آشپزی

طرز تهیه معجون پاپریکا و سیر؛ یک چاشنی فوق‌العاده برای هر غذا


سس ها چاشنی های بسیار مهمی هستند که می توانند قبل یا بعد از پخت به غذا اضافه شوند. یکی از محبوب ترین ادویه های غذایی فلفل قرمز است که به صورت پودر یا سس موجود است و طعم هر غذایی را بهتر می کند. اما در این قسمت تصمیم گرفتیم طرز تهیه معجون فلفل دلمه ای را به شما آموزش دهیم که با افزودن هر قاشق به غذا طعم غذای شما را به کلی تغییر می دهد.

معجون پاپریکا در واقع سس پاپریکا است که به شکل بسیار غلیظ تهیه می شود. از این سس می توان برای تهیه بسیاری از غذاها مانند مرغ، ماهی و پاستا استفاده کرد. همچنین می توانید آن را با غذا سرو کنید و کمی ادویه به غذا اضافه کنید تا طعم شیرین و تند کباب بیشتر خوشمزه شود.

این سس به دلیل استفاده از سبزیجات کبابی و روغن زیتون طبیعی سالم تر از سس های آماده است. این سس طعم نسبتاً شیرین و تند دارد اما می توانید آن را با فلفل یا فلفل دلمه ای در کنار فلفل دلمه ای تفت دهید.

اگر شما هم از عطر و طعم این معجون لذیذ لذت برده اید، می توانید برای آموزش های بیشتر مانند غذاهای خوشمزه، سالاد و دسر به آرشیو آموزش تصویری آشپزی ای بی سی مگمگ مراجعه کنید.

سس پاپریکا

مواد لازم برای 250 گرم سرو

  • فلفل قرمز: 3 عدد
  • سیر: 5-7 حبه
  • روغن زیتون: نصف فنجان
  • نمک و فلفل قرمز: به میزان لازم

مواد لازم را از ای بی سی مگخریداری کنید

طرز تهیه فلفل دلمه ای

سس فلفل و سیر

1.
فلفل را خرد کرده و از داخل خارج کنید. سپس در سینی فر گذاشته و سیر و نصف روغن زیتون را روی آن بریزید. سینی را در طبقه وسط فر با دمای 180 درجه سانتیگراد قرار می دهیم.

طرز تهیه سس فلفل دلمه ای شیرین

2.
بسته به دمای فر، تفت دادن فلفل دلمه ای ممکن است بین 40 دقیقه تا یک ساعت و نیم طول بکشد. وقتی آب بین فلفل دلمه ای از بین رفت و نرم شد، می توانید سینی را از فر خارج کنید.

طرز تهیه سس تند و شیرین

3.
فلفل دلمه ای را در مخلوط کن، مخلوط کن یا چرخ گوشت بریزید و با بقیه روغن زیتون، نمک و فلفل قرمز مخلوط کنید تا نرم شود.

پوره فلفل پاپریکا

4.
با افزودن روغن زیتون می توانید غلظت این سس را تغییر دهید.

طرز تهیه سس فلفل دلمه ای شیرین

5.
معجون یا سس پاپریکا آماده است.

نوش جان.

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا