.

یوبی سافت

9. یوبی سافت: 7 میلیارد دلار

مانند الکترونیک آرتز، یوبی‌سافت یکی از آن شرکت‌هایی است که اغلب در مورد خرید ارزشمندی که ممکن است در آینده نزدیک اتفاق بیفتد صحبت می‌کند. در حالی که بعید به نظر می رسد که یک شرکت بزرگتر شرکت را از نظر ارزش، درآمد و وضعیت خریداری کند، خرید Activision Blizzard توسط مایکروسافت نشان می دهد که در صنعت بازی های ویدیویی امروز هر اتفاقی ممکن است رخ دهد.

گروه نامکو

8. Namco Band: 15 میلیارد دلار

موفقیت بین المللی Namco و مجموعه بازی های متنوع به این شرکت کمک کرده است تا به یکی از با ارزش ترین ناشران بازی در جهان امروز تبدیل شود. جالب اینجاست که بیشتر درآمد آن‌ها از بازی‌های ویدیویی از خرده‌فروشان برتر در سری‌های مختلف به دست می‌آید، نه چند بازی بزرگ که برای درآمد به آن‌ها متکی هستند. اعتبار برای خریدهای درون‌برنامه. شایان ذکر است که جدیدترین بازی این شرکت با نام Alden Ring به زودی منتشر خواهد شد.

شما کلیک کنید

7. بازدید از: 18 میلیارد دلار

خرید 12.7 میلیارد دلاری اخیر Take-Two از Zinga، که ارزش بازار آن حدود 10 میلیارد دلار است، ممکن است تحت معامله بزرگ Activision Blizzard باشد، اما ناشران سری محبوب مانند Grand Theft Auto و Red Dead Redemption هنوز یکی هستند. از بزرگترین و با ارزش ترین شرکت ها در صنعت بازی های ویدیویی. این شرکت همچنین به تازگی تولید ششمین نسخه از سری GTA را تایید کرده است.

هنرهای الکترونیک

6. الکترونیک آرتز: 38 میلیارد دلار

ارزش تخمینی Electronic Arts 38 میلیارد دلار در مقایسه با 64 میلیارد دلار گزارش شده توسط Activision Blizzard ممکن است شما را شگفت زده کند اگر کسی بتواند آن را بخرد. تا زمانیکه پاسخ به این سؤالات همیشه مثبت است. با این حال، باید در نظر داشته باشیم که تحقیقات مداوم در مورد موضوع اخلاقی در اکتیویژن بلیزارد قطعاً بر تصمیم مدیریت آن برای فروش آن تأثیر گذاشته است. الکترونیک آرتز با آی پی ارزشمندی مثل فیفا یکی از شرکت هایی است که واقعا مشتریان زیادی دارد.

روبلاکس

5. Roblex: 45 میلیارد دلار

اگر جوان هستید، ممکن است نام Roblox Corporation را نشنیده باشید. سازنده بازی Roblex که در چند سال اخیر یکی از موفق ترین شرکت های قمار در جهان است. در حالی که این شرکت مجبور به پاسخگویی به سوالات زیادی در مورد نحوه استفاده Roblex از تلاش‌های خلاقانه بازیکنان خود بوده است، رشد بازی نشانه‌هایی از کاهش را به خود دیده است.

نینتندو

4. نینتندو: 55 میلیارد دلار

اگرچه به نظر می رسد قیمت نینتندو کمتر از قیمت شرکت هایی مانند سونی و مایکروسافت است، اما مهم است که به خاطر داشته باشید که این یکی از آن شرکت هایی است که کاملاً روی کسب سود از طریق بازی ها و کنسول ها متمرکز شده است. از این منظر، ارزش این شرکت حتی بیشتر است. شایان ذکر است که طبق آخرین گزارش مالی این شرکت، نینتندو سوییچ 103 میلیون نسخه فروخته است.

ایستگاه بازی

3. سونی: 143 میلیارد دلار

مانند سایر شرکت ها که برخی از آنها بر روی توسعه بازی متمرکز هستند، تلاش برای درک ارزش واقعی پلی استیشن از شما می خواهد که قیمت بازار فعلی سونی را در نظر بگیرید. در حالی که تمرکز واضح سونی بر روی چیزهای دیگر، مانند لوازم خانگی، درآمد و ارزش آن نشان می دهد که پلی استیشن و بازی های ویدیویی بخش بزرگی از صنعت هستند. با توجه به خریدهای گسترده مایکروسافت، اهمیت این بخش ممکن است سونی را متقاعد کند که به دنبال خرید استودیوهای بیشتری باشد.

تحمل کردی

. Tencent: 555 میلیارد دلار

شرکت فناوری چینی Tencent در سال های اخیر سرمایه گذاری بیشتری در استودیوهای بازی های ویدیویی انجام داده است و اکنون آنها به عنوان یکی از قدرتمندترین شرکت های جهان شناخته می شوند. این شرکت تاکنون بیشتر به ساخت بازی های موبایلی علاقه داشته و در عرضه بازی هایی مانند PubJie و Call of Duty بر روی موبایل موفقیت های زیادی کسب کرده است، اما به لطف خرید Riot Games، Epic Games سرمایه گذاری قابل توجهی انجام داده است. برای گسترش افق های خود

مایکروسافت

1. مایکروسافت: 2.3 تریلیون دلار

شرکت مادر Xbox با ارزش بازار بیش از 2 تریلیون دلار به طور شگفت انگیزی در صدر این لیست قرار دارد. اکنون می توانید درک کنید که چگونه این شرکت شرکت هایی مانند Bethesda و Activision Blizzard را با قیمتی نجومی خریداری کرد. البته لازم به ذکر است که این اعداد را نباید بخش مهمی از بازی این شرکت دانست، زیرا همانطور که می دانید مایکروسافت در زمینه های دیگری نیز فعالیت می کند. با توجه به ارزش این شرکت، ممکن است در آینده شاهد خریدهای بیشتری باشیم.

نینتندو، ایکس باکس و پلی استیشن چقدر درآمد دارند؟

طبق گزارش دانیل احمد، تحلیلگر نیکو پارتنرز، برای کسانی که می‌خواهند از درآمد سه شرکت بزرگ در صنعت بازی‌های ویدیویی بدانند، در اینجا نگاهی به درآمد آنها از بازی‌ها در سال 2020 می‌اندازیم.

  • سونی: 22.67 میلیارد دلار
  • نینتندو: 15.79 میلیارد دلار
  • مایکروسافت: 13.83 میلیارد دلار

اگرچه این ارقام مربوط به گذشته است، اما برآوردها از ابتدای سال 2021 نشان می‌دهد که شکاف بین درآمدهای شرکت‌ها، اگرچه از رشد مالی برخوردار بوده‌اند، بدون تغییر باقی می‌ماند. مجموع درآمد ایکس باکس و اکتیویژن بلیزارد در سال 2020 حدود 21.9 میلیارد دلار تخمین زده شده است که هنوز کمتر از درآمد سونی در آن سال است.

منبع: Den of Geek

خانه بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و بررسی و پیش نمایش | ای بی سی مگمگ

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا