هنر و سینما

آیا لوکی نشان می‌دهد که سریال‌های مارول از فیلم‌ها هم بهترند؟


بیایید قبول کنیم ، مارول با “Vandavision” و “Falcon and the Winter Soldier” به همه ثابت کرد که با انتقال داستانهای برخی از شخصیتهای آنها به سرویس دیزنی و ساختن مجموعه ای از آنها “راهی برای جذب مخاطب به دیزنی است” بعلاوه (سرویس اینترنت دیزنی) نه این ، آنها کارهایی را انجام می دهند که با اندازه نمایش فیلم های قبلی مجاز نبود.

با وجود کشتار همه گیر کرونا و تأخیر در تاریخ های مختلف اکران فیلم ، هنوز مشخص نیست که چه زمانی بتوانیم The Avengers را دوباره روی صفحه نمایش بزرگ ببینیم ، اما در یک صفحه کوچک در تلویزیون همه چیز متفاوت است. بسیاری تصور می کردند که مارول بعد از پایان قسمت سوم با “انتقام جویان: نبرد بی نهایت” و دنباله “انتقام جویان: پایان بازی” در زیر گلدان فرو می رود ، اما با این سریال ، به ویژه تریلر جدید “لوکی” ، او را به نمایش می گذارد. خلاقیت

تریلر Loki مانند بسیاری از تریلرهای جدید Marvel شروع به سکوت کرده است. تام هیدلستون ، الهه شر ملاقات می کند با موبیوس ام موبیوس ، مدیر اجرایی سازمان تغییرات زمان ، احضار می شود. سپس صدا بلند است و همه چیز باشکوه است. من چند صحنه اکشن ، چند پرتاب چاقو ، چند شوخی در مورد توانایی لوکی در گفتن حقیقت یا نه!

همه چیز خنده دار است و با آن گوشه ای از میز کامل را مشاهده می کنیم که مارول در مهمانی خود به ما داده است.

لوکی اجازه نمی دهد کاری را که مارول به خوبی انجام می دهد فراموش کنیم. خوشبختانه به نظر می رسد که اینطور است و همچنان ادامه دارد. از نظر فنی ، این فرایند خارج از خط خرده فروشی Marvel Cinematic Universe است. همانطور که در فیلم انتقام جویان: نبرد بی نهایت به یاد دارید ، تانوس لوکی را کشت. اما وقتی انتقام جویان سعی کردند در “انتقام جویان: پایان بازی” زمان را بدزدند ، لوکی مکعب را گرفت و فرار کرد. خمیری با سنگ فضایی در آن. این امر همچنین منجر به وجود گونه های دیگر و واقعیت های دیگر شده است. البته زیاد ناامید نشوید. ما احتمالاً لوکی را روی صفحه فیلم در کنار بقیه انتقام جویان نخواهیم دید ، اما هدف این مجموعه این است که لوکی به سازمان واریانس زمان دستور دهد خرابکاری خود را برطرف کند. از طرف دیگر ، خود مارول قادر است مناطق دیگری از جهان وسیع و عجیب خود را به نمایش بگذارد.

وانداویژن

سریال ونداویژن

این بهترین هدیه ای است که تا به حال توسط دنیای تلویزیون دیزنی پلاس مارول ارائه شده است. در حالی که هر دو مجموعه Netflix و Marvel مانند “جسیکا جونز” و “لوک کیج” سعی کرده اند دنیای فیلم های مارول را به شکل تیره تر و جدی تری تبدیل کنند ، سریال خانوادگی دیزنی پلاس بیشتر به کمدی و شوخی مارول علاقه دارد.

ونداویژن اولین کسی بود که در این مجموعه به اسکارلت ویچ چند برنامه تلویزیونی داد تا آنها را به دلخواه بازی کند. Vandavision ممکن است در یک نبرد قهرمان بزرگ به پایان رسیده باشد ، اما لحظات آرام تر (بهتر) به ما نشان می دهد که انتقام جویان فقط عجیب و غریب هستند و البته مانند آنها وقتی کارهای معمول خود را در خانه انجام می دهند.

Vandavision ، که اساس داستان است ، حداقل در بخش های داستان. این مجموعه بازسازی چند دهه ای سریال طنز است. و Sitcoms رایج ترین شکل قصه گویی است که می توانید در یک فیلم مشاهده کنید ، و واندا ویژن با نمایش همه این نکات معجزه کرده است. مجموعه ای که حالت و صدای کمدی های قهرمانانه DC مانند “Super Girl” و “Flash” را به تصویر می کشد و تا آنجا که ممکن است آنها را تحسین می کند. متا استعاره واژه ای است که وارد عرصه هنر ، به ویژه سینما شده است. در دوران پست مدرنیسم ، رویدادهایی مانند تخریب دیوار چهارم به عنوان فرآیند تغییر شکل در طول تاریخ به تصویر کشیده شد.

اکنون باید امیدوار باشیم که لوکی استعاره این بازی های متا را حتی بالاتر نیز گرفته است. بیایید با آن روبرو شویم ، منطقاً باید یکسان باشد. او الهه شر است. دومی فریبنده است. به عنوان مثال ، زمانی را که او خود را جای پدرش گذاشت و بر آزگارد حکومت کرد ، فراموش نکنید ، این بزرگترین شخصیت او بود. فراموش نکنید که نقش لوکی توسط تام هیدلستون بازی می شود و این بار او قدرت شکسپیری خود را به الهه ای فریبنده و اجتناب ناپذیر تزریق می کند ، مانند یک سریال کوچک تمام عیار. شرور که قهرمان کمدی خنده دار است.

نبرد قهرمانان فیلم مارول عالی است ، اما بسیاری از بهترین لحظات فیلم زمانی اتفاق می افتد که قهرمانان بی رحم دنیا را نجات نمی دهند. به یاد داشته باشید که کاپیتان مارول سخنرانی کرد یا لبوفسکی یک بازی ویدیویی انجام داد. از لحاظ تئوریک ، وقتی دنیای سینمای مارول به مرحله بعدی “دکتر استرنج و جنون چند جهان” می رسد ، بحث های بیشتری وجود دارد و همه چیز بسته شده است. اما قبل از هر چیز ، فیلم یک فیلم است و آنها بیش از دو ساعت وقت خود را صرف پر کردن ذهن خود با ضربات درخشان و جلوه های ویژه شگفت انگیز می کنند. اما در تلویزیون ، یک قسمت کامل را می توان به تلاش طرفی اختصاص داد که سرشار از طنز ، پر از طنز ، افراد منحصر به فرد و موقعیت های دیگر است. وضعیتی که هرگز به مرحله بزرگ نمی رسد.

فقط به تجربه فوق العاده ماندلورین نگاه کنید. شاهین و سرباز زمستان سریال های خوبی هستند ، اما مشکل همان فیلم Captain America است. البته ، این چیز بدی نیست ، خنده دار است و نسبتاً واقع بینانه است ، اما ما شاهد شگفتی های غیر منتظره ای نیستیم که از سری دیزنی پلاس انتظار می رود.

لوکی می تواند رویدادهای Falcon و Winter Soldier و همچنین هوای عجیب Vandavision داشته باشد و در عین حال ما را با لوکی تنها بگذارد و تا آنجا که ممکن است از حضور او لذت ببرد. کاری که قبلاً نمی شد انجام داد. و طبق تریلری که دیدیم ، لوکی احتمالاً بهترین هر دو جهان است. و در عین حال ، یک بازی کوچک می تواند حوا را بکشد. در مسیر موبیوس. موبیوس لوکی گفت: “شما مقام اول را گرفتید و شرایط را برطرف کردید.” “من از شما می خواهم که به شما در رفع آن کمک کند.” امیدوارم که نکند.

منبع: WIRED

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا