هنر و سینما

۱۰ مستند برتر دیوید اتنبرو، شوالیه‌ی بی‌رقیب حیات وحش


مستند دیوید آتنبرو یک برنامه تلویزیونی است. هیچ بازپرس یا بازپرس دیگری مانند او یا کار او پیدا نمی کنید. البته ، بسیاری سعی کرده اند تحقیقات خود را در مورد آتنبرو در این باره متوقف کنند ، اما فایده ای نداشته است. دیوید آتنبرو با عنوان “پروردگار من” به عنوان شوالیه ملکه انگلستان ، بهترین و چشم نوازترین مستندساز برای نسل های مختلف است و سبک ظریفی را که در خلق آنها داشته است حفظ کرده است. در این پست ، ما 10 فیلم مستند اول را نامگذاری کرده ایم.

دیوید آتنبورو ، مورخ ، محقق و مستندساز ، با مجموعه ای گسترده بینندگان را به دنیایی از اسرار زمینی و شگفتی های بی پایان می برد. فیلم مستند “سیاره ما” مشهورترین اثر او بود که در آتنبورو برای دوستداران طبیعت شناخته شد و در ایران با صدای گرم داوود ، نماینده صدا زده و شنیده شد.

در هشتاد سال گذشته ، مستندساز بر روی فیلم ها ، سریال ها و کتاب های بی شماری کار کرده است و به بینندگان سراسر جهان این امکان را می دهد تا با نادرترین موجودات جهان از نزدیک آشنا شوند. بنابراین شگفت آور نیست که کارهای آتنبرو ، چه جدید و چه قدیمی ، همچنان در سراسر جهان مخاطب را به خود جلب می کند. فیلم های مستند او به دلیل تصاویر بصری خیره کننده و روایت های جذاب خود معروف هستند و مضامین آنها از اعماق اقیانوس گرفته تا یخ های وسیع قطب جنوب است و به مسافر سفری در تصاویر می دهد. آنها تصاویر هستند. صدای آرام و صدای شمارش کننده دیوید آتنبرو دارای آرامشی است که حتی شدیدترین تصاویر حمله حیوانات را متعادل می کند.

با این حساب ، دیدن یکی از 10 مستند درخشان دیوید آتنبورو با تولید ، تولید ، تحقیق ، روایت و تقسیم بندی های مختلف بیهوده نخواهد بود.

1. سیاره ما

ویدئویی تحقیقی درباره سیاره ما

سیاره ما جدیدترین مستند دیوید آتنبرو در نتفلیکس است و توسط آتنبورو به زبان انگلیسی روایت می شود. واضح است که سر دیوید قصد ترک میراثی به عنوان گنجینه ملی مشهور را ندارد ، بلکه به عنوان یک فعال محیط زیست برای کمک به ثبت تغییرات طبیعی می خواهد. این مطالعه نقاط مختلف جهان را با تمرکز ویژه بر تاریخ سیاره ما و با تأکید بر تغییرات شکل و شکنندگی کاوش می کند. این مستند با هر دو واقعیت ملموس و گاه دلخراش ، تصویری کامل از جهانی خارج از درک ما ارائه می دهد.

2. سیاره آبی

سیاره آبی تحقیق

هنگامی که این مطالعه در سال 2001 منتشر شد ، آن را مطالعه طبیعت شدید نامیدند. در هشت قسمت خیره کننده ، زندگی را در زیر امواج با جزئیات جدید جذاب می یابید. داستان های گفته شده و صحنه های رخ داده از بهترین داستان هایی است که تاکنون ثبت شده است. از شکار کوسه تا انواع گونه های منقرض شده ، سیاره آبی یکی از بهترین مستندهای تاریخ دیوید آتنبورو خواهد بود.

3. سیاره زمین

مستند سیاره زمین

سیاره زمین که در سال 2006 تولید شد ، یکی از گران ترین مستندهایی است که تا کنون ساخته شده است و ساخت آن پنج سال به طول انجامیده است. سیاره زمین همه چیز را از زیستگاه های ساحلی گرفته تا جنگل های سرسبز ، از حشرات کوچک گرفته تا پستانداران غول پیکر را در بر می گیرد. در آن زمان ، این یکی از مجموعه مستندهای کامل طبیعت بود که فیلمبرداری شد و منبع الهام بسیاری از محققان ، از جمله دیوید آتنبرو بود.

تصاویر سیاره زمین تا آنجا که ممکن است ، همزیستی مسالمت آمیز موجودات زنده با انسان ها را از دوران باستان تا زندگی مدرن شهری نشان می دهد.

به سال ((((((

سلسله

پنج فیلم مستند که هر یک بر زندگی گونه های در معرض خطر تمرکز دارند ، تصاویری عمیق و نزدیک از رفتارها و شیوه زندگی بخشهای منتخب حیوانات ارائه می دهند. ما در این مطالعه با زندگی ببرها ، شیرها ، پنگوئن ها ، شامپانزه ها و سگ ها آشنا می شویم. این مطالعه نسل را به گونه ای دیگر دنبال می کند و بر یک خانواده بسیار خاص تمرکز می کند و چیزی کاملاً متفاوت از روش شناخته شده دیوید آتنبورو ارائه می دهد.

در این مطالعه خواهید دید که برخی از گونه های در حال انقراض به دنبال زنده ماندن هستند. دیدن تلاش های آنها برای حفظ نسل شگفت انگیز است. هنگام تماشای سریال ، ممکن است از تأثیر این حیوانات بر جهان وسیعی که ادعا می شود مالک آن هستند ، شگفت زده شوید.

5. هفت جهان ، یک سیاره

تحقیقات جهان هفت

مجموعه مستند Seven Worlds از نظر سبک و اشعار بسیار شبیه به سیاره ما است و در واقع دارای چند تصویر و داستان شبیه به مستندهای دیگر دیوید آتنبورو در نتفلیکس است. باز هم ، این ما را وادار می کند تا درباره ایمنی و آسیب پذیری جهان پیرامون خود فکر کنیم. این بار اما هر قسمت قاره ای متفاوت را می بیند. با این مطالعه ، از اروپا تا استرالیا ، می بینیم که زندگی در همه جنبه های کره زمین چگونه است و انسان چگونه بر زندگی موجودات زنده در همه قاره ها تأثیر می گذارد.

6. شکار

تجزیه و تحلیل تحقیقی

شکار یک مجموعه تلویزیونی 2015 است که اغلب نادیده گرفته می شود و شاید یکی از تاثیرگذارترین مستندهای دیوید آتنبورو تا به امروز باشد. این فیلم مانند همه مصاحبه های او ، تصاویر خیره کننده ای از این جانور را نشان می دهد. با این حال ، علاقه اصلی این مطالعه ارائه شکارچیان است. غالباً در فیلم های مستند ، شکارچیان طعمه خود را دنبال می کنند و وزن برق همیشه با شکارچی است. ما تقریباً همیشه حیوانات شکار را برای فرار از چنگال شکارچیان تشویق می کنیم. در این مطالعه توسط دیوید آتنبرو ، ما واقعاً چالش های پیش روی شکارچیان را درک می کنیم. ما هر روز شاهد سختی ها و درگیری هایی هستیم که آنها با آن روبرو هستند. تماشای این تجزیه و تحلیل به شما ثابت می کند که ماهیت مرگ و شکار زندگی محدود به زنده ماندن نیست. شکار تحقیقی است که به شما انگیزه می دهد تا شکار کنید.

7. سیاره ای با بازو

مستند سیاره یخ زده

نمی توان گفت که آتنبرو تنها فردی بود که با بررسی سیاره یخ زده در قطب شمال زندگی می کرد. از پنگوئن ها و خرس های قطبی گرفته تا مرغ های دریایی و گوزن دریایی ، ما طی سالیان متمادی از طریق انواع اخبار ، فیلم ها و فیلم های مستند با این گونه ها آشنا شده ایم. سیاره یخی جزئیات بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد ، که در سال 2011 تولید شد. حیوانات را در طول فصل رصد می کند و به ما امکان می دهد حرکات جدید و کمتر مستند را مشاهده کنیم ، از جمله زمانهای هیجان انگیز که نهنگ های قاتل به دنبال یخ هستند. از آنجا که قطبها پر از حیوانات بسیار جذاب هستند ، این زمان مناسب برای بررسی چیزهایی است که ممکن است بدانید.

8. سیاره زمین II

سیاره زمین 2

ده سال پس از انتشار سیاره زمین ، دومین نسخه در سال 2016 ساخته شد. دیدن این که ما در این مدت کوتاه با فناوری ویدیو کنار آمده ایم شگفت انگیز است. تفاوت بین این تصاویر و نوع عکاسی مشخص است. این مجموعه مستند دیوید آتنبرو که از آن عکس برداری شد ، پس از دنباله اول ، انواع زیادی از مناطق ، محیط ها و گونه های گیاهی را پوشش می دهد.

9. سیاره آبی II

فیلم مصاحبه آبی 2

سیاره آبی 2 که در سال 2017 منتشر شد ، به عنوان بهترین مستند دیوید آتنبورو شناخته می شود. همه این نبوغ بصری شگفت انگیز است. در قسمت اول ، سیاره آبی با بازکردن پنجره ای به دنیای زیر آب ما را بیدار می کند و در قسمت دوم ، هیچ کاری نمی کند مگر رازهای بیشتری را برای این جهان اسرارآمیز فاش می کند. این مستند غنی و عمیق از دیوید آتنبورو است که آنچه را که ما واقعاً در مورد جهان خود می دانیم نشان می دهد.

10. زندگی

مستند زندگی

“زندگی” با شناخت چارلز داروین و قانون بقا ، مجموعه ای تحقیقاتی از دیوید اتنبرو است که در سال 2009 رفتارهای شدید و چشمگیری را که حیوانات برای زنده ماندن ایجاد می کنند ، مورد بررسی قرار می دهد. این مستند جذاب علاوه بر تمرکز بر شکارچیان و شکارچیان ، چالش ها و مشکلات دو نفر را برای زنده ماندن از بلایای طبیعی ، بیماری ها و فرایندهای آنها مورد بحث قرار می دهد.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید علاوه بر بازی آتنبرو در این مستند ، شاهد حضور اپرا وینفری و داگ آلن نیز خواهید بود.

منبع: xploreourplanet

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا