لوازم خانگی

استفاده از سیر برای از بین بردن جوش؛ تأثیرات واقعی و نحوه‌ی استفاده


سیر گیاهی از خانواده پیاز یا آلیوم است و قرن هاست که توسط جوامع مختلف برای درمان و پیشگیری از بیماری های مختلف از جمله آکنه استفاده می شود. آکنه یک بیماری التهابی پوست است که می تواند توسط باکتری ایجاد شود. مطالعات نشان می دهد که سیر دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی قوی است. این خواص به درمان آکنه کمک می کند.

با این حال، هیچ تحقیقی به طور مستقیم توانایی سیر را در درمان و از بین بردن آکنه بررسی نکرده است. در این مقاله به طور کامل اثرات ضد التهابی و ضد میکروبی سیر را بررسی خواهیم کرد. همچنین برخی از خطرات استفاده از سیر بر روی سر و دهان را مورد بحث قرار خواهیم داد و به شما خواهیم گفت که آیا سیر به تسکین کورک کمک می کند یا خیر.

آیا سیر از نظر علمی در درمان آکنه موثر است؟

هیچ مطالعه ای وجود ندارد که به طور مستقیم استفاده از سیر را برای درمان آکنه بررسی کند. اما خواص ضد میکروبی و ضد التهابی سیر می تواند به بهبود و خلاص شدن از شر آکنه کمک کند.

پشه ها یک بیماری التهابی پوستی هستند که زمانی رخ می دهد که چربی اضافی و ضایعات پوستی در فولیکول های مو جمع می شوند و باکتری ها را زیر پوست به دام می اندازند. برخی از این باکتری ها مواد شیمیایی تولید می کنند که باعث تورم و آکنه می شوند.

همانطور که گفته شد، هیچ مطالعه ای وجود نداشته است که به طور مستقیم استفاده از سیر را به عنوان درمان آکنه مورد بررسی قرار دهد. با این حال، برخی از مطالعات بر خواص ضد میکروبی و ضد التهابی سیر تاکید کرده اند. این خواص می تواند به بهبود و از بین بردن آکنه کمک کند.

اثر ضد میکروبی سیر

طبق مطالعه ای که در سال 2014 انجام شد، سیر حاوی ماده ای است که از رشد باکتری ها و قارچ های خاصی جلوگیری می کند. به گفته محققان، سیر ممکن است به درمان مشکلات پوستی کمک کند. با این حال، به وضوح مشخص نیست که آیا سیر یک گزینه درمانی خوب برای آکنه است یا خیر. خواص ضد میکروبی سیر به دلیل وجود یک ماده شیمیایی به نام آلیسین است.

یک مطالعه آزمایشگاهی در سال 2015 اثرات ضد میکروبی آلیسین و دو حبه سیر دیگر را بر روی استرپتوکوکوس اپیدرمیدیس بررسی کرد. این باکتری یکی از معدود باکتری هایی است که می تواند در تولید آکنه نقش داشته باشد. این مطالعه نشان داد که آلیسین از رشد استرپتوکوکوس اپیدرمیدیس جلوگیری می کند.

با این حال، دو عصاره سیر دیگر نیز فعالیت ضد میکروبی قابل توجهی داشتند. محققان به این نتیجه رسیدند که مواد شیمیایی وجود دارد که اثرات ضد میکروبی عصاره سیر را افزایش می دهد. لازم به ذکر است که محققان نگفته اند که آیا آلیسین یا سیر می تواند به درمان آکنه کمک کند.

اثر ضد التهابی سیر

اثر ضد التهابی سیر

“سیتوکین های التهابی” (proinflammatoire) مولکول هایی هستند که باعث بیماری چشم می شوند. کارشناسان بر این باورند که این سیتوکین ها ممکن است در ایجاد آکنه نقش داشته باشند. یک مطالعه در سال 2013 نشان داد که آلیسین تولید سایتوکین های ضد التهابی را در آزمایشگاه کاهش می دهد.

این مطالعه همچنین نشان داد که اسپری سیر باعث کاهش احتباس آلیسین در آن و کاهش اثرات ضد التهابی آن می شود. محققان به این نتیجه رسیدند که آلیسین در درمان بیماری های التهابی مفید است. با این حال، آنها به وضوح بیان نمی کنند که آیا در درمان آکنه کمک می کند یا خیر.

سایر فواید سیر برای پوست

مطالعه ای در سال 2011 به بررسی استفاده از سیر برای پوست پرداخت. این مطالعه شامل ترکیبی از مطالعات آزمایشگاهی و حیوانی و همچنین آزمایش‌های بالینی بود. با توجه به نتایج مطالعه، به نظر می رسد استفاده از سیر اثرات ضد میکروبی بر روی پوست و بهبود زخم دارد. این مطالعه همچنین نشان داد که سیر می تواند به درمان بیماری های پوستی زیر کمک کند.

  • پسوریازیس
  • آلوپسی سکه ای و آلوپسی سکه ای
  • کلوئید یا گوشت بیش از حد در محل زخم (نوع کلوئید)
  • بیماری پوستی پیدا کرد
  • ناخن
  • بیماری های قارچی پوست
  • لیشمانیوز (بیماری پوستی)

توانایی سیر در التیام زخم ها نشان می دهد که ممکن است به درمان آکنه و جلوگیری از قارچ نیز کمک کند. با این حال، محققان در این مطالعه به طور مستقیم نگفتند که آیا سیر در درمان آکنه یا زخم موثر است یا خیر.

جلوگیری

هنگام استفاده از سیر روی پوست باید مراقب باشید. سیر می تواند اثرات نامطلوبی بر محل مصرف آن بگذارد. چنین عوارض جانبی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • درماتیت مرتبط با تحریک: تورم قرمز رنگی که روی پوست ظاهر می شود و در پاسخ به تحریک ظاهر می شود.
  • درماتیت همراه با سوء تغذیه: تورم منتشر پوست قرمز که در پاسخ به یک آلرژن (آلرژن) ظاهر می شود.
  • کهیر تماسی: تورم توده ای و قرمز رنگ پوست در پاسخ به یک محرک.
  • پمفیگوس: عفونت سیستم ایمنی که باعث ایجاد زخم و تاول روی پوست می شود.

روشی مطمئن و مطمئن برای استفاده از سیر بر روی پوست

روشی مطمئن و مطمئن برای استفاده از سیر روی پوست و از بین بردن جای جوش

هیچ مدرک علمی برای حمایت از اثربخشی سیر در از بین بردن آکنه وجود ندارد. با این حال، برخی از افراد ممکن است بخواهند از سیر به عنوان درمانی برای آکنه استفاده کنند. در اینجا چند نکته مهم در مورد نحوه استفاده از سیر برای پوست وجود دارد.

استفاده از سیر

استفاده از سیر ممکن است باعث واکنش موضعی شود. مخلوط کردن مقدار کمی سیر با روغن حامل ممکن است در کاهش یا جلوگیری از چنین رفتاری موثر باشد.

هنگام استفاده از سیر روی پوست باید احتیاط کرد. استفاده از سیر ممکن است باعث واکنش موضعی شود. مخلوط کردن مقدار کمی سیر با روغن حامل ممکن است در کاهش یا جلوگیری از چنین رفتاری موثر باشد. روغن های حامل شامل نمونه های زیر می باشد.

  • روغن دانه انگور
  • روغن جوجوبا
  • روغن نارگیل

قبل از استفاده از سیر در ناحیه بزرگتری از پوست، کمی روی ناحیه کوچکی از پوست خود امتحان کنید. در صورت بروز هرگونه واکنش، از مصرف سیر بر روی پوست خودداری شود. بهتر است قبل از استفاده از سیر روی پوست با یک متخصص پوست مشورت کنید. سیر ممکن است برای افرادی با پوست حساس مناسب نباشد.

مصرف مکمل های سیر

می توانید از سیر به عنوان مکمل نیز استفاده کنید. اگرچه افزودن سیر ممکن است فواید سلامتی داشته باشد، بعید است که به درمان یا از بین بردن آکنه کمک کند. مکمل ها می توانند عوارض جانبی ایجاد کنند و ممکن است با سایر داروها تداخل داشته باشند. قبل از مصرف مکمل های سیر باید با پزشک خود مشورت کنید.

آیا سیر به بهبود جای جوش کمک می کند؟

آیا سیر به بهبود جای جوش کمک می کند؟

مقاله ای در آکادمی پوست آمریکا می گوید که سیر ممکن است به بهبود زخم ها و کاهش ظاهر قارچ کمک کند. با این حال، دانشمندان هنوز نیاز به بررسی توانایی سیر برای بهبود ظاهر زخم دارند.

نکات و ترفندهای دیگر برای مراقبت از پوست مستعد آکنه

آکادمی پوست آمریکا (AAD) می گوید که پیروی از نکات مراقبت از پوست در خانه که در زیر به آنها اشاره می کنیم می تواند به مدیریت آکنه کمک کند.

  • به جوش دست نزنید
  • از چرخاندن یا حرکت دادن سوخت خودداری کنید
  • محل جوش را دو بار در روز بلافاصله پس از تعریق بشویید
  • از لوازم آرایشی که پلک ها را مسدود می کنند خودداری کنید.
  • شب قبل از خواب پوست خود را با مواد آرایشی کاملاً بشویید و تمیز کنید
  • از لایه برداری یا مالش شدید زخم ها خودداری کنید
  • موهای چرب را روزانه بشویید
  • از نور خورشید دوری کنید و از سولاریوم خودداری کنید

همچنین می توانید از داروهای بدون نسخه (OTC) برای خلاص شدن از شر آکنه استفاده کنید. روغن ها و روغن های حاوی بنزوئیل پراکسید یا اسید سالیسیلیک ممکن است به مدیریت و درمان آکنه کمک کنند.

آخرین کلمه

آکنه یک بیماری التهابی پوستی است که می تواند حاوی باکتری باشد. تحقیقات نشان می دهد که سیر دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی است. با این حال، دانشمندان هنوز باید بررسی کنند که آیا سیر یک گزینه درمانی خوب برای آکنه است یا خیر. استفاده از سیر روی پوست ممکن است باعث تحریک پوست شود. برای بررسی اینکه آیا سیر برای نوع پوست شما مناسب است یا خیر، به متخصص پوست مراجعه کنید.

متخصص پوست شما همچنین ممکن است بتواند در مورد نحوه استفاده از سیر برای پوست خود به شما توصیه کند. برخی از افراد تمایل به خوردن مکمل های سیر دارند. اما توجه داشته باشید که مکمل های گیاهی می توانند عوارض جانبی ایجاد کنند و با سایر داروها تداخل داشته باشند. قبل از مصرف هر مکملی باید با پزشک خود مشورت کنید تا از بی خطر بودن آن مطمئن شوید.

منبع: اخبار پزشکی امروز

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا