هنر و سینما

تریلر فیلم «داستان  شگفت انگیز هنری شوگر» را تماشا کنید؛ داستانی از رولد دال به کارگردانی وس اندرسن


وس اندرسن پس از یازدهمین فیلم خود یعنی «استروید سیتی» (Asteroid City) که مورد تحسین منتقدان قرار گرفت، تریلر فیلم کوتاه جدیدی را برای اولین بار در نتفلیکس منتشر کرد؛ «داستان  شگفت انگیز هنری شوگر» (The Wonderful Story of Henry Sugar).

این فیلم کوتاه جدید با بازی بندیکت کامبربچ در نقش یک مرد مجرد ثروتمند اهل لندن، بر اساس مجموعه داستان های نویسنده بریتانیایی رولد دال در سال 1977 به نام «داستان شگفت انگیز هنری شوگر و شش داستان دیگر» (Wonderful Story of Henry Sugar and Six More) ساخته شده است. اندرسن پیش از این با شاهکار استاپ موشن خود در سال 2009، «آقای فاکس شگفت انگیز» (The Fantastic Mr Fox) سراغ داستان های این نویسنده رفته بود.

تنها چند ماه پس از رقابت «استروید سیتی» برای نخل طلای کن، «هنری شوگر» در جشنواره فیلم ونیز امسال اکران شد و تشویق و تحسین فراوانی دریافت کرد که شامل تشویق چهار دقیقه ای در سالن نمایش هم بود. «داستان هنری شوگر» نوشته دال بر اساس داستان واقعی است و یک عارف به نام خدا بخش (کودا باکس) را دنبال می کند و فیلم اندرسن هنری شوگر قمارباز را نشان می دهد که سعی دارد با استفاده از تکنیک های مراقبه کارت های حریف خود را هنگام بازی ببیند.

فیلم «داستان  شگفت انگیز هنری شوگر»

این فیلم با مدت زمان 37 دقیقه ، عنوان کوتاه ترین فیلم وس اندرسن تا کنون را به خود اختصاص داده است، که شامل بازیگران زیادی با ترکیبی از همکاران مکرر اندرسون و گروهی تازه وارد چون رالف فاینز، روپرت فرند، دو پاتل، ریچارد آیوادی و بن کینگزلی است.

اندرسن در مصاحبه ای با ایندی وایر در مورد ارتباطش با نویسنده گفت: «من رولد دال را قبل از ساختن فیلم آقای فاکس شگفت انگیز می شناختم. من لیندزی دال، بیوه اش را حدود 20 سال پیش زمانی که مشغول فیلمبرداری خانواده اشرافی تننبام (The Royal Tenenbaums) بودیم، ملاقات کردم. سال هاست که می خواهم هنری شوگر را بسازم، این داستان را برای من کنار گذاشتند چون با آن ها دوست بودم.»

همانطور که در تریلر فیلم «داستان های شگفت انگیز هنری شوگر» عنوان شده است، در تاریخ 27 سپتامبر 2023 (5 آنلاین 1402) از نتفلیکس پخش خواهد شد.

کتاب رولد دال اثر کوئنتین بلیک نشر افق 5 جلدی

549,000

316,920

تومان

کتاب ماتیلدا اثر رولد دال نشر افق

منبع: faroutmagazine

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا