هنر و سینما

آیا فیلم فارگو بر اساس داستانی واقعی است؟


فارگو 1996 یک شاهکار است که توسط جوئل و اتان کوئن نوشته شده است و با گزارشی بسیار شخصی آغاز شد: “فیلم بر اساس یک داستان واقعی است. اکشن در مینه سوتا و در سال 1987 رخ داد.” نامه ها به دلیل درخواست بازماندگان ، و علاوه بر اسامی کشته شدگان در این موارد ، بقیه داستان ظاهر واقعی او را بازگو می کند. “

سپس خواهران و برادران کوئن یک داستان خنده دار می گویند و این درست به نظر نمی رسد. اما داستان واقعی چیست؟ آیا فارگو واقعاً بر اساس رویدادهای واقعی بود یا مخاطب را فریب داد؟

خواهران و برادران کوئن می خواستند آنچه را که برای تماشاگران قابل باور است ، باور کنند ، اما آنها مانند فیلم در فیلم از زندگی واقعی استفاده نکردند. فارگو داستان جری لوندگارد ، فروشنده اولدزمبیل را روایت می کند که با مشکلات مالی روبرو است. او دو مرد لاابالی ، کارل و گایار را استخدام می کند تا بتوانند شوهرش را گروگان بگیرند. هدف جری در آدم ربایی جمع آوری پول از پدر شوهرش است که پدر شوهرش دارای چشم پشتی است که جری برای آن کار می کرد.

از آنجا که این فیلم متعلق به برادران کوئن است ، به راحتی می توان پیش بینی کرد که شروران شکست خواهند خورد و همه چیز به سرعت کنترل نمی شود ، به خصوص اگر یک کارآگاه پلیس باهوش و بسیار باهوش به نام مارج گاندرسون همه چیز را به دست خود بگیرد. بعد از اینکه گایار افسر را می کشد ، بین او و کارل مشاجره می شود و جری از بازگشت همسرش بیشتر ناراحت می شود. اگر خواهران و برادران کوئن در ایجاد شوخی های تلخ و شیرین در عجیب ترین و خشن ترین صحنه ها خوب عمل نمی کردند ، شرایط فیلم بسیار خطرناک می شد. تلاش جری برای سرقت پول واکنش شگفت انگیزی داشت و بازی کارل در کلاهبردار یکی از وحشتناک ترین و بدنام ترین صحنه های فیلم است. همه اینها این س theال را ایجاد می کند که آیا این داستان واقعاً همان چیزی است که فیلم درباره آن صحبت می کند یا خیر ، که البته پاسخ بدی برای اکثر صحنه های فیلم است.

فارگو

به مناسبت بیستمین سالگرد فیلم ، اتان کوهن در مصاحبه ای با HuffPost در سال 2016 گفت که این فیلم فقط برای یک قسمت خاص بود. او هدف خود را ساخت یک فیلم مبتنی بر واقعیت دانست و افزود: ساخت یک فیلم مبتنی بر واقعیت نیازی به یک داستان واقعی ندارد. برادران کوئن می خواستند فیلم یک فیلم کثیف و کثیف درباره یک صحنه جنایت داشته باشد ، حتی اگر به اقدامات هرگز اشاره ای نشده باشد. در هر صورت ، برادران کوئن نظرات زیادی در مورد چیز واقعی ارائه کردند ، بنابراین عنوان داستان واقعی دروغ نیست. ایده قتل با چاقو با الهام از قتلی انجام شد که ده سال قبل از آزادی فارگو در کانکتیکات رخ داد. مردی به نام ریچارد کرفتز به جرم کشتن همسرش و استفاده از این وسیله برای مخفی کردن جسدش دستگیر شده است. جوئل کوهن در مصاحبه با Hoppost گفت که شخصیت میسی تقریباً از کارکنان جنرال موتورز الهام گرفته شده است که با پاک کردن تعداد خودروهای خاص ، قوانین مالی شرکت را پیچ و تاب داده اند. این تقریبا شبیه کلاهبرداری توصیف شده در ویدیو است ، که در آن جری بحران را گروگان می گیرد.

واضح است که برادران کوئن ، مانند دیگر مدیران حاضر در میدان ، جزئیات و رویدادهای زیادی را در فیلم گنجانیده اند که واقعی نبوده است. رد صلاحیتی که در اولین صحنه فیلم رخ می دهد و داستانی را بر اساس واقعیات روایت می کند ، نوعی فریب و فریب بیننده است. این سریال از فیلم اصلی الهام گرفته و در طول فصل در FX منتشر شد.

مجموعه تلویزیونی فارگو ارتباطات کوچکی با فیلم فارگو دارد ، یکی از مهمترین ارتباطات ، کیف پر پول است که در آن شخصیت بوسمی در فیلمی زیر برف می رود و در این مجموعه دوباره نمایش داده می شود. یکی از بارزترین ارتباطات این است که هر قسمت از سریال با همان عنوان فیلم اصلی شروع می شود که بیان می کند فیلم بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده است. نامه ها به درخواست بازماندگان تغییر کرد. به جز نام کسانی که در این حوادث جان خود را از دست دادند ، بقیه داستان همان وقایع را بازگو کرد. تنها چیزی که با هر فصل تغییر می کند تاریخ و مکان است ، زیرا سریال فارگو گلچینی به زمان ها و مکان های مختلف سفر می کند تا هر فصل داستان جدیدی را بیان کند. هالی ، مانند فیلم اصلی ، این واقعیت را در هر قسمت از طریق یک پیام انکار برجسته می کند ، اما بیشتر این اقدامات صحت ندارد.

منبع: برخورد کننده

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا