هنر و سینما

سریال کره‌ای بازی مرکب؛ چطور تبدیل به محبوب‌ترین نمایش این روزهای جهان شد؟


سریال کره ای “Squid Game” که یکی از جدیدترین محصولات شبکه Netflix است ، محبوبیت جهانی پیدا کرده است.

این مجموعه تلویزیونی تریلری از زیر ژانر زنده است. در سئول ، افرادی که مشکل مالی دارند یا بدهی سنگینی دارند درگیر یک سری بازی های ساده و کودکان هستند. بازی ای که 38 میلیون دلار جایزه نهایی را از آن خود کرد ، اما از دست دادن بازی عواقب جدی دارد و منجر به مرگ می شود.

بازی ترکیبی دارای کیفیت ساخت بالایی است ، اما دشوار و آزاردهنده است که از برخی زوایا به آن نگاه شود. یک قسمت از این مجموعه در 9 قسمت منتشر شد و به بینندگان Netflix اختصاص داده شده است. این سریال شباهت زیادی به فیلم ها و سریال های دیگر دارد ، مانند Battle Royale ، The Hunger Games ، Black Mirror و Parasite.

سریال معروف آمریکایی کره ای

مجموعه ای از بازی های ماهی مرکب

در حالی که نتفلیکس امیدوار بود این سریال در کره جنوبی موفقیت آمیز باشد ، وقایع واقعی پس از پخش سریال بسیار فراتر از انتظارات اولیه بود. این مجموعه در 17 سپتامبر 1400 برای کاربران منتشر شد و تنها در 4 روز به محبوب ترین سریال شبکه ای در ایالات متحده تبدیل شد. سریعتر از هر سریال غیر انگلیسی دیگری که در نتفلیکس پخش می شود. در حال حاضر تخمین زده می شود که این سریال توسط بیش از 82 میلیون مشترک Netflix در سراسر جهان مشاهده شده است. اگر بخواهیم این آمار را با وضعیت شبکه های تلویزیونی سنتی مقایسه کنیم ، به آمار عجیبی برمی خوریم؛ تماشاگران بازی شامل بینندگان تمام وقت بین 18 تا 49 ساله بودند که 40 سریال و برنامه های معروف سال گذشته را در تلویزیون تماشا کردند. اخیراً مدیران ارشد نتفلیکس گفته اند که اگر روند فعلی ادامه یابد ، این سریال پربیننده ترین نمایش در تاریخ شبکه خواهد شد.

بازی ترکیبی نه تنها بالای جدول شبکه Netflix است ، بلکه این مجموعه داغترین موضوع این هفته در تمام رسانه ها بوده است. روند جستجوی گوگل و بحث های داغ رسانه های اجتماعی نیز بر این مجموعه متمرکز شده است.

این مجموعه آنقدر محبوب شده است که طرفداران می توانند فیلم TickTock را تماشا کنند تا نحوه ساخت برخی از مواد مورد استفاده در این مجموعه را بیاموزند و محصولات مرتبط یا الهام گرفته شده به سرعت در حال فروش هستند. تنها در کره جنوبی بازی های آنلاین به قدری محبوب شده است که ارائه دهندگان خدمات اینترنتی محلی از Netflix به دلیل رشد عجیب و غریب آن در کانال های استریم شکایت کرده اند.

کالبد شکافی موفقیت بازی ترکیبی

مجموعه ای از بازی های ترکیبی

در پشت موفقیت ناگهانی سریال جدید کره ای می توان تلاش بلا باجاریا ، مدیر جهانی Netflix را مشاهده کرد که سال گذشته کار را بر عهده گرفت و بر تولید اصلی آن در 40 کشور در 40 کشور نظارت داشت.

در حالی که 65 درصد از 209 میلیون مشترک Netflix خارج از ایالات متحده و کانادا زندگی می کنند ، این شبکه به محتوای خارجی تبدیل شده است. تنها در کره جنوبی ، Netflix از سال 2015 تا 2020 مبلغ 700 میلیون دلار برای ساخت 80 فیلم و سریال هزینه کرد و در نظر دارد امسال 500 میلیون دلار هزینه کند. حتی تخمین زده می شود که این شبکه حدود 4.7 میلیارد دلار به اقتصاد کره کمک کرده است.

بلا باجاریا ، مدیر جهانی نتفلیکس ، به مجله فورچون گفت: “هدف ما این است که با هنرمندان محلی (خالقان) کار کنیم تا آنها بتوانند داستانهای خود را در عملی ترین شکل ممکن بیان کنند.” وقتی این کار انجام شد ، ما دیدیم که ده ها مجموعه مانند “لوپین” فرانسوی و “دزدی پول” اسپانیایی در سراسر جهان مخاطبی پیدا کردند. “ما می دانیم که بازی ترکیبی در کره جنوبی بسیار محبوب خواهد بود زیرا او یک کارگردان جسور با دیدگاه جسورانه دارد و تاریخ کره در سراسر آسیا با استقبال خوبی روبرو شده است.”

وی گفت: “در ایالات متحده ، تماشای درام های کره ای 200 درصد و تماشای سریال های غیر انگلیسی زبان تا سال 2019 71 درصد افزایش یافته است.”

موضوعی همدلانه برای مخاطبان جهانی

مجموعه های تلویزیونی کره ای

قسمت نهم مجموعه فعلی تصاویری از صدها شهروند کره جنوبی است که در مناطق حاشیه نشین جامعه قرار می گیرند. بدهکار ، کارمند یک شرکت ، پناهنده در کره شمالی و غیره. کسانی که در بازی های کودکان شرکت می کنند امیدوارند 38 میلیون دلار جایزه بزرگ دریافت کنند. بازندگان کشته می شوند و ثروتمندانی که هزینه بازی را پرداخته اند ، در حال تماشای این نبرد عجیب برای زندگی بشر هستند که مربوط به این بازی به ظاهر ساده است.

همانطور که پیداست ، جانشینی ارتباط تنگاتنگی با وضعیت اجتماعی دارد و در زمانی ایجاد شد که شهروندان کره جنوبی ، یکی از ثروتمندترین کشورها ، در زمان نارضایتی ایجاد شده بودند. در آسیا ، افزایش اختلاف طبقاتی ؛ البته این شکایات تنها به کره جنوبی محدود نمی شود و احتمالاً در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی واقع شده است و علاوه بر تعلیق ها و تنش های تاریخی ، موضوع داخلی مورد توجه بسیاری از بینندگان سراسر جهان قرار گرفته است.

خالق سریال کی بود و چگونه به این ایده رسیدید؟

هوانگ دونگ هیوک |

مدیر ارتباطات ، نویسنده و خالق ، هوانگ دونگ هیوک ، فیلم “سکوت” در سال 2011 درباره سوء استفاده جنسی را کارگردانی کرد. رمان “قلعه” محصول سال 2017 یکی دیگر از آثار این هنرمند است. این دو تصویر موفقیت بزرگی هستند. در میان این دو ، البته ، کمیک “دختر مشکوک” است که نه تنها یکی از موفق ترین فیلم های سینمای کره جنوبی است ، بلکه در هفت کشور دیگر از جمله ژاپن و چین نیز به نمایش و تولید رسیده است.

هوانگ دونگ هیوک در مصاحبه با وب سایت Variety گفت که روند تولید این مجموعه طولانی و خسته کننده بوده است. در نتیجه ، قصد ادامه آن یا حداقل برای مدتی وجود ندارد.

اگرچه سریال پرطرفدار بازی تاج و تخت پذیرفته شد (در مجموع 27 نظر جمع آوری شده در وب سایت راتون تومیتوز 93 درصد رضایت را نشان می دهد) ، برخی بینندگان و منتقدان این سریال را به دلیل وام گرفتن بیش از حد متهم کرده اند. در پاسخ به انتقادات ، هوانگ دونگ هیوک خاطرنشان کرد که اولین نظراتش در مورد این پروژه ، که به عنوان یک فیلم بلند در نظر گرفته می شود ، در سال 2008 آغاز شد. “من اعتراف می کنم که من از داستان الهام گرفتم. “او گفت. وقتی شروع کردم ، از نظر مالی مشکل داشتم و زمان زیادی را صرف خواندن قهوه مانند The Royal Battle و The Liar کردم. به این فکر کردم که اگر در این بازی ها شرکت کنم چه احساسی خواهم داشت. اما این بازی ها بسیار چالش برانگیز به نظر می رسید و من روی استفاده از اسباب بازی های کودکان برای پروژه ام تمرکز کردم. “

کارگردان مجموعه بازی های ترکیبی معتقد است که دو عنصر سادگی و شخصیت هایی که به راحتی می توان آنها را به هم متصل کرد ، چیزی است که واقعاً این سریال را موفق کرد: رقابت شدید مانند زندگی است. البته ، من می خواستم از انواع مختلفی استفاده کنیم که همه ما در زندگی واقعی دیده ایم. داستان به عنوان یک بازی زنده سرگرم کننده است و البته یک درام برای انسان. بازی بسیار ساده و قابل فهم است. “این باعث می شود مخاطب بیشتر روی شخصیت ها تمرکز کند تا به تفسیر قواعد بازی بپردازد.”

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا