هنر و سینما

بهترین نقش‌آفرینی‌های سینما در قرن ۲۱ از نگاه نیویورکر


مجله نیویورکر لیستی از بهترین ستارگان سینمای قرن 21 تا به امروز منتشر کرده است که لئوناردو دی کاپریو در لیست “گرگ وال استریت” قرار دارد.

بدون شک انتخاب بهترین نقش سینما در بیست سال گذشته کار بسیار دشواری بوده است و از این نظر نزدیک شدن به فهرستی که مورد قبول همه سینما دوستان باشد تقریباً غیرممکن است. به همین دلیل است که نیویورکر علاوه بر تکنیک های بازیگری ، به طور خاص نیازهای جنسی و هنری بازی های نقش آفرینی را برای انتخاب تأثیرگذارترین بازیکنان و بازی ها و همچنین فهرست آنها در نظر گرفته است. آنها توجه فیلمسازان و منتقدان را به خود جلب خواهند کرد.

در اواخر دهه 1960 و اوایل دهه 1970 ساختار خشک استودیوی هالیوود شکسته شد ، مفهوم ستاره های سینما و بازیگران زن موفق تغییر کرد و سپس در آغاز هزاره جدید ، دنیای بازی تغییر کرد. فیلمسازان و تهیه کنندگان مستقل به طور تصاعدی رشد کرده اند و آثار قدرتمندتری تولید کرده و با عبور از مناطق تاریک وجود انسان ، شخصیت هایی را ایجاد کرده اند که موهای آنها بزرگتر از موهای سفید و سیاه است. چند دهه پیش.

همچنین ، با افزایش محتوای ویدئویی رایگان با اجراهای جالب یا اجراهای غیرحرفه ای در اینترنت و امکان عکاسی و تولید فیلم های کوتاه و بلند توسط ‘بازیگران و مدیران جوان به دلیل در دسترس بودن دوربین های موبایل ارزان قیمت یا تلفن های هوشمند جدید ، بر مخاطب تأثیر می گذارد. سخت تر از قبل شد. با این حال ، برخی از بازیگران هنوز می توانند با درک بهتر و به تصویر کشیدن ریشه بازیگران و ایجاد صحنه ای که سالها در ذهن فیلمسازان باقی بماند ، تأثیر بسزایی بر روی مخاطب بگذارند.

بهترین نقش سینمایی

اجرای لئوناردو دی کاپریو در گرگ وال استریت توسط مارتین اسکورسیزی بسیار چشمگیر و مناسب است. این بازیگر بیش از چهل و شش ساله موفق می شود تصویری منحصر به فرد و زیبا از مردی پول دوست و باهوش ارائه دهد. گرگ وال استریت در مورد زندگی یک تاجر کوچک به نام جردن بلفورت صحبت می کند که سود و اشتیاق او به یکی از بزرگترین و موفق ترین صاحبخانه ها در بورس وال استریت تبدیل شد.

هلنا هوارد بازیگر بیست و هشت ساله آمریکایی در فهرست بهترین نقش های سینمایی مجله نیویورکر در قرن بیست و یکم در رتبه دوم قرار دارد. این بازیگر دراماتیک بیشتر از فیلم “Medellin Medline” شناخته می شود و تا به امروز بارها به خاطر کارش در Medellin مورد ستایش قرار گرفته است. علاوه بر این لیست ، رسانه محبوب Indywire اخیراً بازی خیره کننده هاوارد در Madeline Medline را یکی از بهترین بازی های نقش آفرینی سال 2010 نامگذاری کرد.

گرتا گرویگ ، که سالهاست برای کارگردانی “بانوی پرنده” و “زنان کوچک” شناخته می شود ، با بازی محبوب خود در کمدی “هانا از پله ها بالا می رود” مقام سوم را به دست آورد. شایان ذکر است که جعفر پناهی ، کارگردان ، نویسنده و بازیگر ایرانی نیز برای بازی در فیلم “تاکسی” در رتبه 27 این فهرست قرار دارد.

لیست بهترین نقش های سینمایی قرن 21

  1. لئوناردو دی کاپریو (گرگ وال استریت)
  2. هلنا هوارد (مادلین مادلین)
  3. گرتا گرویگ (هلنا از پله ها بالا می رود)
  4. دونی لوان (ماشین مقدس / موتور هالی)
  5. آدام درایور (فصل اول سریال دختران)
  6. میراندا جولای (آینده)
  7. مهارشالا علی (مهتاب)
  8. آنا پاکوین (مارگارت)
  9. آدام سندلر (الماس بریده نشده)
  10. جو (ایرلندی)
  11. لیندسی لوهان (دختر بد)
  12. ناتالی پورتمن (مشکی قوی)
  13. دانیل کالویا (خروج)
  14. لوپیتا نیونگو (ما)
  15. فاصله ما (سرزمین ابروها)
  16. الیزابت ماس ​​(بو می دهد)
  17. ادی مورفی (نوربیت)
  18. اسکار آیزاک (نویسنده لوین دیویس)
  19. لیندرو دلروی (دیمی را)
  20. جنیفر آنیستون (درج)
  21. انیس وردا (سواحل وردا)
  22. بیل موری (در ترجمه یافت نشد)
  23. شنی تان (ولگرد)
  24. تیفانی هادیش (دختران مسافرتی)
  25. کیم مین هی (فقط شب هنگام در ساحل)
  26. کلاه گیس مسیحی (به من خوش آمدید)
  27. جعفر پناهی (تاکسی)
  28. جسی آیزنبرگ (شبکه اجتماعی)
  29. سامانتا رابینسون (جادوگر عشق)
  30. شکیب بن عمر (همه شما کاپیتان هستید)

نظر شما در مورد این لیست چیست؟ نظرات خود را درباره بهترین نقش ها و بازیگران فیلم های ایرانی و جهانی در سال های اخیر با ما و سایر کاربران ای بی سی مگمگ به اشتراک بگذارید.

منبع: نیویورکر

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا