لوازم خانگی

ساخت ایران؛ نگاهی به رشد برند ایرانی در گزارش 1998 ای بی سی مگ


به گزارش دیجیاتو ؛ گزارش کامل ای بی سی مگکه به تازگی در سال 1998 منتشر شده است دارای چندین بخش برای خواندن است ، اما یکی از بزرگترین بخش ها به نام تجاری ایرانی ای بی سی مگمی پردازد. چرا این مهم است؟ زیرا ای بی سی مگبزرگترین فروشگاه آنلاین ایران است و روزانه 300000 محصول را پردازش می کند. اکنون ، با این حجم فعالیت و فروش ، این فروشگاه گزارشی را منتشر کرده است ، در قسمتی از آن به وضعیت مارک ها و تولیدکنندگان ایرانی و نحوه استقبال آنها می پردازیم.

چند سال پیش ، ای بی سی مگبا پروژه “ساخت ایران” از برند ایرانی حمایت کرد. در این پروژه که از سال 1994 شروع شد و سالها ادامه داشت ، کالاهای برتر در ایران توسط مردم عرضه شد و بسیاری از فروشندگان نیز از طریق ای بی سی مگپیشنهادات ویژه ای دریافت کردند. مفهوم برند ایرانی در این فروشگاه آنلاین که به بزرگترین بازار پلیس ایران تبدیل شده و تازه در حال ورود به بازار است شکل جدیدی به خود گرفته و با حضور خرده فروشان زیادی در سراسر ایران ، ایران شکل گرفته است. این محصول اکنون می تواند به طور گسترده در ای بی سی مگمشاهده شود. در این پست به این موضوع و جایگاه برند ایرانی در فروشگاه ای بی سی مگمی پردازیم.

احیای برند ایرانی از سال 1997

در یک نگاه می بینیم که رشد فروش برندهای ایرانی در ای بی سی مگطی دو سال گذشته اتفاق افتاده است. در نیمه اول سال جاری ، حدود 66 درصد از این کالاها (برخی) متعلق به مارک های ایرانی بود ، در حالی که در نیمه اول سال 1996 ، حدود 40 درصد در سایت بودند. این همان پول است. در همان سال ، گزارش های مربوط به فروش تجارت الکترونیکی محلی نیز از رشد فروش برندهای ایرانی و محصولات مارک هایی مانند ال جی و سامسونگ خبر داد.

می توان گفت که وضعیت اقتصادی برای رشد تجارت کالاهای ایرانی مساعد نیست. در همان سال 1997 ، وضعیت مالی با چالش های زیادی روبرو شد و نمودار بالایی را مشاهده کرد و قدرت خرید مردم را برای خرید کالا در سطح بین المللی کاهش داد. با این حال ، باید توجه داشت که به نظر می رسد مارک های ملی نیز از این موقعیت سوء استفاده کرده و سعی کرده اند با ارائه محصولات مختلف و پر کردن شکاف هایی که مارک ها هر کدام پنجره را برداشته و در ایران جا گذاشته اند ، مشتریان را راضی نگه دارند. این واقعیت را نمی توان انکار کرد که عملکرد برند ایرانی در سال گذشته به همان خوبی در سال 1997 بود.

رشد فروش برندهای ایرانی در سال 1998

بخشی از کالاهای ایرانی اغلب به بخش تجهیزات داخلی برمی گردد ، منطقه ای که ایران مدتهاست به لطف همکاری با شرکای خارجی در دستان خود بوده و نتایج خوبی در مورد برخی وسایل منزل به دست آورده است. اما ، در گزارش جدید ای بی سی مگ، به غیر از تولیدکنندگان و تامین کنندگان لوازم خانگی ، مارک های دیگری نیز وجود دارد و این نشان می دهد که تولیدکننده ملی در حال حاضر در مورد سایر شرکت کنندگان در بازار نیز نظری دارد.
گزارش ای بی سی مگدر سال 1998 نشان دهنده افزایش تقاضا برای کالاهای ایرانی است. ذکر این نکته ضروری است که ای بی سی مگدر حال حاضر دارای بیش از 61000 خرده فروش است که برخی از آنها هم تولید کننده و هم خرده فروش هستند. به عنوان مثال ، یک کارگاه خشت و خاتم در دسامبر 2009 85 میلیون تومان فروخت. برای اثبات این گفته ، کافی است به پرفروش ترین محصولات در برخی از رده های محصولات دیجیتال نگاه کنید تا بدانید سهم برند ایرانی در آنجا به خریداران افزایش یافته است.

به عنوان مثال ، در فروش کالاهایی مانند یخچال و فریزر ، تمام کالاهای فروخته شده متعلق به مارک های ایرانی (امرسون ، ایستکل و فیلور) است و در بخش تلویزیون ، هر کدام دارای مارک ایرانی ، از نظر “تعداد و ریال” هستند. پرفروش ترین کالاهای دیجیتالی در سال 1998 (مارک های X-Vision و شهاب) از Enso لازم به ذکر است که در بازار تلفن های همراه ، اما تلفن های ساده و مارک های ساده نوکیا محبوب ترین و تجاری ترین مارک ها هستند و مارک های ایرانی فعال در این بخش از جمله همانطور که OROD هنوز به این نتایج نرسیده است. اما باید توجه داشت که گوشی های این برند ایرانی نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش فروش داشته اند و جزو محبوب ترین برندهای موبایل ای بی سی مگهستند.

برندی از محبوب ترین برند ایرانی

محبوب ترین مارک های کارت ایرانی ای بی سی مگعبارتند از تسکو ، کامان ، امرسون ، ایکس ویژن و پارس خزر. در حالی که در نیمه اول سال 1996 ، تنها حدود 800 مارک ایرانی روی ای بی سی مگفعالیت می کردند و تا پایان سال 1998 به 2512 مارک ایرانی رسیدند که رشد متوسطی را نشان می دهد و نشان دهنده اعتماد بیشتر مارک های سنتی به بازار آنلاین ای بی سی مگاست.

اطمینان که امکان دسترسی آسان این مارک ها را در بازارهای آنلاین در سراسر ایران فراهم کرده است ، نیازی به فروش فیزیکی و صرف میلیاردها تومان برای مشارکت در فرم های سنتی ندارد.

در فهرست ای بی سی مگاز پرطرفدارترین مارک های ایرانی ، نام تسکو در بالای جدول قرار دارد. این شرکت با نام کامل توسن سیستم شرق در سال 1981 فعالیت خود را در بازار ایران آغاز کرد و در ابتدای راه وارد واردات تجهیزات تکنولوژیکی شد ، اما به تدریج مسیر تولید را گسترش داد و گسترش داد. مدیرعامل در مصاحبه با دیجیاتو گفت: “مردم به تسکو اعتماد دارند.” “بزرگترین محصولی که به دست آوردیم نام تجاری بود.” با توجه به این واقعیت که این مارک در شمار برندهای شماره یک ایرانی ای بی سی مگقرار دارد ، به نظر می رسد این گفته درست است.

برند امرسون از سال 1981 در ایران توسعه یافته است و از ابتدا در زمینه تولید یخچال خانگی فعال بوده و به مرور زمان اقدام به تولید و عرضه یخچال کرده است. به نظر می رسد این نام تجاری تقریباً 40 سال است که بازار خود را حفظ کرده است و باید گفت که امرسون یکی از معدود شرکت های موجود در این لیست است که محصولات خود را به کشورهای همسایه نیز صادر می کند.

Emersan پرفروش ترین مارک در بخش یخچال و فریزر ال جی است و از خود نسبت به رقبای خارجی بهتر عمل می کند. مارک های ایرانی دیگر مانند پارس ، هیمالیا ، فلور و الکترواستایل نیز در یخچال ها و فریزرهای محبوب ظاهر می شوند.

تلویزیون X-Vision یک نام تجاری معمولی ایرانی است که در بین مارک های محبوب ایرانی ای بی سی مگیافت می شود. این نام تجاری ، که متعلق به شرکت ایریرانانا مادیران است ؛ این دستگاه طیف وسیعی از دستگاه های الکترونیکی را به بازارهای داخلی و بین المللی عرضه می کند و برای ناظران و ناظران خود مشهور است. نکته کلیدی در جدول بالا این است که در سال 1998 ، X-Vision موفق شد در بسیاری از جبهه ها سامسونگ را پشت سر بگذارد و در بین پرفروش ترین مارک های تلویزیون (از نظر ریال) مقام اول را کسب کند.

مدیرعامل مادیران قبلاً در مصاحبه ای با دیجیاتو اعلام کرده است که در سال 1998 ، سهم بازار مارک های تحت مدیریت مادیران در بخش تلویزیون به 25 درصد رسیده است. لازم به ذکر است که X-Vision پرفروش ترین برند تلویزیون های ای بی سی مگاست.

و سرانجام ، شرکت پارس خزر یکی از محبوب ترین مارک های ایرانی ای بی سی مگاست که در زمینه تولید لوازم خانگی فعالیت می کند و نامی آشنا برای همه ایرانیان است. این شرکت قدیمی ترین مارک از 5 مارک محبوب ایرانی در ای بی سی مگاست و بیش از 50 سال از شروع آن می گذرد. بخاری ، کولر ، دستگاه تصفیه هوا ، لوازم خانگی و لوازم آشپزخانه از جمله محصولات پارس خزر است.

دلیل رشد برندهای ایرانی را در حالی می بینید که حدود 70 درصد فروش ای بی سی مگبه این برندها مربوط می شود؟ آیا افزایش قیمت محصولات خارجی باعث رشد برند ایرانی شد؟ آیا برندهای ایرانی در سال های اخیر توانسته اند محصولات با کیفیت تری را ارائه دهند؟ یا ترکیبی از این دو؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید

این مقاله در اصل در دیجیاتو منتشر شده و در سایت خبری ای بی سی مگمنتشر شده است.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا