آشپزی

بررسی انواع ماست و ویژگی ها و فواید هرکدام

حتما برای شما هم پیش آمده که در یک فروشگاه بزرگ با قفسه ای مملو از محصولات لبنی مواجه شده باشید. در چنین شرایطی انتخاب ماست یا پنیر که اغلب از تنوع بالایی برخوردار هستند کار سختی است. در این ویدئو از سری ویدئوهای تلنت 6 مدل ماست مختلف موجود در بازار را بررسی و کاربرد هر کدام در آشپزی را به شما پیشنهاد می کنیم.

مطالب آموزش آشپزی تصویری ای بی سی مگ

1.ماست همزده سون کاله
ماست همزده به خاطر بافت خامه ای و غیرقالبی طرفداران زیادی دارد. میزان ترشی و نمک متعادلی دارد و برای درست کردن کیک های غیر رژیمی و انواع سوپ انتخاب مناسبی است. غلظت این نوع ماست متوسط است. چربی بالایی دارد که البته نوع کم چرب آن نیز موجود است و پروتئین متوسطی دارد.

ماست سون پر چرب کاله مقدار 900 گرم

2. ماست یونانی هراز
این ماست کم نمک و تقریبا ترش است که بافت کرمی، خامه ای و غلیظی دارد. اگر حساسیت لاکتوزی دارید این ماست انتخاب مناسبی برای شماست چون لاکتوز ندارد. پروتئین بالایی دارد و پروبیوتیک است که برای حفظ سلامتی مفید است. ماست یونانی جزء ماست های پرچرب حساب می شود. این ماست بخاطر غلظت و طعم آن می تواند بهترین انتخاب برای انواع دیپ های خاورمیانه ای و یا جایگزین خامه ترش در سوپ ها و دسرهای غیر رژیمی باشد.

ماست یونانی هراز- 1.5 کیلوگرم

3. ماست چکیده مزرعه ماهشام
این ماست بسته بندی بسیار جذابی دارد. بافت کرمی و خامه ای دارد و غلظت آن به عنوان ماست چکیده می توانست بیشتر باشد. طعم ترش و نمک متعادل و غلظت بالای این ماست آن را تبدیل به بهترین انتخاب برای تهیه ته چین می کند. این ماست پرچرب و پرکالری است.

ماست چکیده مزرعه ماهشام - 500 گرم

4. ماست لاکتیویا پروبیوتیک کاله
بافت این ماست خامه ای ولی کمی رقیق تر از ماست های قبلی است. میزان چربی و نمک این ماست کم است. ترشی این ماست متعادل است و بخاطر باکتری های مفید آن برای دستگاه گوارش بسیار مفید است. این ماست بخاطر چربی کم و پروبیوتیک بودن آن می تواند انتخاب مناسبی برای مصرف روزانه باشد.

5. ماست سنتی دامداران
اگر به ماست های سنتی و خانگی علاقه دارید بهترین انتخاب برای شماست. این ماست در جمع ماست های پرکالری و پرچربی دسته بندی می شود. رویه جذابی دارد و بافت آن قالبی است. در واقع دو فازی است یعنی بعد از قاشق زدن، ماست آب میندازد. این ماست برای درست کردن کیک ها و دسرها پیشنهاد نمی شود ولی برای مصرف روزانه بسیار دلچسب است.

6. پروماست ایسلندی کاله
تفاوت ماست ایسلندی با ماست های معمولی میزان پروتئین آن ها است. در ماست ایسلندی میزان پروتئین خیلی بالاست. این ماست خیلی غلیظ و خامه ای است ولی هیچ چربی ندارد. بهترین انتخاب در استفاده از کیک ها و دسرها و صبحانه های رژیمی است. مخصوصا اگر ورزشکار هستید و به سلامتی خود خیلی اهمیت می دهید می توانید از این ماست استفاده کنید.

برای بررسی انواع مختلف ماست ها و آشنایی بیشتر با ویژگی های آن ها، از شما دعوت می کنیم تا ویدیوی بالا را تماشا کنید.

ای بی سی مگ تَلِنت بستری برای کشف و پرورش، کسب درآمد و مشهور شدن استعدادهای تولید محتوای ویدیویی است. بستری برای افرادی که توانایی ساختن انواع ویدیو را برای دیجی کالا در «استاندارد حرفه ای محتوا و تصویر» دارند. افراد حاضر در پروژه ی تَلِنت، با ساختن ویدیو برای دیجی کالا، به طور مستقیم از دیجی کالا کسب درآمد می کنند.

دیجی کالا به سادگی امکان دسترسی به کالا را برای افرادی که توانایی ویدیوسازی حرفه ای دارند، فراهم می کند. اگر فکر می کنید استعداد، توانایی، امکانات، انگیزه و اشتیاق ویدیوسازی دارید، به ای بی سی مگ تَلِنت بپیوندید.

برای کسب اطلاعات بیشتر روی دکمه ی زیر کلیک کنید.

درباره ی ای بی سی مگ تَلِنت

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا