هنر و سینما

۱۰ فیلم برتر اقتباس‌شده از بازی‌های مبارزه‌ای از بدترین تا بهترین


مبارزه با گرافیک مبتنی بر بازی کار آسانی برای درخشش و موفقیت در سینما ندارد. اما علیرغم کاستی ها ، این فیلم ها تلاش شگفت انگیزی را انجام داده اند.

با خواندن ویدئوی پخش شده HBO Max از فیلم جدید Mortal Kombat ، با وجود داستان کمتر جالب آن ، علاقه جدیدی به ساخت فیلم بر اساس بازی ایجاد شده است. در حالی که بازی هایی مانند Mortal Kombat ، Tekken یا Street Fighter بازی را تغییر داده اند ، فیلم های مبتنی بر آنها فروش خوبی نداشته و مورد استقبال شدید قرار گرفته اند.

البته ، با وجود انتقاد از روایت یا گیم پلی ، اکثر فیلم ها بر اساس بازی های مبارزه ای با ترفندها طراحی شده اند و جنبه های فنی مربوطه مانند جلوه های شخصی و طراحی لباس حرفی برای گفتن دارند. در قسمت بعدی 10 ویدیو در این قسمت قرار می دهیم.

10. پادشاه رزمندگان

فیلم های مبارزه ای

گوردون چان سابقه درخشانی در سینمای هنگ کنگ دارد.

اما اقتباس آمریکایی از SNK

مگی کیو و شان فریس ستاره های این فیلم علمی تخیلی در مورد رقابتی هستند که در جهتی متفاوت اتفاق می افتد. انگیزه های متفاوتی از شرکت کنندگان مختلف برای شرکت در این مسابقه و به دنبال آن یک رویداد ویدئویی وجود دارد.

9. Deadly Kombat: تخریب

فیلم های مبارزه ای

در حالی که مورتال کمبت ، ساخته شده در 1995 ، هنوز طرفداران دارد ، قسمت بعدی فیلم با استقبال خوبی روبرو نشد. با وجود انتخاب مجدد بازیگران بازی Mortal Kombat 3 ، امیدها برای ساخت یک فیلم خوب افزایش یافت ، اما در نهایت ، طرفداران با فیلمی ناامید کننده روبرو شدند.

البته فیلم هایی مانند Mortal Kombat Legacy و همچنین فیلم های اکشن زنده و فیلم های زنده از این مجموعه جان سالم به در برده اند.

8. Street Warrior: The Legend of Chun-Li

فیلم های مبارزه ای

این فیلم که حتی رتبه های پایین تری نسبت به فیلم قبلی خود دریافت کرد ، بر اساس داستان اصلی بازیگر مشهوری به نام چون لی ساخته شد که راه را برای حضور بازیگران زن در این سریال هموار کرد. متأسفانه ، فیلم علی رغم نام های مشهوری مانند نیل مک دونا ، مایکل کلارک دانکن و رابین شاو از مورتال کامبت ، چندان موفق نبود.

اگرچه در پایان فیلم درباره رایو (و احتمالاً کن) صحبت می شود ، اما برنامه های قسمت بعدی به طور کامل لغو می شود.

7. اژدها دو نفره

فیلم های مبارزه ای

بر اساس یکی از بازی های جنگی ، فیلم سعی می کند پیش زمینه جنگی با موضوع آخرالزمانی را در خود جای دهد. داستان در لس آنجلس روایت می شود و داستان دو برادر به نام های جیمی و بیلی لی (مارکوس داکاسک و اسکات ولف) است که برنده یک مدال نیمه پرچم می شوند و توجه اراذل و اوباش را به خود جلب می کند. در پی این حوادث ، ما شاهد یک سری دعوا و شوخی های عمدی هستیم.

سابقه او و طنز خنده دار این فیلم باعث شد برخی افراد آن را تماشا کنند. یکی دیگر از نکات خوب این فیلم شخصیت رابرت پاتریک است.

6. جنگنده خیابانی

فیلم های مبارزه ای

این فیلم با بازی رائول هولیا در نقش ژنرال بیسون و ژان کلود ون دام در نقش کلون ژیل ، با توجه به موفقیت سریال مبارزه خیابانی و محبوبیت نقش بازیگران آن ، انتخاب جذابی به نظر می رسد. اما این یک فیلم خنده دار با لباس های زیبا است که از بازی های رایانه ای ساخته شده است.

داستان فیلم تقریباً بر اساس Street Fighter 2 است ، زیرا گیل کن و رایو سعی می کنند دیکتاتوری بیسون را پایان دهند. علیرغم کاستی های فیلم ، آخرین اجرای جولیا نقدهای خوبی دریافت کرد و پس از مرگ وی برنده جایزه زحل شد.

5. Tekken

فیلم های مبارزه ای

اگرچه مجموعه Tekken فیلم های اقتباسی بهتری ساخته است ، اما هنوز هم می تواند پر از کلیشه های قدیمی باشد. مانند دیگر سری بازی های مبارزه ای ، Tekken سابقه دعوت از سایر مبارزان در سراسر جهان به یک بازی را ندارد. اما می توان دریافت که فیلم Tekken با پوشیدن لباس های مشابه و به تصویر کشیدن شخصیت های داستان مانند جین کازاما (جان فو) به خوبی بازی کرد.

این فیلم منجر به اتمام قسمت بعدی شد ، Kazuya Revenge ، که قبل از Tekken است و درباره پدر جین ، کازویا میشیما است. یک فیلم اکشن سه بعدی به نام انتقام خون نیز ساخته شد.

4. مرده یا زنده (DOA: Dead or Alive)

فیلم های مبارزه ای

این فیلم دارای ساختار بتل رویال است. عنوان فیلم به رقابتی اشاره دارد که شرکت کنندگان باید در یک مسابقه مرگبار هنرهای رزمی شرکت کنند.

این فیلم با بازی جیمی پریسلی و دوون اوکی هیچ تاثیر ماندگاری بر جای نگذاشت و طرفداران بازی اول را ناامید کرد. با وجود ساختار شبیه به جزیره و نبرد تن به تن در طول فیلم ، مقایسه با Mortal Kombat اجتناب ناپذیر است.

3. مورتال کمبت

فیلم های مبارزه ای

اولین فیلم مورتال کامبت به دلایل زیادی در ذهن ماند. در حالی که Mortal Kombat یک اثر سینمایی درخشان نیست ، به مراتب بهتر از سایر اقتباس های بازی های ویدئویی است و موسیقی متن فیلم که بازی را روایت می کند ، یک تجربه فراموش نشدنی برای بینندگان است. داستان دارای داستان خاصی است که در آن لو کانگ (رابین شو) و دوستانش در یک مسابقه مبارزه شرکت می کنند.

در مورد رتبه PG-13 این فیلم ، خشونت این فیلم کاهش یافته است و با استانداردهای خاص فعلی مضحک به نظر می رسد. این فیلم توسط Paul W. اس کارگردانی شده است. اندرسون سپس با ساخت سری Resident Evil به ساخت فیلم های الهام گرفته از بازی های رایانه ای پرداخت.

2. مورتال کمبت

فیلم های مبارزه ای

این فیلم برخی انتظارات را برآورده کرد. در حالی که فراز و نشیب های این فیلم به اندازه فیلم های قبلی بد نیست ، ارائه سریع و کلیشه ای به عکس العملی متفاوت تبدیل شده است. این فیلم که به داستان بازی پایبند بود ، تنها با معرفی بازیگر جدیدی به نام کول یانگ (لوئیس تن) سعی در تغییر اوضاع داشت.

برخی از جنبه های جالب این فیلم صحنه مشهور لاگو در کنگو ، طنز کیونو و رقابت بین سابوزیرو و اسکورپیو است.

1. Mortal Kombat Legends: Revenge of the Scorpions

فیلم های مبارزه ای

جالب اینجاست که محبوب ترین فیلم Mortal Kombat یک فیلم اکشن است. فیلم ساخت داخل توسط برادران وارنر تهیه شده است. و توسط استودیو Mir Korea ارائه شده است. نام فیلم برآورده شده است و مکان آن به مبارزه با بازی های رایانه ای ، خشونت های وحشتناک و روایتی جالب از تکامل هانزو هاششی ، یک نینجای افسرده به یک “عقرب شکست ناپذیر” کمک می کند.

با توجه به استقبال از این فیلم ، ممکن است در آینده تعداد بیشتری از فیلم های Mortal Kombat را ببینیم و این اکشن در سایر سینمای جهان با فیلم Mortal Kombat 2021 اتفاق می افتد.

منبع: Screenrant

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا