هنر و سینما

آیا راه اندازی مجدد سریال «آفیس» موفق خواهد بود؟


در حالی که اعتصاب نویسندگان هالیوود در حال پایان یافتن است، شاخک ها برای نتیجه ای که این اتفاق به همراه خود خواهد داشت تیز شده. بسیاری از پروژه های هالیوود تحت تأثیر این اعتصابات به حالت تعلیق درآمده  بودند. در تاریخ بیست وچهار سپتامبر 2023، اتحادیه ی نویسندگان آمریکا اعلام کرد که به یک توافق آزمایشی با استودیوهای فیلم سازی و پلتفورم های پخش رسیده و اعتصاب بلافاصله بعد از تایید نهایی اعضای اتحادیه پایان خواهد یافت. پس از انتشار این خبر، خبر دیگری منتشر شد که نوید شروع یک پروژه ی جدید را می داد. متیو بلونی و جاناتان هندل که در حال صحبت پیرامون پروژه های آتی هالیوود در پاک نیوز بودند، خبر از راه اندازی مجدد سریال کمدی تحسین شده و محبوب «آفیس» دادند.

بلونی و هندل که داشتند راجع به پروژه های مختلف گفتگو می کردند، در میانه ی صحبتشان اشاره کردند که: «به عنوان مثال، گرگ دنیلز قرار است «آفیس» را راه اندازی مجدد کند.» این خبر با واکنش های متفاوتی از جانب هواداران مجموعه ی «آفیس» مواجه شده و بسیاری را به فکر فرو برده که آیا واقعاً راه اندازی مجدد این سریال ایده ی خوبی ست؟

ماگ هومرو طرح سریال آفیس مدل MG6213

«آفیس» چیست؟

کارمندان در سریال «آفیس»

«آفیس» یک سریال ماکیومنتری بود که به طور شگفت انگیزی محبوب شد. محوریت این سریال، یک گروه کارمند هستند که در یکی از شعبات کمپانی کاغذسازی «داندرمیفلن» واقع در اسکرانتون آمریکا کار می کنند. داستان با دنبال کردن ماجراجویی های این کارمندان، اغلب به نتایج مضحک و خنده داری می رسد. این سریال که از سال 2005 تا 2013 در قالب 9 فصل پخش شد، بسیاری از هوادارانش را با پایان یافتنش ناراحت و دل شکسته کرد.

این سریال در اصل خودش تولیدمجدد سریالی به همین نام بود که در بریتانیا تولید شده بود. ریکی گراویس، لوسی دیویس، مارتین فریمن و مک کنزی کروک در نسخه ی بریتانیایی «آفیس» نقش آفرینی می کردند. اما «آفیس» شهرتش را مدیون نسخه ی آمریکایی اش است. نسخه ی آمریکایی این سریال را بیش از پنج و نیم میلیون نفر در کانال ان بی سی تماشا کردند و پس از پایان سریال، تعداد تماشاگران روند افزایشی اش را ادامه داده و چشم گیرتر هم شد. گروه بازیگران نسخه ی آمریکایی سریال «آُفیس» ترکیبی دلنشین و به یادماندنی ست. استیو کرل نقش مایکل اسکات دوست داشتنی را بازی می کند. جان کرسینسکی ایفاگر نقش جیم هلپرت است، جنا فیشر پم بیزلی سریال است و رین ویلسون در نقش دوایت شروت حضور دارد. سریال طی 9 فصلی که داشت، پنج بار جایزه ی امی را از آن خود کرد و به طور کل، 42 کاندیداتوری در رقابت های مختلف داشت.

تابلو مدل سریال آفیس the office BL218

آیا راه اندازی مجدد «آفیس» می تواند ایده ی خوبی باشد؟

راه اندازی مجدد سریال «آفیس» نکات منفی و مثبت متعددی دارد. یکی از نکاتی که فکرکردن به این ایده را ممکن می کند، این است که بسیاری از بازیگران سریال اصلی «آفیس» در موقعیت های گوناگونی مثل مصاحبه ها اعلام کرده اند که مایلند به سریال برگردند. نام برخی از کسانی که این آمادگی را ابراز کرده ند به شرح روبروست: کرسینسکی، فیشر، انجلا کینسی(انجلا)، لسلی دیوید بیکر(استنلی) و کرید برتن(کرید). کرسینسکی در سال 2020 در مصاحبه ای که با اسکوایر داشت این طور گفت:

«آفیس برای من به معنای همه چیزم بود. شروع و پایان من بود. من تقریباً مطمئنم که در انتهای کارنامه ی بازیگری ام، همچنان به عنوان جیم شناخته می شم. «آفیس» اولین تجربه ی هالیوودی من بود؛ اولین خانواده ی خلاقه ای که داشتم. از جهت های بسیاری، اون افراد مهمترین افراد در مهمترین تجربه ی کاری من خواهند بود. برای همین، بله. اگر قرار باشه یه دیدار مجدد رخ بده، با کمال میل انجامش خواهم داد.»

البته نباید از این نکته غافل شد که «آفیس» قبلی به مدت 9 فصل و با فصل هایی نسبتاً طولانی پخش شد و شاید حالا دیگر وقت آن باشد که شاهد داستانی کاملاً جدید با چهره هایی تازه باشیم. از سال 2013 و بعد از پایان سریال، شایعه های زیادی مبنی بر راه اندازی مجدد سریال «آفیس» منتشر شد و دنیلز، سازنده ی مجموعه هم از تمایلش برای بازگرداندن سریال گفت.

البته راه اندازی مجدد ایدئال او از سریال «آفیس»، به گونه ای ست که دقیقاً همان شخصیت های قدیمی را شامل نشود. دنیلز در گفتگو با کالیدر این طور گفت:

«مطمئن نیستم که طرفدارها چیز بیشتری می خوان یا نه. و همینطور مطمئن نیستم وقتی از چیزی بیشتر صحبت می کنیم، منظور ایستادن روی همون شخصیت های پیشین باشه. مقصودْ چیزی مثل بزرگ تر شدن جهان داستان و یک بخش افزوده است. همانطور که برای مثال، «ماندولاریان» برای جنگ ستارگان یک بخش افزوده محسوب می شه. ولی باز هم مطمئن نیستم که این چیزی خوش آیند مخاطبان است یا نه. گفتنش خیلی سخته.»

دلیل دیگری که ثابت می کند راه اندازی مجدد سریال «آُفیس» چندان ایده ی خوبی نیست، این است که هواداران نسخه ی آمریکایی سریال از قسمت پایانی و به طور کل، پایان بندی سریال رضایت داشتند. راه اندازی مجدد سریال «آفیس» با همان کاراکترها و صحنه هایی مشابه، می تواند به شیوه ی جمع بندی نسخه ی قبلی سریال آسیب بزند. همچنین بازسازی سریال با همان کاراکترهای قبلی، احتمالاً تنها با ورود بازیگران جدید ممکن خواهد شد و حضور بازیگران نسخه ی قبلی، احتمالاً به شکل بازیگر میهمان رخ خواهد داد. «آفیس» همچنین می تواند در نسخه ی راه اندازی مجدد به یک شعبه ی جدید از کمپانی داندرمیفلن نقل مکان کند و با کاراکترهایی کاملاً جدید، خط داستانی تازه ای را پیش بگیرد.

میندی کالینگ که ایفاگر نقش کلی کاپور بود در سال 2022 بیان کرد که ممکن است راه اندازی مجدد سریال «آفیس» در فضای اجتماعی امروز، ایده ی موفقی از آب در نیاید. زمانه تغییر بسیاری کرده و حساسیت های کنونی جامعه، باعث می شود امکان استفاده از شوخی هایی که در نسخه ی قبلی سریال وجود داشتند از سازندگان سلب شود. کالینگ بر این باور است که آن سریال در حال حاضر پر از محتوای نامناسب است و نویسندگان سریال هم با او هم نظرند که اگر قرار بود همان سریال را امروزه روز بسازند، احتمالاً موفق نمی شدند. او می گوید: «سلیقه ها تغییر کرده و به بیان ساده تر، چیزی که امروز مردم را آزار می دهد و حساسیت برانگیز است بسیار متفاوت شده.»

هواداران چه فکر می کنند؟

واکنش هواداران به خبر راه اندازی مجدد سریال «آفیس» بسیار متنوع و متفاوت بوده. در حالی که برخی شان از شنیدن این خبر بسیار هیجان زده شده ند، عده ای دیگر حتی دوست ندارند به احتمال این راه اندازی مجدد فکر کنند.

در حال حاضر، جزئیات مربوط به راه اندازی مجدد سریال «آفیس» بسیار ناچیز و اندک است. چرا که هنور در مراحل اولیه قرار دارد. با این وجود، اگر این راه اندازی مجدد ر خ دهد، باید دید گرگ دنیلز چه فرمی را برای آن انتخاب خواهد کرد. آیا آن بازیگران قدیمی که به دیدنشان عادت کرده بودیم باز می گردند؟ یا اینکه این سریال ادامه ای بر سریال قبلی خواهد بود و با چهره هایی جدید مواجه می شویم؟

 

منبع: Movieweb

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا