هنر و سینما

روسیه برای اولین بار در تاریخ در فضا فیلم سینمایی می‌سازد


فیلمسازان روسی پس از یک سری آزمایش بر روی ایستگاه فضایی بین المللی خود را برای ساخت اولین فیلم بلند خود آماده می کنند.

آژانس روسی (Roscosmos) قصد دارد کلیم شیپنکو کارگردان و یولیا پرسیلد بازیگر را برای ساخت یک فیلم بلند به فضا بفرستد. کمیسیون پزشکی در مرکز آموزش خلبانان یوری گاگارین در نزدیکی مسکو ، سلامت دو خلبان در حال پرواز را تأیید کرده است و در حال آماده شدن برای راه اندازی آنها در هفته آینده است.

فضانورد آنتون شکاپلروف در 5 اکتبر (13 اکتبر) به فیلمسازان روسی می پیوندد و خدمه به ماموریت کپسول سایوز MS به ایستگاه فضایی بین المللی سفر می کنند. -19.

علاوه بر تیم اصلی ماموریت ، اولگ آرتمیف ، فضانورد روسی ، کارگردان الکسی دودین و بازیگر زن آلنا مردووینا به عنوان پرستار برای این ماموریت مجوز گرفتند.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود ، شیپنکو و پرسیدل یک هفته و نیم را در ایستگاه فضایی بین المللی می گذرانند. این تیم سینمایی است که اولین فیلم نمایشی را در ایستگاه فیلمبرداری می کند. این فیلم که چالش نامیده می شود ، محصول مشترک آژانس فضایی روسیه ، یک شبکه روسی و استودیوی فیلم سازی زرد ، سیاه و سفید در مسکو است.

مدل روسی ایستگاه فضایی بین المللی

یک مدل علمی روسی از ایستگاه فضایی بین المللی که در آن تصاویر گرفته می شود.
بودجه: اولگ نوویتسکی / Roscosmos ، از طریق AP

این فیلم چالشی در مورد پزشکی است که به طور مختصر برای نجات جان خلبان سفینه فضایی به ایستگاه فضایی بین المللی اعزام می شود. فیلمسازان ابراز امیدواری کردند که بتوانند کمبود وزن خود را به گونه ای دیگر نشان دهند و با مهارت یک بازیگر حرفه ای ، احساس شناوری آزادانه و نگاه به زمین در زمین را نشان دهند.

سال گذشته ، ناسا برنامه ساخت فیلمی در فضا را با تام کروز اعلام کرد ، اما فضاپیمای روسی که ساخت این فیلم را بعداً اعلام کرد ، این فیلم را به تعویق انداخته است. در همین حال ، فضانوردان روسی مجبور شده اند برنامه پرواز خود را تغییر دهند تا اولین فیلم به فیلمسازان داده شود.

پس از بازگشت فیلمسازان ، شاکپلروف مدت زمان بیشتری می ماند و بهار آینده به زمین باز می گردد. اما Shipenko و Presild تنها فضاپیمایی نیستند که امسال از کپسول سایوز به ایستگاه فضایی بین المللی پرواز کردند.

خلبان ژاپنی یوساکو معازاوا و فیلمساز یوزو هیرانو قرار است الکساندر میسورکین ، فضانورد روسی ، در سفر این شرکت در ماه دسامبر را همراهی کنند.

علاوه بر این سفر ، میزاوا یک سفر فضایی دیگر رزرو کرده است و قرار است با فضاپیمای Starship به ماه سفر کند. شکارچی مبلغی که قرار است این کار را در سال 2023 انجام دهد.

عکس روی جلد: یولیا پرسیلد بازیگر زن روسی در حین آزمایش قبل از فضا
توپ: دیمیتار دلکوف / خبرگزاری فرانسه / گتی

منبع: اسپیس ، نیویورک تایمز ، نیوزویک

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا