لوازم خانگی

اپل واچ راه‌حل محبوب استیو وزنیاک برای فرار از اعتیاد به تلفن همراه است


در حالی که اپل در چند سال گذشته ویژگی های بهداشتی مهمی را به اپل واچ اضافه کرده است، استیو وزنیاک یکی از بنیانگذاران آن در یک مصاحبه تلویزیونی با بلومبرگ گفت که به دلیل دیگری به اپل واچ علاقه مند بوده است. وزنیاک معتقد است که اپل واچ او را از اعتیاد به تلفن همراه خود باز می دارد. او گفت: «اپل واچ در حال حاضر فناوری مورد علاقه او در جهان است.

وزنیاک می‌گوید که معمولاً از رایانه برای چک کردن ایمیل یا به‌روز ماندن استفاده می‌کند و زمانی که فعال است، اپل واچ خود را انتخاب می‌کند. وی در این مصاحبه گفت:

بعد به سمت ساعت چرخیدم و تقریباً گوشی را خاموش کردم. من از آن دسته افرادی نیستم که بخواهم به یک معتاد به تلفن تبدیل شوم.

اپل واچ در سال های اخیر به تدریج به یکی از مهم ترین ها در محصولات اپل تبدیل شده است. گزارش‌های اخیر از فروش محصولات این شرکت در بخش‌های پوشیدنی، خانگی و لوازم جانبی نشان می‌دهد که اپل واچ حتی از نظر فروش نیز آی‌پد را شکست داده و به مک نزدیک شده است.

اما اعتیاد به فناوری از دیرباز مسئله مهمی برای شرکت هایی مانند اپل و گوگل بوده است و در نتیجه این شرکت ها سعی کرده اند با ارائه ابزارک در تلفن های هوشمند خود به کاربران در درک بهتر نحوه استفاده از تلفن های خود کمک کنند.

سال گذشته آیفون های اپل به قابلیت جدیدی به نام Screen Time مجهز شدند که گزارشی از استفاده از اپلیکیشن های خاص در این دستگاه ها را نمایش می دهد. کوپرتینویی‌ها ویژگی‌های بیشتری را به این ویژگی در iOS 13 اضافه می‌کنند و به والدین اجازه می‌دهند تا تعاملات فرزندان خود را با افراد دیگر ببینند و امکان محدود کردن استفاده از برنامه‌ها و سایت‌های خصوصی را نیز دارند. ویژگی مشابهی به نام Digital Wellbeing در سیستم عامل اندروید وجود دارد.

ساعت اپل

در پاییز آینده، اپل آپدیت جدیدی را برای نرم افزار اپل واچ منتشر خواهد کرد که ردیابی فعالیت در طول زمان و امکان استفاده از یک فروشگاه نرم افزار جداگانه برای ساعت را امکان پذیر می کند. طبق گزارش بلومبرگ، نسل جدید اپل واچ احتمالا در پاییز رونمایی خواهد شد.

تیم کوک، مدیر عامل اپل، قبلاً از مجری ABC پرسیده بود که نظرش در مورد افرادی که در رستوران به گوشی های هوشمند خود خیره می شوند چیست؟ وی درباره اهمیت مدیریت زمان استفاده از تلفن های هوشمند خود گفت:

من فکر می کنم آنها باید تلفن های خود را کنار بگذارند و به افرادی که با آنها صحبت می کنند یا با آنها غذا می خورند نگاه کنند. اما من کاملاً درک می کنم که این (استفاده از تلفن همراه) همان چیزی است که آنها تصمیم گرفتند (برای انجام آن).

منبع: Business Insider

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا