هنر و سینما

۷ فیلم و سریال ۲۰۲۱ که انتظار می‌رود از رمانشان پرطرفدارتر شوند


برخی از بهترین فیلم ها و سریال های تلویزیونی بر اساس داستان و کمیک ساخته شده اند و این در هالیوود به یک سنت تبدیل شده است. اقتباس از آثار ادبی از گذشته تا به امروز با انواع فیلم ها به ویژه سینمای هالیوود ، پلی بین دوستداران سینما و ادبیات ایجاد کرده است. اگرچه علاقه مندان به ادبیات و گاهی حتی نویسندگان اغلب از نتایج اقتباس سینمایی از آثار ادبی ناراضی هستند ، اما سینما ، به ویژه در سال های اخیر با اقتباس از کتاب های تصویری و نوع طراحی ساختگی ، ثابت کرد که اگر نه همیشه در نظر منتقدان ، حداقل در گیشه ممکن است موفق شوند. در سال های اخیر ، پرطرفدارترین و پرفروش ترین فیلم ها از روی کتاب ساخته شده اند و سال 2021 نیز از این قاعده مستثنی نیست. از کتاب های کودکان تا اسرار جنایی ، فیلم های مختلفی با Netflix ، Amazon Prime و Apple Plus به زودی آغاز می شوند. در اینجا تصاویری از بهترین فیلم ها و برنامه های تلویزیونی جدید برای کسانی که عاشق فیلم و ادبیات هستند آمده است.

7. بادام شب بد

بادام شب بد

  • قصه: دلت را بگیر
  • آریو: بردلی کوپر ، تونی کلت ، کیت بلانشت ، ویلم دافو ، رونی مارا
  • تاریخ انتشار: 17 دسامبر

تریلر آمریکایی “کوچه کابوس” بر اساس داستان ویلیام لیندسی گیرشمن که در سال 1946 منتشر شد ، داستان مردی فریبکار و فاسد (بردلی کوپر) را روایت می کند که با کمک روانپزشک (کیت بلانشت) مردم را فریب مالی می دهد. ما کارگردان گیلرمو دل تورو را در فیلم عاشقانه “شکل آب” می شناسیم ، یکی از محبوب ترین تولیدات سینمایی 2017. این رمان ، که در واقع تجزیه و تحلیل پایین ترین لایه های جهان سرگرمی و هنرمندان برتر آن است ، بازتابی از دنیای تاریک کارناوال ثانویه با گروهی از سارقان ، کلاهبرداران و بیوه های ماکیاولیست است. این جهان مملو از خطر ، خشونت ، سرقت و تحقیر است گرشمن بر اساس مصاحبه هایی که در طول کار داوطلبانه اش در طول جنگ داخلی اسپانیا با مجری سابق کارناوال داشته است ، می نویسد. در سال 1947 ، نوآر نمایشنامه ای شد که توسط تایرون پاور ، فیلمساز اکشن و ماجراجویی از هالیوود در دهه های 1930 و 1950 نوشته شد.

6. ماندالو

ره ass ر

  • کارگردان: سالن در ربکا
  • آریو: تسا تامپسون ، روث نگا ، آندره هلند ، بیل کمپ
  • تاریخ انتشار: 29 اکتبر

“رهگذر” اولین تجربه زنده ربکا هال است ، یک درام سیاه و سفید بر اساس داستان با همان نام نلا لارسن ، که زندگی و برخورد دو زن سیاه پوست ، ایرن (تسا تامپسون) و کلر (روت) را شرح می دهد. نگا) در طول یک رویداد هنری ادبی. رنسانس هارلم پایان قرن بیستم را شرح می دهد. در میان دو کودک دوست ترکیبی که دوباره در بزرگسالی ملاقات می کنند ، ایرن به عنوان یک آمریکایی آفریقایی تبار و همسر یک پزشک سیاه پوست شناخته می شود و کلر یک “رهگذر” در جامعه سفیدپوست است که با مردی سفیدپوست ثروتمند و سرزنده ازدواج می کند. نزدیکی این دو یک راز تاریک را فاش می کند و باعث درگیری در زندگی آنها می شود. عنوان فیلم به آمریکایی های آفریقایی تبار اشاره دارد که بیشتر به دلیل رنگ روشن پوست خود نسبت به سیاه پوستان در بین سفیدپوستان سفید هستند. داستان در سال 1929 منتشر شد و فضای سیاه و سفید قدیمی فیلم بدون شک تماشاگران را به وجد خواهد آورد. رهگذری که برای اولین بار در جشنواره فیلم ساندنس در ژانویه 2021 به نمایش درآمد ، رتبه 86٪ راتان تومیتوز دریافت کرد. ما ربکا هال ، نویسنده فیلم The Passerby را در فیلم هایی مانند The Prestige ، به کارگردانی کریستوفر نولان و ویکی کریستینا بارسلونا ، به کارگردانی وودی آلن دیده ایم.

5. دختر گمشده

دختر گمشده

  • قصه: مگی گلنهال
  • آریو: اولیویا کلمن ، داکوتا جانسون ، جسی باکلی ، پل ماسکال ، اد هریس
  • تاریخ صدور: 17 دسامبر

و باز هم ، یک بازیگر زن از اولین تجربه نویسندگی و کارگردانی به داستان روی آورد. “دختر گمشده” نمایشنامه ای از مگی جلینهال است که بر اساس داستانی از نویسنده ایتالیایی النا فرانتا (چاپ شده در سال 2006) نوشته شده است. جلین هال گفت که هدف فیلم “کشف حقایق پنهان در مورد مادر بودن ، جنسیت و زنانگی است.” از سوی دیگر ، نخست وزیر گمشده در جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمد و از راتون تومیتوز 100 امتیاز گرفت.

4. چرخ زمان

چرخ زمان

  • خالق: ریف جودکینز
  • آریو: رزاموند پایک ، جاشوا استرادوفسکی ، مارکوس رادرفورد ، زو رابینز
  • تاریخ انتشار: 19 نوامبر

این مجموعه تلویزیونی آمریکایی از ژانر حماسی اقتباسی از اقتباسی از مجموعه ای است که با نام روبرت جردن ساخته شده است و از سال 1990 تا 2013 منتشر شد. این مجموعه داستان “یک سازمان مادرسالار قدرتمند است که پنج کودک خاص را از سرزمین مادری خود جدا می کند.” پس از حمله نیروهای تاریک یکی از این کودکان روح اژدها ، قهرمان و پیام رسان اسطوره ها است که قرار است با قدرت خود جهان را نابود یا نجات دهد. داده های “چرخ زمان” از اسطوره ها و مکتبی مانند بودیسم ، هندوئیسم و ​​فرهنگ اروپایی و مفاهیم متافیزیکی تعادل و برابری ، احترام به طبیعت در فلسفه تائوئیسم ، اساطیر آسیایی و اسلام و همچنین بخشی از جنگ و جنگ و صلح نوشته لئو تولستوی است.

3. یکی از ما دروغ می گوید

یکی از ما دروغ می گوید

  • قصهجنیفر موریسون
  • بازیکنان: مارک مک کانهی ، ماریانلی تجادا ، کوپر ون کروتل
  • تاریخ انتشار: 7 اکتبر

مجموعه تلویزیونی “یکی از ما دروغ می گوید” یک رمان جنایی است که بر اساس سابقه خانوادگی به همین نام کارن مک مکونا (در سال 2017 منتشر شد) و پخش فصل اول آن به تازگی آغاز شده است. در این سریال آمریکایی ما داستان دانش آموز دبیرستانی را می بینیم که در زندان است و یکی از آنها (مارک مک کنا) بر اثر سکته قلبی جان خود را از دست می دهد. تحقیقات نشان داد که مرگ او عمدی نبوده و بنابراین چهار نفر توسط مقامات درگیر مورد تحقیق قرار گرفتند. یکی از دروغ های ما اولین تجربه نویسندگی مک کانهی است. همچنین به مدت 166 هفته در صدر فهرست پرفروش ترین های نیویورک تایمز قرار گرفت.

2. پسری به نام کریسمس (پسری به نام کریسمس)

جوانی به نام کریسمس

  • قصه: یل نان
  • آریو: مگی اسمیت ، کریستن ویگ ، سالی هاوکینز ، هنری لافال
  • تاریخ انتشار: 26 نوامبر

مجموعه تلویزیونی خانوادگی “پسری به نام کریسمس” بر اساس داستان با همین نام مت هیگ (منتشر شده در 2015) ساخته شده است. سریال انگلیسی با الهام از افسانه “پدر کریسمس” ، تولید شده توسط نتفلیکس ، داستان مرد جوانی به نام نیکلاس (هنری لافول) را روایت می کند که در جستجوی پدر خود به قطب شمال سفر می کند. علاوه بر بسیاری از کتاب های کودکان ، مت هیگ ، نویسنده و روزنامه نگار انگلیسی ، صاحب داستان محبوب انسان ها نیز است. فیلم های کریسمس همیشه محبوب بوده اند ، اما بازآفرینی ریشه های افسانه ای بابا نوئل به عنوان پدر کریسمس همیشه در تعطیلات مورد استقبال فیلمسازان قرار خواهد گرفت.

به پاچینکو

پاچنکو

  • خالق: سو هیو
  • آریو: یون یو جونگ ، لی مینهو ، جینها ، آنا ساوائی
  • تاریخ انتشار: پایان سال 2021

مجموعه تلویزیونی “پاچینکو” بدون شک برای طرفداران سابقه خانوادگی جذاب خواهد بود. مجموعه حماسی مبتنی بر اپل پلاس ، بر اساس داستان مشابهی از نویسنده و روزنامه نگار کره ای مین جینلی به همین نام ، داستان زندگی یک خانواده کره ای را هنگام مهاجرت آنها به ژاپن در جنگ جهانی دوم دنبال می کند. داستان بین سالهای 1883 تا 1989 ، در زمان اشغال کره توسط ژاپن اتفاق می افتد. در این مجموعه ما سفر سونجا (یون یو جونگ) را از فقر کامل به ژاپن و رفتار نژادپرستانه ژاپنی ها با کره را مشاهده می کنیم. در این سفر ، زندگی سونیا با زندگی هانسو (لی مینهو) ، یک تاجر مخفی کره ای که در خانواده ای ثروتمند ژاپنی متولد شد ، و بسیاری شخصیت های دیگر آمیخته است. پاچینکو که در سال 2017 منتشر شد ، شبیه اثری از چارلز دیکنز است و یکی از برندگان نهایی جایزه کتاب ملی است.

منبع: screenrant

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا