هنر و سینما

فیلم «دنیای ژوراسیک 4» بدون حضور بازیگران سه گانه اصلی ساخته خواهد شد


شرکت یونیورسال با کمی تاخیر، خبر ساخت فیلم «دنیای ژوراسیک 4» (Jurassic World 4) را اعلام کرد. این فیلم که قرار است یک آغاز تازه برای مجموعه باشد، داستان نسخه های پیشین را ادامه نمی دهد و یک تیم بازیگری کاملا جدید خواهد داشت. دیوید کپ که «پارک ژوراسیک» (1993) و «جهان گمشده: پارک ژوراسیک» (1997) را در کارنامه دارد، پس از دو دهه بازمی گردد تا فیلم نامه ی نسخه ی جدید را بنویسد.

محبوبیت جهانی فیلم های «پارک ژوراسیک» بر کسی پوشیده نیست. قسمت اول مجموعه که سال 1993 اکران شد، یک رویداد بزرگ سینمایی بود که با فروش حیرت انگیز 914 میلیون دلاری، به پرفروش ترین فیلم تاریخ تبدیل شد و این رکورد را برای چهار سال و تا زمان اکران «تایتانیک» حفظ کرد. موفقیت  ها با قسمت دوم ادامه داشت اما قسمت سوم (2001) در حد انتظار ظاهر نشد تا پرونده ی مجموعه بسته شود.

موتور بازی ماتیل مدل دنیای ژوراسیک کد FMM34

با عملکرد ضعیف قسمت سوم، این مجموعه بیش از یک دهه نسخه ی جدیدی نداشت تا اینکه «دنیای ژوراسیک» در سال 2015 از راه رسید و فصل تازه ای را آغاز کرد. این فیلم هم در سال های بعد به یک سه گانه تبدیل شد و قسمت سوم آن با نام «دنیای ژوراسیک: قلمرو» سال 2022 روی پرده رفت و اگرچه بازخوردهای مثبتی دریافت نکرد اما موفق شد از مرز 1 میلیارد دلار فروش عبور کند. با این موفقیت تجاری بزرگ، قابل پیش بینی بود که شرکت یونیورسال بخواهد این فرنچایز را ادامه دهد.

یونیورسال هنوز اطلاعات کاملی از قسمت چهارم ارائه نداده است اما حضور دیوید کپ در مقام فیلم نامه نویس، طرفداران را امیدوار می کند که این فیلم به پارک ژوراسیکِ اسپیلبرگ نزدیکی زیادی داشته باشد. طبق اخبار منتشر شده، قسمت بعدی آغازگر «عصر جدید ژوراسیک» خواهد بود و اگر همه چیز مطابق برنامه پیش برود، احتمالا در سال 2025 روی پرده خواهد رفت.

رسانه ی ددلاین همچنین تایید کرد که هیچکدام از بازیگران سه گانه ی اصلی، از جمله کریس پرت و برایس دالاس هاوارد در این قسمت حضور نخواهند داشت. سه بازیگر محبوب سه گانه ی «پارک ژوراسیک»، سم نیل، جف گلدبلوم و لورا درن هم که پس از سال ها در «دنیای ژوراسیک: قلمرو» بازگشت کوتاهی داشتند، در فیلم جدید حاضر نخواهند بود.

ماگ الینور طرح پارک ژوراسیک مدل ELM900

ناگفته نماند که پیش از این، کریس پرت اعلام کرده بود که حاضر است در فیلم های بعدی «دنیای ژوراسیک» حضور پیدا کند. (خطر اسپویل)، در پایان فیلم «دنیای ژوراسیک: قلمرو»، دیدیم که دایناسورها آزادانه در کره ی زمین -و در کنار انسان ها- زندگی می کنند. احتمالا ماجراهای قسمت چهارم در همین چهارچوب رخ خواهد داد.

چرا فیلم های فرنچایز «پارک ژوراسیک» علی رغم نقدهای بد همواره پرفروش بوده اند؟

بزرگترین انتقادی که از «قلمرو» شد، این بود که از پتانسیل های قصه اش استفاده نکرد. تماشاگران سال ها منتظر بودند تا مجموعه به نقطه ای برسد که دایناسورها وارد طبیعت شده اند و حالا انسان ها باید با این مسئله کنار بیایند، قسمت سوم اما به کلی به حاشیه رفت و ترجیح داد تمرکز خود را روی ملخ ها بگذارد!

یونیورسال حالا این فرصت را دارد تا ایده های قسمت پیشین را گسترش و این کار را در ساختاری تازه انجام دهد. فیلم «دنیای ژوراسیک 4» در حال حاضر تاریخ اکران مشخصی ندارد و تیم بازیگری جدید آن هم به زودی اعلام خواهد شد.

منبع: Screenrant

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا